Beantwoord

1000/1000 in Groningen

  • 31 August 2021
  • 5 reacties
  • 104 Bekeken

Beste, 

 

Inmiddels maak ik al ruim 1.5 jaar gebruik van t-mobile thuis via de glasvezel (WBA) in Groningen. Ik zit nu op 100/100 en die snelheid wordt ook aangegeven in de postcodecheck. 

 

Mijn vraag is: Is er enige zicht op wanneer in Groningen ook 1000/1000 beschikbaar gaat komen?

 

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 1 September 2021, 12:33

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Hoewel het natuurlijk altijd fijn is om een snelle verbinding te hebben van zeg maar 1000mb/s zou ik op dit moment zelf niet overgaan op ODF van T-Mobile, ondanks de aantrekkelijke prijs de reden waarom ik het niet doe is het feit T-Mobile in mijn beleving veel te veel problemen heeft met het goed overzetten van klanten van WBA naar ODF.

Ik heb wel eens het gevoel dat de uitrol van ODF momenteel geheel of zo goed als geheel stil ligt,  je ziet of leest nergens over plaatsen die zijn overgezet.

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn zeker hickups in het proces om klanten over te zetten. Het is goed om op te letten dat de juiste  patchkabel gebruikt wordt. Dat scheelt een hoop. Tenminste dat heb ik ervaren. Ook wat problemen gehad door andere buurtbewoners die overstapten, waarna mijn uploadsnelheid een knauw kreeg. Dat is gelukkig opgelost, maar fijn is anders.

De uitrol van ODF of beter gezet het 1000/1000 Mbit netwerk zit in een sneltreinvaart. Kan ook niet anders, want T-Mobile heeft met de overname van Tele2 een belofte gedaan voor een snelle uitrol naar een groot deel van de klanten. Inmiddels gaan er zeer geregeld plaatsen over. Al kan het zijn dat een stad of regio niet in 1 keer over gaat, zoals Utrecht, of delen überhaupt niet over gaan. T-Mobile geeft hierover vooraf niet echt informatie. Geregeld checken is het beste. Al begreep ik dat een andere Superuser bezig is om de lijst met ODF weer een flinke update te geven.

Reputatie 7
Badge +1

@TAVL Op basis van uw deskundigheid geloof ik u natuurlijk graag, wat me wel opvalt dat er in de uitrol van ODF totaal geen logica zit, dat geldt overigens ook voor KPN met uitrollen van 1GB van hun glasvezel.

Zo zijn in mijn omgeving een aantal gehuchten al wel op 1gb bij KPN en mijn woonplaats die vele malen groter is niet, zelfde geldt voor T-Mobile met overzetten WBA naar ODF

Reputatie 7
Badge +4

Zit zeker geen logica in. En aan de ene kant logisch dat ze terughoudend zijn, maar gezien de scherpe propositie ook totaal onlogisch om met de ODF info te pronken. Het maakt het ingewikkelder dat niet hele steden of alle gebieden in een regiodit aanbod krijgen. Gaat van hot naar her. Laatste lijstje van nieuwe gemeentes met ODF waren kriskras door het land. Hier was sowieso het buitengebied eerder aan de beurt voor verglazing, terwijl er al sinds jaar en dag een glasvezelring ligt en 1 wijk op glas. Al wilden ze initieel voor uitbreiding van die wijk toch nog voor DSL gaan. 

Reputatie 7
Badge +4

@BeMu sorry ik loop wat achter met het topic. Dat komt omdat er nu heel snel word uitgerold door kpn en T Mobile en ik niet alle info heb gekregen. Maar de uitrol van  ODF 1000Mbps gaat in sneltrein vaart.

@rogierrr T Mobile maakt zelf niet zoveel bekend over maar toch zie ik hoop voor Groningen. Ik hoop op ODF waar mogelijk.

Reageer