Beantwoord

[28-10] Latency issues

Toon eerste reactie

564 reacties

Reputatie 1

Hier hetzelfde probleem. Heb zojuist mijn verbinding opgezegd.

Belachelijk dat jullie toegeven aan het machtspelletje van Deutsche Telekom in een ‘vrij internetland’ als Nederland.

Reputatie 4

Ze hebben eindelijk na 3 dagen de moed gevonden om paar zinnen op hun status pagina te zetten : 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385 

Het gaan langzaam, maar we maken voortgang. 

Reputatie 4

Nou, daar ben ik dan heel blij mee, Bas, top! Maar de boodschap blijft wel: Als jullie van DTAG gebruik willen maken, prima, maar jullie blijven met peering aanwezig op de AMS-IX, anders hebben we echt een probleem.

Verder wens ik jullie een hele fijne avond en ik hoop dat we niet teveel van jullie nachturen afknobbelen.

Reputatie 4

Een ding meen ik echt, zodra ik weer een graatje DTAG of routing naar Duitsland ga zien voor Servers in Amsterdam, ben ik echt weg bij jullie!.  

Jullie hebben mijn vertrouwen als ISP echt flink beschadigd, met deze streek wat jullie ons allen hebben geflikt!.  

Reputatie 6
Badge +4

Vraag me toch stiekem af of ze bang voor klachten naar de ACM zijn geworden. We kijken het wel aan hoe het gaat.

Niemand maakt mij wijs, als mijn internet door andere routering slechter is geworden, dat ik niet onder mijn contract uit kan. Als het voor mei volgend jaar alsnog wordt ingevoerd zal ik degene zijn die dit gaat bewijzen.

Reputatie 4

Eh hallo? Wie heeft die routering gemaakt? Wij niet. Ik hoop dat ze er dagen wakker van liggen. En niet prima dat mijn verkeer via Duitsland loopt, gewoon via een goede transit in NL. Dat geeft de minste latency. 

Ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat AMS-IX-presentie betekent: Zolang er gepeerd wordt via de AMS-IX zal verkeer binnen Nederland binnen Nederland blijven, omdat het internet vanzelf zal concluderen dat een omweg via Duitsland niet de meeste handige route is. Omdat de AMS-IX het grootste internetknooppunt ter wereld is, garandeerd aanwezigheid goede verbindingen naar grote delen van het internet.

Dat een aanbieder voor verkeer op de lange afstand en uitwisseling met de internetreuzen zijn eigen netwerk gebruikt is logisch en helemaal niet onredelijk. Ik verwacht dat verkeer tussen KPN en Google bijvoorbeeld ook niet over de AMS-IX loopt, maar over een private koppeling loopt. T-Mobile mag natuurlijk best private koppelingen maken en daarmee DTAG gebruiken. De aanwezigheid op de AMS-IX zorgt ervoor dat die private verbindingen gebruikt worden op het moment dat ze daadwerkelijk meerwaarde bieden.

Het spelletje Netflix geld afpersen lukt dan niet: Als de verbinding via DTAG slecht is, kan Netflix terugvallen op de AMS-IX-verbinding om de media bij jou aangeleverd krijgen. Dit is waarom er een fundamenteel verschil is tussen gebruik van DTAG in combinatie met AMS-IX en de situatie zoals hij nu is, waar T-Mobile Thuis uitsluitend achter DTAG hangt, zonder enige andere verbinding.

Reputatie 4

Na mate ik deze avond mijn verbinding gebruik wordt ik hier echt niet vrolijk van.  

Ze hebben het echt voor elkaar gekregen een prima werkende glasvezelnetwerk totaal aan de grond te trappen binnen 1 dag. De ene naar andere realtime applicatie dat afhankelijk is van een goede reactietijd/weinig packetloss is echt totaal gesloopt. 

Ik heb het gamen met vrienden vandaag ook maar opgegeven met Pings van 100-200ms naar gameservers in Amsterdam is dit gewoon niet te doen, het verpest de hele ervaring.  

Ook merk ik schommelingen in de snelheiden wat gehaald kan worden, ik tik bij speedtesten niet eens meer de 500 Mbps aan sinds vandaag. 

Ik weet niet wie bij T-mobile het zo goed idee vond om deze verandering lekker ff voor het weekeind in te spoelen en daarna weekeind is gaan houden, die mogen ze echt een schop verkopen man man.  

Ik hoop echt dat dit een vergissing is en geen budget besparing 😞

Reputatie 2

T-Mobile, doe snel iets! Anders raken jullie zeer veel klanten kwijt!! Inclusief mijzelf!! Heb nu alles van T-Mobile, maar zal zeker overstappen, ook met mijn mobiele abonnement! Zet gewoon alle settings terug van afgelopen donderdag, iedereen weer blij!! Nogmaals, ik en velen met mij, zijn het ZAT!!! NU ACTIE!!

e oorzaak van het haperende internet
De oorzaak hiervan is dat T-Mobile Thuis (het voormalige Glasoperator) sinds vorige week, bijna al hun internet verkeer via hun Duitse moedermaatschappij laat lopen, het befaamde Deutsche Telecom (of DTAG – AS3320). Op zich geen probleem. Maar DTAG doet geen gratis uitwisseling met ISP-partijen die via een onafhankelijke internet exchange werken, zoals een AMS-IX of Asteroid Amsterdam. Ik zeg hier bewust geen NL-IX, omdat NL-IX een onderdeel van KPN is, maar daar hebben we het later nog wel over.

Waarom?
DTAG wil namelijk een double dip .. zowel geld ontvangen van hun abonnees EN geld ontvangen van partijen die content leveren.. zoals Google, Telegraaf, Nu.nl of Tweakers.
Normaal krijgt een content partij geld van hun advertentie of abonnementen. En een internet leverancier geld van hun abonnees die een internet verbinding bij hun afnemen.
DTAG (en een paar andere soortgelijke bedrijven) zeggen in de concurrentieslag om de eindgebruikers nu zulke lage marges te hanteren dat ze ook de contentproviders om een ‘bijdrage’ vragen. Doen de contentproviders dat niet, dan wordt hun verkeer zo inefficiënt over het internet gerouteerd dat er packetloss ontstaat en de klanten beginnen te klagen.
De consument is daardoor dus de dupe, want uiteindelijk betaal je dus dubbel voor een goed (normaal) werkende internet verbinding. Zowel via je content EN via je afpersende internet provider.

Reputatie 1

We hebben een re-routing uitgevoerd om ons netwerk te verbeteren. Bij een paar routeringen weten we dat er wat kwaliteits issues zijn. Een zeer beperkt deel van onze klanten ondervindt hier hinder van. Echter, elke klant die hier last van heeft, is er één teveel. We werken hard aan een oplossing.

Wat gaat de oplossing zijn? Weg van DTAG en een verbinding open zetten naar AMS-IX? De verbinding naar AMS-IX vergroten? Dat laatste hoef je voor de kosten niet te laten namelijk. Iets meer helderheid zou wel wenselijk zijn.

Hoe dan ook; als deze praktijk niet verandert (al dan niet gedwongen door de ACM) ben ik over een jaar weg. De melding naar de ACM is al in voorbereiding, want deze praktijk overschrijdt de regels met betrekking tot de netneutraliteit. 

Reputatie 4

We hebben een re-routing uitgevoerd om ons netwerk te verbeteren. Bij een paar routeringen weten we dat er wat kwaliteits issues zijn. Een zeer beperkt deel van onze klanten ondervindt hier hinder van. Echter, elke klant die hier last van heeft, is er één teveel. We werken hard aan een oplossing.

BTW waarom is mijn vraag / topic veranderd naar latency issues.

ipv mijn originele vraag:

blijven jullie alleen via as3320 dtag aan het internet hangen?

Unfortunately, a small group of customer have been affected.

Hij bedoelt hier natuurlijk “all customers are affected, but only a small group have complained about it”. De meeste non-techy mensen refreshen de pagina nog een keer of geven de schuld aan hun laptop/wifi.

Reputatie 4
Badge +3

Ik was fan van T-Mobile, maar dit verandert de hele zaak.

Inmiddels ben ik aan het kijken naar een andere provider, want ik ben het vertrouwen kwijt.

Ik ben echt teleurgesteld in de ping resultaten. Internet voelt sinds het weekend echt langzamer aan en daarvoor heb ik geen 750 Mbit glasvezel verbinding genomen...

Ik heb speciaal een account aangemaakt om te zeggen dat ik echt diep teleurgesteld ben in de communicatie van jullie (T-Mobile) uit. Er komt gewoon geen inhoudelijke reactie, Ik zie overal alleen maar herhalingen van hetzelfde en dat kan echt niet.

Ik kan na 1 jaar per 1 november mijn contract opzeggen, maar hopelijk wordt de routing weer teruggezet naar AMS-IX en is het opzeggen van mijn contracten niet nodig. 

Reputatie 4

@Mdevries

mtr -rw 185.21.188.122 … even mijn 2 cent (Latency piekt in AMS en niet in DTAG)

Ref MTR usage

Bij een MTR heb jee een heen en terug weg.

Packetten gaan namelijk vanuit je meet kant naar hop 1 en weer terug naar de meet kant dan naar hop2 en weer terug.

In het begin zal de heen wel gelijk zijn aan de terug weg. Hoe verder je gaat hoe meer kans je heb dat je een andere route terug heb dan hee.

Start: Sun Oct 27 09:54:42 2019
HOST: vps.mdvries.com                       Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1.|-- gw-v160.xl-is.net                      0.0%    10    0.2   0.3   0.2   0.6   0.0
  2.|-- eth7.eun-iec-rtr-001.cloudvps.nl       0.0%    10    0.3   0.8   0.3   3.5   0.9
  3.|-- te0-0-0-7.cr1-eun.as49685.net          0.0%    10    0.8   1.1   0.7   2.2   0.3
  4.|-- 9-1-7.ear1.Amsterdam1.Level3.net       0.0%    10    0.8   0.8   0.7   0.9   0.0
  5.|-- ae-3-3.ear2.Amsterdam1.Level3.net     60.0%    10    1.0   1.0   0.9   1.0   0.0
  6.|-- DTAG-level3-40G.Amsterdam1.Level3.net  0.0%    10    9.7   9.8   9.5  10.0   0.0
  7.|-- 80.157.128.138                        10.0%    10   10.1  10.1   9.8  10.3   0.0
  8.|-- ???                                   100.0    10    0.0   0.0   0.0   0.0   0.0
  9.|-- 159-176-20-31.ftth.glasoperator.nl    10.0%    10   15.7  15.8  15.7  15.9   0.0
mtr -rw 31.20.176.159
Start: Sun Oct 27 09:55:11 2019
HOST: vps.mdvries.com                       Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1.|-- gw-v160.xl-is.net                      0.0%    10    0.2   1.3   0.2   8.5   2.6
  2.|-- eth7.eun-iec-rtr-001.cloudvps.nl       0.0%    10    0.5   1.1   0.3   3.6   1.2
  3.|-- te0-0-0-7.cr1-eun.as49685.net          0.0%    10    0.9   1.1   0.8   2.1   0.3
  4.|-- 9-1-7.ear1.Amsterdam1.Level3.net       0.0%    10    0.7   0.8   0.7   1.3   0.0
  5.|-- ae-3-3.ear2.Amsterdam1.Level3.net     70.0%    10    1.0   1.0   1.0   1.0   0.0
  6.|-- DTAG-level3-40G.Amsterdam1.Level3.net  0.0%    10    9.6  10.3   9.5  15.7   1.9
  7.|-- 80.157.128.138                        30.0%    10   10.1  10.1   9.8  10.5   0.0
  8.|-- ???                                   100.0    10    0.0   0.0   0.0   0.0   0.0
  9.|-- 159-176-20-31.ftth.glasoperator.nl    10.0%    10   15.8  15.8  15.7  15.9   0.0

Het probleem zit in de koppeling tussen DTAG en Level3. Hier lijkt simpel te weinig capaciteit te zijn.

Aan de hand van de interface benaming zou je de aanname kunnen doen dat er 40G tussen Level3 en DTAG

Aldus https://www.peeringdb.com/net/7482 had t-mobile zelf 2x 200G op de AMS-IX en 2x 30G op de NL-IX

bij MTR de optie Z en B erbij krijg je ook het AS te zien en hostnames en ip adressen.

mtr -rw 31.20.176.159 -zb Start: Sun Oct 27 10:00:48 2019
HOST: vps.mdvries.com                                             Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1. AS35470 gw-v160.xl-is.net (185.21.188.1)                      0.0%    10    0.2   0.3   0.2   0.8   0.0
  2. AS28878 eth7.eun-iec-rtr-001.cloudvps.nl (176.74.228.6)       0.0%    10    0.3   0.4   0.3   0.6   0.0
  3. AS28878 te0-0-0-7.cr1-eun.as49685.net (176.74.228.13)         0.0%    10    0.9   0.8   0.7   1.0   0.0
  4. AS3356  9-1-7.ear1.Amsterdam1.Level3.net (213.19.196.189)     0.0%    10    0.8   0.8   0.7   0.8   0.0
  5. AS3356  ae-3-3.ear2.Amsterdam1.Level3.net (4.69.203.210)     60.0%    10    1.0   1.0   0.9   1.0   0.0
  6. AS3356  DTAG-level3-40G.Amsterdam1.Level3.net (4.68.72.182)   0.0%    10    9.7   9.7   9.5   9.9   0.0
  7. AS3320  80.157.128.138                                        0.0%    10   10.2  10.1   9.8  10.3   0.0
  8. AS???   ???                                                  100.0    10    0.0   0.0   0.0   0.0   0.0
  9. AS50266 159-176-20-31.ftth.glasoperator.nl (31.20.176.159)   20.0%    10   15.7  15.8  15.7  16.0   0.0

De route is dus samengevat AS35470 - AS28878/AS49685 - AS3356 - AS3320 - AS50226

Voor de change was het:

AS35470 - AS28878/AS49685 - AS50226

voor de stats de changes was 2d09h geleden.

Reputatie 1

Ik heb uit nieuwsgierigheid mijn VPN eens aangezet.

Wat blijkt: door op deze manier een andere routing te forceren (NordVPN heeft servers staan bij Worldstream) lijken de problemen voor zover getest ‘verdwenen’. Zowel snelheid als latency lijken onder de streep flink verbeterd!

Dus: als een stabiele verbinding cruciaal is, neem dan voor zolang deze vervelende situatie speelt een VPN af in Nederland die direct routeert naar DTAG.

(Doet geen afbreuk aan hoe overduidelijk ongewenst deze dure oplossing is, natuurlijk)

We hebben inderdaad de verkeersroutes veranderd naar de AS3320 van Deutsche Telekom. We hebben dit gedaan om de kwaliteit te verbeteren en verwachtten geen klantimpact. Helaas is een kleine groep klanten getroffen. Daarom voegen we aanzienlijke capaciteit toe aan specifieke routes om de kwaliteit van het netwerk te verbeteren. We werken dag en nacht om dit probleem op te lossen en zullen niet stoppen totdat ons netwerk weer de kwaliteit heeft die al onze klanten gewend zijn en verwachten.

Nee een grote groep is getroffen alleen een kleine groep merkt de verandering. De grote groep geeft de schuld aan het apparatuur in huis en denkt hier niet over na. 

Als TM zo zeker is van zijn zaak dat dit voor kwaliteitsverbetering moet zorgen, zou je het toch niet erg vinden als jullie je klanten die dit probleem ervaren gratis hun contract te laten opzeggen toch?

Zit net anderhalve maand bij jullie en wat heb ik nu toch spijt..

Reputatie 4

Dit is het netwerk van DTAG! Als je DTAG in je trace voor komt dan betekend het dus niet dat het via Duitsland gaat maar over het netwerk van DTAG op een van deze locaties. 

Het lijkt er op dat de link gewoon niet groot genoeg was om al het TMT verkeer er over heen te krijgen.

Nee, dat klopt niet. Het is waar dat DTAG een groot internationaal netwerk is en in die zin prima voor verkeer van T-Mobile NL gebruikt kan worden. Als ik een website in Bulgarije raadpleeg, dan kan DTAG voor het transport van Nederland naar Bulgarije gebruikt worden.

Waar je de mist in gaat is dat niet alleen de uitgestrektheid van het netwerk telt, ook de capaciteit van het netwerk, maar net zozeer de verbindingen van het netwerk met overige netwerken. DTAG heeft weinig verbindingen met overige netwerken en is op zichzelf dan ook volstrekt niet adequaat om in Nederland een kwalitatief goede internetverbinding te leveren.

Cruciaal in deze was dat DTAG geen toegang gaf door de AMS-IX, terwijl dat de plaats waar in Nederland het verkeer uitgewisseld wordt. Stel een rekencentrum rond Amsterdam met webservers daarin dat met internet verbonden via een glasvezeltje naar de AMS-IX. Als je zo'n website wilt bezoeken, dan kan DTAG vanwege de afwezigheid van een AMS-IX-koppeling niet lokaal het verkeer uitwisselen. Er moet op een bepaalde manier een pad gevonden worden naar die AMS-IX en een mogelijkheid is dat het verkeer naar Frankfurt gaat, alwaar het op de DE-CIX met een netwerkaanbieder uitgewisseld kan worden die het terug kan transporteren naar de AMS-IX.

Je kunt capaciteit toevoegen aan DTAG en de verbinding van TMobile met DTAG wat je wilt, zolang je die erbärmliche Deutsche Ablenkung hebt maakt het verkeer altijd enorme omwegen, waarbij:

• De pings omhoog gaan, want de snelheid van het licht kun je niet upgraden
  • Zodra je het verkeer op de DE-CIX met een derde partij hebt uitgewisseld die het terug naar de AMS-IX kan transporteren, verlies je vanaf dat punt je invloed op de kwaliteit van de verbinding terug naar de AMS-IX.

Verbindingen naar bepaalde partijen zoals Google gingen goed en de reden daarvan was dat DTAG een POP in Amsterdam had, Google een POP in Amsterdam en beide partijen onderling een private peering hadden, waardoor het internet geen vreemde omwegen hoefde te bedenken. Althans het ging goed voor zo lang er capaciteit was en die was er ook niet afdoende. Dit had je op kunnen lossen met meer capaciteit.

Beiden punten hierboven waren evenwel niet oplosbaar tenzij DTAG opeens met iedereen die op de AMS-IX zat een private peering ging afsluiten, de hele AMS-IX duplicerend. Dat ging natuurlijk nooit gebeuren, waardoor je kunt stellen dat het hele plan van te voren gedoemd was te mislukken.

Van het juridisch loket

Voorbeeldbrief ingebrekestelling

Dit is een voorbeeldbrief van het Juridisch Loket. De tekst is een voorbeeld. U kunt er zelf een brief van maken die geschikt is voor uw situatie. U bent zelf verantwoordelijk voor uw brief.

Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie voor uzelf. 

AANGETEKEND EN PER GEWONE POST

<uw naam>

<adres>

<postcode en woonplaats>

<e-mail>

Aan

<naam ontvanger>

<adres>

<postcode en woonplaats>

<woonplaats, datum>

Onderwerp: ingebrekestelling

Geachte heer, mevrouw,

Op <datum> sloot ik met u een overeenkomst voor <situatie>. Helaas bent u de afspraken die ik met u heb gemaakt niet (volledig) nagekomen. Ik heb de volgende klachten:

<opsomming klachten>.

Ik heb u gevraagd uw verplichtingen na te komen. Tot nu toe heeft u dat niet gedaan. Met deze brief bied ik u voor de laatste keer de mogelijkheid om binnen 14 dagen alsnog aan uw verplichtingen uit de overeenkomst te voldoen.

Wanneer u dit niet doet, bent u in verzuim en kunt u de overeenkomst als ontbonden beschouwen. Bovendien stel ik u in dat geval nu alvast aansprakelijk voor alle schade die ik heb geleden en nog zal lijden. 

Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken na de datum van deze brief schriftelijk te reageren. 

Met vriendelijke groet,

<naam en handtekening>

Reputatie 1

Net paar minuten geleden op Linkedin pagina van Søren Abildgaard CEO T-Mobile NL

Verstandige keuze!

Søren Abildgaard
CEO at T-Mobile Netherlands

3 m
Tonight we decided to do a complete roll back of the routing internet traffic to the original situation step by step. We will carefully monitor this process to minimize customer impact. We thank our customers for their feedback on our forum!

Reputatie 2

Sinds afgelopen vrijdag loopt de routering van ons vaste internetverkeer via ons moederbedrijf Deutsche Telekom. Het bleek dat een aantal van onze klanten naar aanleiding hiervan niet de internetervaring had, zoals ze die van ons gewend is. Hoewel we de capaciteit hebben uitgebreid, is het probleem niet snel genoeg opgelost. Het oplossen van het probleem zal nog enige tijd in beslag nemen en we willen niet het risico lopen dat onze klanten nog meer verstoringen ondervinden. Daarom hebben we vanavond besloten om de routering van het internetverkeer volledig terug te brengen naar de oorspronkelijke situatie. We beginnen hier vanavond al mee en zullen er alles aan doen om dit zo snel mogelijk te voltooien. We houden dit proces nauwlettend in de gaten om de impact op onze klanten te minimaliseren. Wij danken jullie voor de feedback!

Goed nieuws, maar het lijkt er op dat jullie alsnog de routing later willen doorvoeren.

Hou het nog a.u.b. nog even 4 maandjes uit zodat mijn contract verlopen is en ik T-Mobile en hun smerige acties onder het mom van “beter voor de klant” achter me kan laten.

Reputatie 4

Ook ik merk dat de AMS-IX steeds meer wordt vermeden en DTAG wordt gebruikt. 

Dit geeft soms een bagger performance en packetloss, echt een achteruitgang. 

Waarom T-mobile is het zo erg om de AMS-IX te gebruiken ?

omdat t-mobile onderdeel is van DTAG

https://nl.wikipedia.org/wiki/Deutsche_Telekom

Dus eerst koop je een netwerk omdat het verkocht moet worden van de ACM en daarna sloop je het gewoon.

Dit is echt ontzettend vervelend ik heb nu een gemiddelde ping van 80 - 90 ms naar een server waar ik altijd gebruik dat in Amsterdam staat, gisteren was de ping nog 8 ms  :( 

Het is echt onbruikbaar geworden :( 

Ik zal hier wel een topic over aanmaken, hier wordt je echt niet vrolijk van. 

Reputatie 3

Dit is allemaal onderdeel van een prijsvechters strategie, na dit onderhoud zijn abonnementen veranderd en in prijs verlaagd per vandaag. Het idee is gewoon om een flink marktaandeel te pakken van eyeballs (wij de klant) om aan content providers dik geld te vragen om die klanten te bereiken. Dat is waarom je verbinding op dit moment zo slecht is.

Content providers lopen enorm te emmeren om hun verkeer bij jou te krijgen sinds dit weekend, zodat DTAG ze kan strong-armen om dure internet transit/peering bij ze af te nemen. Die goedkope 1G glasvezel lijn moet ergens van betaald worden.

https://tweakers.net/nieuws/159174/t-mobile-biedt-combipakket-van-1gbit-s-internet-en-onbeperkt-mobiel-internet-aan.html

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6594852645716975616/

De reacties op linkedin zijn ook niet mild. T-mobile gooit hier gewoon direct een verslechterd internet de markt in om meer geld af te dwingen bij andere partijen. Zowel content als de klant is hier de dupe van. Dit word al jaren gedaan in Duitsland en Amerika. In Nederland is dit nooit het geval geweest en hadden we gewoon goed internet.

Het kan een aantal kanten op gaan:

1. De backlash is groot en deze strategie backfired enorm. Tmobile zal toch weer lokale peering lijnen aan moeten sluiten om verkeer lokaal goed af te handelen. 
  2. Dit is waar T-mobile/DTAG op hoopt, content partijen grijpen (snel) in de buidel om dure lijnen bij ze te bestellen. Het is een spel van ‘de langste adem’. Als klanten niet hard genoeg klagen en klanten de vinger naar de content partijen wijzen, zal Tmobile/DT gewoon de lijnen net zo lang vol laten zitten tot er betaald word. Dit is een spel wat DT al jaren speelt en steeds frequenter word bij andere grote partijen ook.

Vanuit de eyeball (jij dus) kun je ‘t beste zo hard mogelijk klagen bij helpdesk en op ‘t forum en melding doen bij ACM dat er doelbewust lijnen geknepen worden. En als er na zeer korte termijn geen verbetering komt gewoon je verbinding opzeggen. De macht ligt bij het aantal ISP aansluitingen wat ze hebben. Als dat instort verliezen ze die sleutelpositie op de NL markt.  

GA VOORAL GEEN NIEUW ABONNEMENT AAN, daar zit je een jaar of twee weer aan vast en zet Tmobile op de machtspositie.

Reputatie 3

Goede zaak..

Maar wat ik voornamelijk uit die verklaring tussen de regels door lees, is dat ze nu even goed gaan kijken naar alle flow statistieken, dan de netwerken gaan aanschrijven die er echt toe doen om te gaan inzetten om connectiviteit bij DTAG/3320 af te nemen met een harde deadline in ‘t vooruitzicht.

Wellicht tegen betere pricing, wellicht met (tijdelijk) gratis/spotgoedkope peering/connectivity; om dan later alsnog dikke prijzen te vragen; en dan de schuld bij de individuele content provider neer te leggen als ‘t slecht is wanneer men niet renewed.

Op deze manier zorgt men zodat er op korte termijn lokaal betere connectiviteit is, met een wellicht iets langere termijn doelstelling voor hetzelfde resultaat. Zo word ‘t in een afgezwakte/tragere vorm alsnog doorgevoerd.

Want je maakt mij niet wijs dat dit plan niet alsnog onder de loep word gehouden om te kijken hoe ‘t nog enigzins te redden of vertraagd door te voeren is. Het gaat om veel te veel geld om ‘t zo van tafel te vegen.

De vraag is, wie in de NL internet industrie gaan er voor vallen. Linksom of rechtsom zal ‘t voor de eindgebruiker hoe dan ook minder slecht uitvallen. Maar voor de internet industrie in NL is ‘t nog steeds gif

Reputatie 4

Reactie op mij van de ceo

Reageer