Beantwoord

[28-10] Latency issues

Toon eerste reactie

564 reacties

hier in houten ook duidelijk een verlaging van de download snelheid.

hoop dat het weer terug gaat naar de oude snelheid.

wacht nog heel even met stappen zetten.

Reputatie 7
Badge +2

Waar ik vroeger (voor de ingreep) super tevreden was om het eigen glasnet van TM te zitten en onderstaande bandbreedte op elk moment van de dag haalbaar was

DOWN: 820 UP: 790

Mag ik nu in mijn handen knijpen met dit resultaat na de ingrepen 

DOWN: 682 UP: 487

Opgelost en blij …. laat zich raden, er is behoorlijk veel kapot gemaakt in netwerkland van TMT, het knijpt nu aan alle kanten lijkt het. De ping is redelijk, maar de bandbreedte is nog lang niet terug op het oude vertrouwde wat ik altijd promote hier in het forum … pieken van over de 920 down en 880 up lijken voor eeuwig naar de duistere jachtvelden te zijn afgeknepen?

Wat ik me afvraag, is dat via 4G nu ook sinds kort of was dit al langer, ik vond 4G eigenlijk altijd wat traag aanvoelen, niet echt langzaam  maar soms zat er best merkbaar verschil in het snelheids-gevoel van de verbinding, ik wijtte dit aan de plaats waar ik was op dat moment.

Reputatie 1

Waar ik vroeger (voor de ingreep) super tevreden was om het eigen glasnet van TM te zitten en onderstaande bandbreedte op elk moment van de dag haalbaar was

Is het niet handiger eerst af te wachten tot alle changes voor de rollback zijn teruggedraaid?

Reputatie 2

Ik zit nog tot volgend jaar Februari helaas vast aan t-mobile, hoop dat ze dan alles weer teruggedraaid anders ben ik helaas genoodzaakt om op te stappen.

Helaas dacht eindelijk een provider gevonden te hebben die alles goed doet tegen een leuke prijs maar het is helaas te mooi om waard te zijn.

Reputatie 7
Badge +2

Is het niet handiger eerst af te wachten tot alle changes voor de rollback zijn teruggedraaid?

We wachten zeker af, maar om een indruk te geven waar ik vanaf kom en nu op dit moment nog op uitkom zo rond middernacht … voor de ‘ingreep’ toen ik wel over de 900Mb kon aantikken. 

Om maar aan te geven .. het knelt nog steeds ergens.

Reputatie 4
Badge +3

Momenteel lijkt alles weer “redelijk” te werken.
Goede latency naar servers die gisteravond nog boven de 80 ms zaten.

Lijkt inderdaad op een congested transit link.

Reputatie 1

We wachten zeker af, maar om een indruk te geven waar ik vanaf kom en nu op dit moment nog op uitkom zo rond middernacht … voor de ‘ingreep’ toen ik wel over de 900Mb kon aantikken. 

Om maar aan te geven .. het knelt nog steeds ergens.

Hoe test je de snelheid? Met de app van Ookla of via een andere bron? En naar welke server(s) doe je de speedtesten?

@Brian @Sander 

Zouden jullie een update kunnen geven over de status van deze clusterfuck ?

De update is dat er uiteraard niets veranderd gaat worden. Je denkt toch niet dat ze deze mega operatie gaan terugdraaien voor wat technerds die zeuren op een forum. Mijn update is dat ik weg ben. Als je hoopt op de oude situatie moet ik je teleurstellen. Dit is waarschijnlijk maanden geleden al besloten en maanden geleden allemaal in werking gezet. Dat draait men niet effe terug. 

Reputatie 7
Badge +2

Doe de snelheidsmeting zoals altijd op een Linux machine in de browser en met vaak de door Speedtest geselecteerde server, dus min of meer ‘klik en go’ en dan piek bandbreedten die over mijn pakket bandbreedte heen gingen (750/750)… altijd.

Maar goed we wachten gewoon af of er nog wat meer in de roll-back zit.

Moet ik mee aankomen hier, binnen 10 seconden met een script iets slopen en daarna 5 dagen bezig om het te corrigeren … zit ik gelijk zonder een baan :joy:

Reputatie 3

@Wesley1220 

hier ook een meting van een zeer hoge Jitter! Dus je bent niet alleen. Kijk ook de snelheden maar. Hier kun je niks mee. Heb zelf een abbo van 750mbit. 

Reputatie 4

Er is niets aan de routering veranderd, sommige sites maken nog steeds bizarre omwegen door Europa. Ga er daarom vanuit dat het weer gaat haperen als het later vandaag weer drukker wordt.

Reputatie 3

WTF! Een iPhone updaten via iTunes duurt gewoon 75 minuten. Wat normaal in hooguit 3 minuten klaar was. Goed bezig T-Mobile. Ben benieuwd hoelang ze denken dit vol te houden. Wat een drama! 

Reageer