Beantwoord

[28-10] Latency issues

Reputatie 4

Het blijkt vandaag dat er geen verbinding meer mogelijk is met T-mobile thuis via de AMS-IX.

Als het verkeer gaat via de DTAG.

Gezien er bij de DTAG wat verbindingen vol zitten met verkeer levert dit nu z’n 6% packetloss op.

Hoe gaat dit opgelost worden?

icon

Beste antwoord door Mitch 1 November 2019, 18:16

Bekijk origineel

564 reacties

Hier hetzelfde probleem. Als dit niet gaat veranderen dan zeg ik mijn verbinding op!

Het zou een kwaliteitsverbetering moeten opleveren zegt jullie woordvoerder, maar dit is puur een machtsspelletje van Deutsche Telekom.

Reputatie 7
Badge +18

@Poindexter Graag over de nieuwe pakketten verder discussiëren in het juiste topic zodat hier de latency problemen aan bod komen. Anders wordt het allemaal onoverzichtelijk. 

Reputatie 4

Ik zou  graag een inhoudelijke reactie van T-Mobile hebben. Dus niet een kluitje in het riet dat er een paar klanten last van een probleempje hebben, maar een eerlijke reactie naar de klanten toe wat ze gedaan hebben en hoe ze de toekomst zien.

Ook mijn verkeer (ook mijn 4G) gaat over Duitsland, belachelijk dit. Ik ga in iedergeval switchen.

Ik dacht even de perfecte provider te hebben gevonden, heb zelfs vrienden om me heen over laten stappen vanwege de kosten\snelheid voordelen. Nu hoop ik dat dit echt wordt opgelost of ik zit tot juni volgend jaar met een kutverbinding en raak ik al mijn vrienden kwijt.

Klein bericht vooraf hierover zou best fijn zijn geweest. Ik ben 2 uur van mijn weekend kwijt omdat ik alle apparatuur heb zitten updaten, rebooten finetunen etc. Gelukkig ook wintertijd dus weer een uur terug maar toch.

Ik ben zo blij dat ik op tweakers.net over deze problemen gelezen heb. Ik stond op het punt om over te stappen van Ziggo naar T-Mobile glasvezel, maar ik kijk eerst nog even de kat uit de boom, want zolang deze problemen spelen bij T-Mobile ga ik gegarandeerd niet overstappen. Dan maar iets meer betalen en naar KPN bijvoorbeeld, of toch maar bij Ziggo blijven. 

Nou ik dacht een goede deal te hebben…… niet dus helaas. Ik ga ook over dan maar iets meer betalen bij kpn maar wel volledige snelheid en goede ping. 

Laatst verhuisd, en dus een nieuw jaar contract moeten aangaan .Krijg je dit…..

Afgelopen vrijdag geactiveerd, en vanaf zondag lijkt het internet wel met paard en wagen te worden gebracht.

Fijn dat ze zieltjes willen winnen, maar hoogste irritant als je zit te wachten tot je internet pagina’s geladen zijn. En je je download snelheden niet haalt, was het maar 80 % vd geadverteerde snelheid.

Fijn dat ze de goedkoopste zijn, maar dit voelt weer alsof we terug naar  het jaar 2000 zijn gebombardeerd.

Reputatie 7
Badge +10

@Brian @Sander 

Zouden jullie een update kunnen geven over de status van deze clusterfuck ?

Reputatie 2

Ik zit nog tot volgend jaar Februari helaas vast aan t-mobile, hoop dat ze dan alles weer teruggedraaid anders ben ik helaas genoodzaakt om op te stappen.

Helaas dacht eindelijk een provider gevonden te hebben die alles goed doet tegen een leuke prijs maar het is helaas te mooi om waard te zijn.

Reputatie 4
Badge +3

Momenteel lijkt alles weer “redelijk” te werken.
Goede latency naar servers die gisteravond nog boven de 80 ms zaten.

Lijkt inderdaad op een congested transit link.

@Brian @Sander 

Zouden jullie een update kunnen geven over de status van deze clusterfuck ?

De update is dat er uiteraard niets veranderd gaat worden. Je denkt toch niet dat ze deze mega operatie gaan terugdraaien voor wat technerds die zeuren op een forum. Mijn update is dat ik weg ben. Als je hoopt op de oude situatie moet ik je teleurstellen. Dit is waarschijnlijk maanden geleden al besloten en maanden geleden allemaal in werking gezet. Dat draait men niet effe terug. 

Reputatie 4

Er is niets aan de routering veranderd, sommige sites maken nog steeds bizarre omwegen door Europa. Ga er daarom vanuit dat het weer gaat haperen als het later vandaag weer drukker wordt.

Reputatie 4

Momenteel lijkt alles weer “redelijk” te werken.
Goede latency naar servers die gisteravond nog boven de 80 ms zaten.

Lijkt inderdaad op een congested transit link.

Ja in de nacht lijkt het nog redelijk te gaan. Alleen merk je dat de ping tijden gewoon niet zijn wat ze moeten zijn, waar ik vroeger 8ms had zit het dan nu rond de 30-40ms.  

Ze moeten echt de routing kronkel naar duitsland eruit halen, dit geeft echt te veel latency overhead.  

Reputatie 4

Precies, de eis is dat de peering via de AMS-IX hersteld wordt. Als ze via DTAG met een aantal partijen private peerings hebben prima, maar het is volstrekt onacceptabel dat verkeer binnen Nederland omwegen via Europa maakt.

Reputatie 4

Overigens heb ik nu een latentie van 95ms naar mijn SIP-aanbieder, waardoor mijn vaste telefoons niet soepel telefoneren. Dit maakt de kwestie voor mij opeens wel een stuk dringender.

Reputatie 2

Kan je bezwaar maken dat je contract nu al opgezegd kan worden? of moet je de contractduur uitzitten?

Reputatie 4

Je kunt ze formeel in gebreke stellen wegens het leveren van een inherent ander prrodukt dan dat wat je gekocht hebt. Geven ze daar geen gehoor aan, dan kun je je contract ontbinden wegens wanprestatie.

Reputatie 2

Hallo T-Mobile,

Ook ik heb ernstige problemen en heb dit zaterdag avond al aan jullie gemeld!

Nu lees ik over de ernstige problemen die jullie veroorzaken!!

Ik heb ook vreemde dingen die bij mij gebeuren!

Als de verbinding al werkt, zijn mijn ping tijden flink omhoog gegaan van beneden de 10ms die ik tot vrijdag had, naar ook 80-100ms die ik nu steeds heb!

De 100Mbps haal ik sowieso al niet meer!

Ook valt mijn TV verbinding steeds geheel weg!

Ik moet continu mijn router rebooten!

Ik ben het helemaal zat met jullie!

OPLOSSEN, NU!

Zet de routering terug naar AMS-IX, iedereen weer blij!

Graag contact met mij opnemen!

Anders ben ik echt genoodzaakt jullie in gebreken te stellen en per direct op te zeggen!

Reputatie 2

Je kunt ze formeel in gebreke stellen wegens het leveren van een inherent ander prrodukt dan dat wat je gekocht hebt. Geven ze daar geen gehoor aan, dan kun je je contract ontbinden wegens wanprestatie.

Bedankt, ik hou de komende dagen even in de gaten als ze niks gaan veranderen ga ik het via die weg proberen me contract te laten ontbinden.

Ik heb sinds mei een abonnement. Zou ik per direct kunnen opzeggen? De snelheid in throughput bieden ze nog wel, dus dat zal hun verweer kunnen zijn, maar de latency en packet loss is op momenten niet normaal meer en totaal glasvezel onwaardig. De dienst hebben ze wezenlijk veranderd waardoor ik denk dat je er best mee moet kunnen stoppen

Hier ook een ontevreden klant. Gisteravond rond 12 uur had ik 9% packetloss naar Cloudflare en 5% naar Google met gemiddelde latency van 48ms en 38ms respectievelijk. Onacceptable gezien hoeveel er via deze partijen gaat.

Reputatie 4

Ik heb sinds mei een abonnement. Zou ik per direct kunnen opzeggen?

Aangenomen dat je dat contract voor een bepaalde periode hebt afgesloten, is dat een resolute nee. Je bent wettelijk verplicht eerst in gebreke te stellen en je redelijk te stellen opdat de andere partij de gelegenheid krijgt het gebrek op te lossen. Pas als daar niet op gereageerd wordt, kun je tot ontbinding overgaan.

Reputatie 4

Lijkt erop dat het deels gefixt zou moeten zijn : “Positief nieuwtje”

Reputatie 2

Geachte T-Mobile, gaat er nog wat gebeuren voor alle gedupeerden van T-Mobile Thuis??!!

Reageer