Beantwoord

2de poging: Sinds 21-11 16:00 ineens geen internet verbinding meer, het lampje WAN brand rood.

  • 22 November 2021
  • 9 reacties
  • 197 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

22-11 9:55 2de poging omdat de eerste gesloten word maar dit probleem is al sinds 21-11.

Een gesprek voor het topic op slot doen zou gewenst zijn.


22-11 9:20 Topic gesloten om dat het gereleateerd zou zijn aan de huidige storing, terwijl dit al sinds gisteren speelt.

Ook ik heb een knipperende PON

Knipperende groene LED bij PON op de ONT zit niet lokaal. Kan iemand thuis niet oplossen. T-Mobile moet dit oplossen door de OLT juist te koppelen aan de ONT.

Lekker makkelijk, topic sluiten

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sinds 21-11 16:00 ineens geen internet verbinding meer, het lampje WAN brand rood.

Opnieuw opstarten van de media convertor en de modem heeft ook na 10x geen oplossing geboden.

Knipperende PON op de media convertor

 

Klantenservice gebeld maar die komen niet verder dan nogmaals opnieuw opstarten en een afspraak maken voor een monteur.

Zou niet weten wat de monteur kan doen want het is geen bekabelings probleem buiten dat 5 dagen wachten op een monteur wel heel raar is aangezien er geen 2de lijns support is gedaan.

Ben benieuwd of de monteur ook nw mediaconvertor en modem meeneemt want anders zal het wel weer wachten worden ofhet probleem word doorgeschoven naar KPN networking zoals de problemen tijden de installatie terwijl het de aansluiting was van de glasvezel fiber die niet goed was geplaatst door de monteur.

 

De modem logs geven aan dat er geen WAN DHCP lease is dus lijkt eerder een softwarematige klacht te zijn dan een bekabelings issue.

Het jammere aan dit hele verhaal is dat de klantenservice geen alternative oplossingen bied zoals een onbeperkte bundel zolang de storing duurt of een 2de lijns ticket aanmaakt zodat er dieper aan de t-mobile kant gekeken kan worden.

Helaas moet ik nog even door met t-mobile maar spijt van de overstap heb ik wel, 2 jaar geen problemen met de glasvezel verbinding gehad via KPN.

icon

Beste antwoord door Boris 22 November 2021, 11:02

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen @Xtra05  Lees even het antwoord van de moderators in je eerste bericht! 
Er is storing!  Ik zal even doorgeven dat dit misschien over een andere storing gaat. Hopelijk kunnen ze het oplossen.
Groetjes. 

@CrisTien ,

Ik heb gezien dat er een storing is maar mijn storing is al sinds gisteren en lijkt niet op de gemelde klachten.

Heb een berichtje gestuurd naar de moderator maar een topic sluiten omdat er toevallig ook een storing is gemeld is een beetje kort door de bocht.

Reputatie 7
Badge +14

@Xtra05 Ik dacht te lezen dat er hulp onderweg is, hopelijk is het snel opgelost.

MVG. Cris

Reputatie 7

Hoi @Xtra05,

Dank je wel voor je bericht en het delen van je gevoel. Ik begrijp je volkomen, jij wilt graag een stabiele verbinding en ook wij willen dat je deze ervaart. Dat jouw problemen overeenkomen met de problemen die we zien in dit topic, dat klopt inderdaad: 

We zijn hier hard aan bezig om deze permanent op te lossen en structurele verbetering voor op te lossen. Ondertussen wil ik ook ervoor zorgen dat onze technische mensen dit probleem bij jou herkennen. Nu begrijp ik dat er inmiddels een monteur is aangestuurd om de verbinding na te lopen. In principe zie ik daar in lange termijn wel de oplossing in. De problemen die we zien spelen zich namelijk af in de wijkcentrale; dit zal hoogstwaarschijnlijk ook door de monteur worden geconstateerd. Hierna zal een monteur van de netwerkbeheerder aan de slag moeten om dit in de wijkcentrale op te lossen. Ik wil dan ook graag afwachten wat de terugkoppeling gaat zijn van de monteur, met goede hoop dat het dan goedkomt. Mocht het probleem zich dan nog te kop op drukken, gaan we dit anders oppakken zodat jij weer kan genieten van die stabiele verbinding. Ik hoor het dan ook graag van je! 

@Boris ,

Ik begrijp dat een monteur iets kan ondekken maar helaas duurt dat tenminste tot vrijdag voordat een monteur langskomt en als er dan aansturing naar KNP moet plaats vinden dan kost dat weer 5 werkdagen.

Zou liever zien dat KNP gelijk aangestuurd word zodat er wat tijd bespaard blijft.

Ook zouden jullie vanuit T-mobile toch moeten kunnen zien wat er gebeurd is voordat de verbinding weg viel.

Daar zijn op zijn minst log files van of een audit log voor veranderingen.

Dat is een beetje lang voor een verbinding die tot gisteren prima werkte. 

Ook heb ik tot die tijd geen internet of TV verbinding wat thuiswerken  moeilijk maakt.

 

De link naar het omzetten lijkt meer te gaan om andere verbindigen de niet juist tot stand gebracht worden door andere NT.

Maar als je dat al weet wat zou een Guidon engineer dan nog moet concluderen behalve een knipperend PON lampje.

Die kan ik ook wel opsturen als een filmpje zodat de verbinding snel weer tot stand kan komen.

Als ik deze quote  “

Ik heb er nu al 3x hele werkdagen uit gelegen sinds ik op GPON zit aangesloten met een knipperende PON LED op de ONT. Dit betekent simpelweg dat de ONT zich niet kan registreren in de PoP en heeft 0,0 te maken met lokale componenten hier thuis. Dit zit puur in het stuk daarvoor.

Telkens blijkt bij navraag, dat op deze momenten nieuwe verbindingen worden opgeleverd op dezelfde “poot” (32 verbindingen mogelijk, waarvan nu nog 15 beschikbaar in mijn geval). Dat zou in theorie betekenen dat ik nog zeker 15 keer impact cq downtime kan gaan hebben evenals die andere 17 lijnen welke al opgeleverd zijn.”

Ik denk dan dat T mobile dat toch zelf zou kunnen/moeten uitzoeken en evt. bevestigen en oplossen dat het in mijn geval ook zo is.

 

Als ik het antwoord bekijk van Sander :

Dan zou ik verwachten dan er een monteur naar de Pop gaat om licht te zetten op de verbinding.(van een andere aansluiting en als dit geval gerelateerd is).

Die zou dan toch ook gelijk naar mijn aansluiting kunnen kijken?

Dat zou tijd en moeite sparen want doorgaand op dezelfde theorie betekend dat een actie aan dezelfde poot als mijn verbinding.

 

Misschien even snel schakelen T-mobile @Boris 

Reputatie 7

Hoi @Xtra05 ,

Dank je wel voor je duidelijke en heldere terugkoppeling. Ik begrijp je volkomen en ga daar ook met je in mee. Ik zie dat gisteren de Guidion monteur ook hetzelfde heeft geconstateerd, namelijk dat er wél licht, maar geen data door de lijn komt. Om dit op te lossen is er inderdaad direct een monteur van de netwerkbeheerder aangestuurd. Deze zal weldra direct aan het werk gaan om de verbinding te herstellen. Om er extra daadkracht en spoed bij te zetten, heb ik om deze redenen de zaak als één met de hoogste prioriteit aangekaart. Dat wil zeggen dat jouw ticket als eerst zal worden opgepakt. Ik hoop dat we daarmee jou nog sneller van diensten kunnen voorzien, daar streven we natuurlijk naar. Mocht je vragen hebben, laat het vooral weten. De Community zit in de tussentijd voor je klaar! 

@Boris ,

Probleem is opgelost maar eerlijkheid halve wil ik wel melden dat de oplossing niet via t-mobile gekomen is.

Ik heb zelf gebeld met Guidion om door te geven wat het eigenlijke probleem was en te zien of het mogelijk was om voor aanstaande vrijdag een monteur langs te krijgen.

Guidion heeft een monteur die toch al in de buurt was langs gestuurd omdat al duidelijk was dat die het niet kon oplossen en het dus naar KPN networking doorgezet moest worden.

Na de melding bij KPN as het binnen een half uur opgelost.

Tuurlijk zal je nu zeggen dat de monteur ook een kabel heeft vervangen maar dat was meer een uitsluiting zodat iedereen er zeker van was dat alles gedaan is.

 

Dit had mijn inziens gewoon telefonisch gedaan kunnen worden door een 2de lijns support en daarna richting KPN.

Is sneller en veel klantvriendelijker en ook nog eens veel goedkoper en beter voor het milieu geweest.

Resetten van de witte media convertor kan ook wel gedaan worden door de klant en knipperende PON kan toch niet aan huis worden opgelost omdat dat in de PoP gedaan moet worden waar Guidion niet bij kan want dat is KPN en die kunnen remote beheer doen.

 

Samengevat had ik nu nog geen internet gehad tot op zijn minst vrijdag middag als ik zelf geen contact had gezocht met Guidion.

De enige reactie van t-mobile is jammer maar meer kunnen we niet doen.

Niet praten over compensatie of onbeperkte data bundel zodat in ieder geval nog een paar dingen gedaan kunnen worden.

Erg jammer dat ik nog veel maanden contract te gaan heb maar is wel een kans voor t-mobile om verbetering te laten zien.

Reputatie 7

Hoi @Xtra05 ,

Dank je wel voor je update en hartstikke fijn dat alles het weer doet! Fijn om te horen dat met de terugkoppeling van de monteur de oplossing in een versneld proces heeft gestuurd. Hopelijk zorgt dit ervoor dat je zonder verdere zorgen kan genieten van een stabiele verbinding, waar wij ook naar streven.

Je feedback neem ik van harte en begrijp je goed wanneer je zegt dat wellicht sneller kan. In principe geef je het antwoord wat ik je kan geven al zelf aan, en dat is inderdaad dat er eerst alles moet worden uitgesloten om tot de juiste conclusie te komen. Vandaar dat de aansturing bij jou thuis wel degelijk nodig is. Juist door deze doorkoppeling, zorgen we ervoor dat er geen extra tijd of fouten worden gemaakt en dat we direct naar de juiste oplossing kunnen zoeken en je verbinding herstellen.

Hoe dan ook neem ik je feedback graag mee en wil ik je bedanken voor het pro-actief meedenken met de situatie. Mocht je onverwachts ergens tegenaan lopen, laat het vooral weten. We helpen je graag.