Beantwoord

44158 poort open zetten

  • 23 December 2021
  • 20 reacties
  • 1650 Bekeken

Reputatie 1

Hi!

Welke tekkie kan mij uit de brand helpen?! Dit probeer ik te bereiken: https://heliumnederland.nl/helium-hotspot-miner-relayed-zo-los-je-dit-op/

Ik probeer poort 44158 open te zetten maar dit lukt niet. Ergens zal ik iets over het hoofd zien / missen, maar geen idee wat. Ik heb er al redelijk wat filmpjes op zitten. Ik heb de router Zyxel VMG8825-T50.

Het volgende heb ik gedaan:

 

  1. Bij poortdoorschakeling is een extra regel aangemaakt met de volgende informatie (bij status staat een lamp)
  • WAN interface staat op ETH_internet want dat apparaat is aangesloten met eth kabel
  • Server IP Adres(ip adres dat ik op mac heb gevonden als ik cmd option en naar wifi ga op macbook)
  • Startpoort/eindpoort/vertaling startpoort/vertaling eindpoort allemaal op 44158 gezet
  • Protocol op TCP gezet
    • Oorspronkelijk IP adres is niet ingevuld & niet aangetikt
  1. Bij statische DHCP heb ik het volgende gedaan:
  • Staat op actief
  • Geeft aan dat er IPv4 is, dus dat poortdoorschakeling mogelijk is
  • Verder heb ik mijn eigen macbook gesynced dus mac-adres & IP adres zijn automatisch ingevuld. 
  1. UPnP staan beide uitgeschakeld - dit heb ik ergens gelezen. Echter heb ik het ook gecontroleerd terwijl ze beide aanstonden. 
  2. Lan configuratie is het volgende aangepast
  • IP adreswaarden zijn gewijzigd naar 192 168 1 10 & 192 168 1 254. Mijn IP adres past daar tussen.
  1. Bij DMZ staat ook mijn IP Adres.
  2. https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ Ik check hier of de poort open staat en daar blijft deze gesloten staan + op het apparaat blijf ik relayed zien staat wat betekend dat deze ook niet geconnect is met mijn internetconnectie. 

Bedankt voor de feedback! 

icon

Beste antwoord door A.s.salo 14 January 2022, 21:42

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

20 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Theadejong 

Je Mac heeft het IP adres 192.168.1.2/3/4/5/6/7/8/9?

Verder is WAN interface, ETH_intetnet bij glasvezel en VD_internet bij VDSL.

Als je hierna je router opnieuw opstart dan zou het moeten werken, die DMZ regel zou je dan kunnen verwijderen en ook bij statische DHCP.

Uitleg portforwarding in de Zyxel-T50

Reputatie 3

Hoi @Theadejong 

Misschien dat ik het verkeerd begrijp maar als ik op die link kijk die je geeft lijkt me die hotspot miner een apart device te zijn. In je post geef je aan dat je het serverip middels de cmd van je mac gevonden hebt. Hoogstwaarschijnlijk heb je dan iets als ifconfig gebruikt. Het ip dat je daar terugkrijgt is echter het ip van je mac en niet van die hotspot.

Zoals ik het nu lees heb je dus een forwarding naar je mac gezet. Als je dat serverip wijzigt naar dat van die helium hotspot zou het moeten gaan werken. Dat ip is vast wel ergens terug te vinden in de Zyxel echter ben ik niet zo bekend met die dingen. Misscchien dat @Waqqas je kan uitleggen waar je dat kan vinden.

Mocht het zo zijn dat het geen apart device is maar een app op je mac dan is bovenstaande onzin wat ik schrijf ;-) In dat geval zou je wel even kunnen kijken of er op je mac niet toevallig een vuurmuurtje draait die e.a. tegenhoudt.

Reputatie 7
Badge +15

De helium hotspot miner is inderdaad een aparte device volgens Google afbeeldingen, je kan het IP adres achterhalen met de Fing app op je telefoon en die gebruiken als server IP adres (het moet wel een statische IP adres zijn).

Reputatie 1

Bedankt allemaal. Excuus voor de late reactie, de feestdagen!

Het is allemaal gelukt, ik heb inderdaad het IP adres verward :) 

Dank jullie wel

@Theadejong 

Ik heb hetzelfde probleem en ik kom niet uit. Kunt mij uitleggen hoe het gelukt is ?

Ik zie graag uw reactie 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @A.s.salo, als ik stiekem zo een voorzichtige aanname mag doen, dan gok ik dat @Theadejong het opgelost heeft door het IP-adres aan te passen in de forwarding. Precies zoals @Waqqas en @Marty_J adviseerden! 😊

@Jason 

Ik heb alles geprobeerd,  maar het lukt me niet.

Reputatie 7

Hi @A.s.salo ,

Ben je in de mogelijkheid de instellingen zoals ze nu zijn, met ons te delen? Dan kunnen onze technische helden van de Community met je meekijken waar het precies misgaat. 

@Boris  hierbij de instellingen . 

Reputatie 7
Badge +16

Helemaal top, thanks voor het delen @A.s.salo! We roepen de hulptroepen in voor je in, zo kan er spoedig een oplossing gevonden worden.

@Waqqas en @Pieter_B Hebben jullie wellicht een ideetje waar het precies misgaat? Alvast bedankt voor jullie deskundige inzichten! 😁

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @A.s.salo 

Heb je het portforwarden correct gedaan volgens deze link?

Portforwarden op de Zyxel-T50

Vergeet het IP adres van het helium device niet statisch te maken.

Reputatie 7
Badge +16

Thanks voor je snelle reactie @Waqqas

@Waqqas 

Ja , ik heb het correct gedaan,  maar het lukt niet😔

Reputatie 7
Badge +3

@A.s.salo 

Neem aan dat de poort in je eigen netwerk gewoon reageert met het gebruik van nmap?

nmap -p 44158 10.11.12.13
Starting Nmap 7.92 ( https://nmap.org ) at 2022-01-14 18:51 CET
Nmap scan report for Helium-Hotspot.localdomain (10.11.12.13)
Host is up (0.00043s latency).

PORT STATE SERVICE
44158/tcp open unknown

Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 0.04 seconds

Als ik kijk naar je ADSL hebt, gezien de keuze VD_internet?

Het IP / MAC adres is fixed gemaakt, zodat deze niet meer veranderd bij een reboot?

Mocht het je nog steeds niet lukken, zou ik voorstellen om de Zyxel eens terug te zetten naar fabrieks instellingen. We zijn al een aantal keren tegengekomen dat settings ‘bleven hangen’, waardoor alles niet lijkt te werken. Na die reset dan weer de poort  forwarding regel toevoegen, hopelijk is het dan opgelost.

Om te testen maak ik altijd gebruik van https://grc.com en dan het tool ShieldsUp!, waarbij je dan het volgende resultaat zou moeten zien voor die poort.

 

@Pieter_B 

Ik heb geen verstand met nmap.

Ik heb test gedaan op https://graag.com en krijg ik dit resultaat. 

De vraag is : dit is niet het ip adres waarvoor ik de port 44158 wil openen. Ik ken dit ip adres 82.174.22.0 

 eigenlijk helemaal niet. 

@Theadejong  @Waqqas  @Pieter_B  @Boris 

Het is opgelost 

Bedankt allemaal 

 

Reputatie 7
Badge +3

@A.s.salo 

Fijn dat het is opgelost, waar zat nu ongeveer of precies het probleem?

Er komen de laatste tijd nogal wat vragen voorbij over deze betreffende poort en de forwarding ervan, dus mijn vermoeden is dat er meer mensen dit topic gaan vinden en hopen een oplossing te lezen.

Had je VD staan terwijl het ETH moest zijn .. i.v.m. een glasvezel i.p.v ADSL?

Het IP wat ik zie in je bericht is namelijk een fiber aansluiting, waarbij je dus “ETH_Internet” moet selecteren in je port forwarding.

 

@Pieter_B 

De stappen die worden genoemd in 

Zijn helemaal correct. 

Mijn probleem was dat ik een extra wifi punt van Deco gebruik. 

De oplossing was als volgende:

1- Port forwarding in deco openen , gebruik hier het ip adres van  je device en het ip adres statisch maken  (reserveren).

2 - in de modem van 'T.mobile,  ga naar NAT 》》 DMZ 》》 standaard serveradrs is het ip adres van Deco. En het ip adres van deco ook statisch maken ( reserveren)

 

Reputatie 7
Badge +15

Ah router achter router, dan moet je 2 keer portforwarden inderdaad.

Reputatie 7
Badge +3

@A.s.salo 

Zoals @Waqqas al opmerkt, alleen de forwarding op de Zyxel werk dan niet.

Elke router in de kring moet dan zijn eigen forwarding rule krijgen, behalve als je het als een AP instelt. Je setting is eigenlijk NAT over NAT of double NATting, wat wel werkt, maar in onderhoud erg intensief kan zijn.

Bedankt voor je feedback van wat er in detail speelde, zodat ook andere klanten met een soortgelijke opzet een beetje houvast hebben.