Beantwoord

5ghz uitzetten

  • 5 July 2019
  • 3 reacties
  • 2399 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Goedemiddag,

Ik heb 2 Sonos producten. Nu maakt er 1 niet altijd verbinding met de andere. Volgens de Sonos klantenservice kan dit liggen aan de 5ghz verbinding waardoor informatie tussen de twee Sonos-producten verloren gaat en er één dus niet altijd functioneert.
Ze stellen voor om het 5ghz netwerk uit te zetten om te kijken of de storing dan verholpen is.

Kan ik de 5ghz verbinding van m'n router uitzetten? Zo ja, hoe?

Groet,
Jakob


P.s. Hier de tekst zoals Sonos mij stuurt:
"Goede middag,

Bedankt voor het contact opnemen met Sonos support.

Wil je verzoeken naar netwerk apparatuur te kijken in de buurt van de Beam en Sub.
Van deze netwerk apparatuur wilt u de 5ghz wifi uitzetten, om te zien of daarna de storing nog aanwezig blijft.
De Sub zal via 5ghz met zijn Beam communiceren, maar zie dat ongeveer 80 a 90% van de informatie verloren gaat, waarin de Sub niet stabiel met de Beam in contact kan blijven staan.
Dit word meestal veroorzaakt door andere 5ghz wifi signalen in de omgeving.
Hoor dan ook graag of er andere 5ghz wifi in de buurt is, en als je dit kan uitzetten, of de problemen dan nog aanwezig zijn."
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 5 July 2019, 20:41

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge
Beste Jakob,

Bij de meeste routers is het zeker mogelijk om de 5Ghz uit te zetten. Waar in de instellingen precies is echter afhankelijk van wat voor een router je hebt. Gebruik je een van de wifi modems van T-Mobile of heb je een eigen router die je gebruikt en zo ja; welke?

Als je dit even zou kunnen doorgeven dan kunnen we van hieruit je verder proberen te helpen.

-Gilbert
Hi Gilbert,

Bedankt voor je reactie.
Ik gebruik een wifi modem van T-mobile.

Groet,
Jakob
Reputatie 7
Hallo @Jcup4

De Huawei modem heeft 2,4 en 5ghz apart.
De Zyxel heeft 2,4 EN 5ghz op de zelfde naam. dit zorgt regelmatig voor storingen met apparaten die een verouderde standaard gebruiken. je kan dit oplossen door de 5ghz een andere naam te geven. echter verlies je dan weer de voordelen voor nieuwere apparaten welke WiFi AC ondersteunen.

Op de achterkant van het modem staan de inlog gegevens van het modem. als je inlogt dan kan je naar je wifi netwerk gaan en daar de instellingen aanpassen.

Reageer