Beantwoord

Aanpassing 100 > 1000Mbit glasvezel


Reputatie 1

Hallo!

Ik zie via de postcode checker dat op mijn adres inmiddels ook 1000Mbit glasvezel beschikbaar is, maar via de bestel wizard kan ik alleen kiezen voor 50 of 100Mbit glasvezel wat ik al heb (100Mbit). Telefonisch begreep ik dat er een migratie naar ODF noodzakelijk is en dat dit mogelijk rond 5/7/2021 zou gaan gebeuren.


Is het mogelijk dat ik alvast ingepland wordt voor deze upgrade van 100 naar 1000Mbit?

Ik hoor graag!

icon

Beste antwoord door Boris 24 June 2021, 13:41

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @LVHK520 

De migratie van WBA naar ODF zou je in je T-Mobile thuis account moet kunnen regelen, ik weet niet precies waar die optie staat dus het is even zoeken.

Een moderator kan de migratie ook voor je regelen.

Reputatie 1

Dank voor je antwoord! Dan hebben ze het inderdaad goed verstopt, want ik kan het nergens vinden in mijn T-Mobile thuis account. :grin:

 

Ik wacht het antwoord even af van een moderator.

Reputatie 7
Badge +15

@LVHK520 

Handig om te weten de migratie duurt tot 4 weken, je gaat geen nieuwe abonnement aan en op de dag van migratie heb je maximaal een paar uurtjes geen internet.

Reputatie 1

Dat is zeker handig om te weten, dank voor de aanvulling!

Reputatie 7
Badge +15

Graag gedaan :)

Mocht je nog iets willen weten vraag het gerust.

Reputatie 7

@LVHK520 ,

Wat tof dat er een snelheid van 1000 Mbit/s op jouw adres beschikbaar is! Ik geef je graag meer informatie waarom je dit niet kan wijzigen in My T-Mobile Thuis en hoe ik dit voor jou kan regelen.

Met de overgang naar de snelheid van 1000 Mbit/s stap je over naar onze eigen glasvezellijn (ODF). Momenteel zit je aangesloten op de glasvezellijn van KPN Netwerk NL (WBA). Om deze reden gaat het aanpassen van de snelheid ietsjes anders.

Dit betekent het voor jouw abonnement:

- Je huidige contracttermijn blijft ongewijzigd
- Je betaalt geen aansluit- en installatiekosten
- Je blijft online tijdens de omzetting
- Indien nodig sturen we nieuwe apparatuur naar je op, een monteur komt dit gratis voor jou installeren
- Prijswijziging naar een Internet Premium abonnement
- Als je momenteel Klantvoordeel ontvangt, blijft het huidige Klantvoordeel van toepassing en hoef je niet opnieuw te activeren.

Kan ik dit voor je in orde maken? Stuur mij dan een privébericht of je hiermee akkoord gaat. Dan regel ik het direct voor je!  

 

Reputatie 1

Hi Boris! Dank voor de info, ik heb je een bericht gestuurd voor de verdere afhandeling.

@LVHK520 ,

Wat tof dat er een snelheid van 1000 Mbit/s op jouw adres beschikbaar is! Ik geef je graag meer informatie waarom je dit niet kan wijzigen in My T-Mobile Thuis en hoe ik dit voor jou kan regelen.

Met de overgang naar de snelheid van 1000 Mbit/s stap je over naar onze eigen glasvezellijn (ODF). Momenteel zit je aangesloten op de glasvezellijn van KPN Netwerk NL (WBA). Om deze reden gaat het aanpassen van de snelheid ietsjes anders.

Dit betekent het voor jouw abonnement:

- Je huidige contracttermijn blijft ongewijzigd
- Je betaalt geen aansluit- en installatiekosten
- Je blijft online tijdens de omzetting
- Indien nodig sturen we nieuwe apparatuur naar je op, een monteur komt dit gratis voor jou installeren
- Prijswijziging naar een Internet Premium abonnement
- Als je momenteel Klantvoordeel ontvangt, blijft het huidige Klantvoordeel van toepassing en hoef je niet opnieuw te activeren.

Kan ik dit voor je in orde maken? Stuur mij dan een privébericht of je hiermee akkoord gaat. Dan regel ik het direct voor je!  

 

Hi Boris, thanks for the information. Can I request to you the upgrade of my internet speed? I am in the same situation like @LVHK520 

Thank you in advance.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hi @pablovargan, you're currently using the KPN network on Fiber (WBA). Prior to the migration tool, it would've been difficult to realize the switch to ODF, but luckily I can arrange this for you! You will then be transferred to our Fiber Optic Network (ODF) within four weeks with a maximum speed of 1000 Mbit/s up and down.

However, there are new conditions tied to it, including a different monthly price + you switch to the new Customer Benefit. If you want to use this, let me know! Then I'll pick this up for you as soon as possible and I'll make sure you can enjoy the maximum speed later.

Hi @pablovargan, you're currently using the KPN network on Fiber (WBA). Prior to the migration tool, it would've been difficult to realize the switch to ODF, but luckily I can arrange this for you! You will then be transferred to our Fiber Optic Network (ODF) within four weeks with a maximum speed of 1000 Mbit/s up and down.

However, there are new conditions tied to it, including a different monthly price + you switch to the new Customer Benefit. If you want to use this, let me know! Then I'll pick this up for you as soon as possible and I'll make sure you can enjoy the maximum speed later.

Hi @Jason, thanks for your kindly reply. I have sent to you a message. :)

Reputatie 7
Badge +1

@LVHK520  Kijk wel heel goed na of het inderdaad zo is dat jou woonplaats is overgezet naar ODF, ik kreeg een aantal maanden geleden een bericht van een moderator dat ik gebruik kon maken van ODF, uiteraard meteen gecontroleerd,  resultaat was dat er helemaal geen ODF beschikbaar was op mijn adres.

Naar mijn bescheiden mening ligt de uitrol van ODF momenteel op de snelheid van een slak in zijn achteruit, en nu T-Mobile te koop staat zal het wel helemaal stil staan.

Reputatie 1

@Boris Ik heb je een bericht gestuurd, maar nog geen reactie ontvangen. @Jason  Ik heb jou inmiddels ook een privé bericht gestuurd met dezelfde vraag. Dank alvast!

@BeMu Ik heb geen idee wat er allemaal achter de schermen speelt, maar zover ik heb kunnen achterhalen via de postcode checker en telefonisch is dat ODF vanaf volgende week in mijn woonplaats / wijk beschikbaar is. Ik wacht het verder rustig af, de 100Mbit lijn werkt verder prima en is stabiel. :-)

Reputatie 7

Hi @LVHK520,

Ik heb je zojuist een antwoord gestuurd. Ik maak het graag voor je in orde. Laat je me het via een antwoord op het privébericht weten? Dan zet ik 'm erin voor je!

Reputatie 1

Inmiddels draai ik een week op de nieuwe verbinding en is mooi stabiel, erg blij mee! De migratie zelf ging niet helemaal vlekkeloos, want rond 8:30 was opeens mijn huidige internet verbinding weg met een rood lampje op het modem bij het wereldbolletje, dus geen inkomende verbinding. Dit was nog voordat de monteur aan de deur was gekomen, dus lag niet aan zijn werkzaamheden. De monteur heeft vervolgens na wat testen gebeld met T-Mobile en die zouden het vervolgens binnen 3 uur gaan oplossen waarvoor ik thuis moest blijven. Rond 13:30 werkte de verbinding opeens weer en na een modem reset de volle 1000Mbit verbinding, maar er is die dag niemand meer langs geweest of een terugkoppeling gehad. Beetje apart…

Vermoedelijk doordat die ochtend de switch is gemaakt naar GPON en mijn ‘oude’ media converter er nog tussen zat is er iets in de wijkkast misgegaan was het vermoeden.

Ik had die week gelukkig vakantie en ook bewust daarom de migratie laten uitvoeren, omdat ik erg afhankelijk ben van de internetverbinding i.v.m. thuiswerken. Dus lang verhaal kort, geen vlekkeloze migratie, maar wel snel opgelost en stabiele + snelle verbinding!

Reageer