Beantwoord

Aansluiten Airport extreme achter Zyxel

  • 22 September 2020
  • 1 reactie
  • 278 Bekeken

Ik probeer bedraad mijn airport extreme aan te sluiten achter Zyxel T50. Om zo op zolder mijn thuisnetwerk uit te breiden. Ik heb al een aantal instellingen aangepast om het werkend te krijgen (IP-adres, DHCP), maar zonder resultaat. Eea ligt niet aan de kabel. Als ik mijn laptop erop aansluit is er geen probleem.

wie heeft raad?

Dank!

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 24 September 2020, 11:05

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Lebowski, van harte welkom op de Community!

Ik heb een antwoord gevonden van één van onze huisexperts:

Simpelste oplossing zonder aanschaf extra of andere componenten is je router achter de Zyxel modem te zetten en alle verkeer via DMZ door te sturen naar het ip adres van de Airport.

Let wel dat jouw router zijn beveiligings dingen als firewall en dergelijke aan heeft staan omdat alles op de Zyxel zonder controle doorgestuurd wordt naar je Airport Extreme.

Schakel ook de wifi van de Zyxel uit om stoor signalen te verminderen.

Glasvezel internet → Media converter → Utp kabel → Wan poort Zyxel modem → Zyxel met DMZ instelling  → Lan poort Zyxel modem → UTP kabel → Airport Extreme → Jouw netwerk

Zorg ervoor dat de Zyxel modem in een andere IP range zit dan de Airport Extreme. Standaard zit de Zyxel in de 192.168.1.1 range omzetten naar bijvoorbeeld 192.168.168.1 of iets dergelijks.

Alle credits aan yalerta voor deze oplossing! Mocht dit niet helpen, check dan het volgende topic: Airport Extreme aansluiten.

Succes en als ik iets voor je kan doen, let me know!

Reageer