Beantwoord

Aanvallen op mijn niewe Dynamish IP adres

  • 17 August 2021
  • 5 reacties
  • 166 Bekeken

Hallo.

op 15 juli 2021 had T-mobile aangegeven dat er een onderhoudsbeurt aan het netwerk zou plaatsvinden.

deze beurt heeft ook mijn Dynamische IP veranderd naar een ander adres.

Eergisteren keek ik even op mijn router om een paar instellingen aan te passen en kwam erachter dat er ook een beveiligingslogboek in de router zag.

Toen ik er op klikte was ik er niet op voorbereid om te zien dat ik sinds 22 Juli word aangevallen.
1 week na de onderhoudsbeurt en verandering van het IP Adres.

Graag zou ik willen weten of er echt gevaar is en of dit opgelost kan worden, want zo voel ik mij natuurlijk niet veilig.

icon

Beste antwoord door Pieter_B 18 August 2021, 10:59

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Londenaar98 

Wat is de melding die je ziet in het logboek en ervaar je daardoor problemen met de verbinding of niet?

Hier staan wat meldingen beschreven.

Reputatie 7
Badge +3

@Londenaar98 

Als een firewall goed zijn werk doet, loopt inderdaad je logfile ook vol met meldingen. Maar wat @Waqqas ook al aangeeft, heb je op je verbinding problemen met up of download.

Heb hier zelf ook best wel veel meldingen van IP-scanners, welke gewoon 30 tot 50 keer aan je IP ‘deur’ staan te kloppen.

Hieronder een plaatje van het aantal firewall hits per uur van de afgelopen 2 dagen, met een uitschieter van 621 entries in 1 uur. Maak ik mij zorgen, zeker niet .. dit gebeurt overal dagelijks, als ze maar buiten blijven.

 

Ik heb een keer een video zitten downloaden tijdens een aanval en merkte een irregulaire downloadsnelheid. (De verbinding zelf was verder stabiel)

als het goed is heb ik een foto bijgevoegd met de eerste melding in het veiligheidslogboek. (Eigen adres natuurlijk verborgen.)

 

Reputatie 7
Badge +3

@Londenaar98 

Het weergegeven IP is i.d.d. iets of iemand die op je deur klopt (poort 5064) om binnen te komen, maar de firewall logt het netjes als tegengehouden.

https://scamalytics.com/ip/91.132.58.113

Dit soort aanvallen is meestal over een reeks van poorten, totdat ze beet hebben. Daarom adviseer ik ook altijd, is het niet echt nodig om een poort open te zetten .. doe het dan niet!

oke. ik zal er op letten.

alsnog bedankt voor jullie hulp.

Reageer