Alle TV kanalen haperen, stotteren of laten Animo vastlopen

  • 5 October 2021
  • 13 reacties
  • 193 Bekeken

Hallo beste allemaal,

Sinds augustus zijn we klant bij T-Mobile echter we ondervinden het volgende vrijwel dagelijks qua televisie.

Tijdens het kijken komen er vaak blokken voorbij (H codering) op vrijwel alle kanalen.

Waarbij 4 van de 10 keer na circa 10 minuten of het beeld wegvalt of stil blijft staan.

Wanneer het beeld vaststaat dan moeten we de Animo spanningsloos maken de router resetten en dan werkt het weer een paar uur.

Wanneer het beeld wegvalt krijgen we na enkele minuten de melding dat er netwerk problemen zijn.

Heb de ontvanger al twee maal een fabriek reset gegeven echter dit helpt niet.

Heb op de modem al van poort gewisseld. Sterker nog ik heb twee cat7 kabels vanuit de modem naar keystones achter de STB getrokken. Zodat vrouwlief ook makkelijk van poort kan wisselen.

(RJ45 GP connector direct in modem naar cat7 keystones)

Vanuit keystones naar STB zit een 30 cm Cat6 SFTP kabeltje naar de STB. 

De kabels heb ik na installatie en vanavond nog getest op MHz, 1gbps, en op een Poe poort van onze eigen switch. WiFi AP werkt er perfect op. Geen demping, kruising, impedantie of capacitieve fouten. (Kabels zijn korter dan 9 meter)

Op het modem heb ik wifi uitgeschakeld. Er is 1 kabel die naar eigen Firewall en switch gaat.

En 2 kabels richting de TV.

Zojuist net weer na het posten. TV loopt vast, wordt zwart en uiteindelijk de melding netwerk issue.

Loop naar het ISRA punt en modem, internet led is rood. Na enkele momenten begint deze groen te knipperen en 5 min later doet alles het weer.

 

Qua internet DSL meting zitten we gemiddeld op 25,5 Mbps down en 28,4 Mbps up. 

 

Hebben we te maken met een STB ontvanger die eigenlijk vervangen moet worden.

Is het de modem die eigenlijk problemen geeft en vervangen moet worden?

Of is er een andere reden en oplossing?

In afwachting van antwoord(en).


This topic has been closed for comments

13 reacties

Resolutie van de STB naar 720 gezet om te kijken of die dan minder bandbreedte nodig zou hebben en het probleem minder vaak zou voorkomen.

Maar helaas..

Kunnen jullie hier naar kijken? Anders moeten we maar kijken naar een andere internet/tv/telefonie provider.

Wordt er een beetje gek van dat op dagbasis de STB en modem een 5 keer een harde reboot moeten krijgen. Want als maar één van de twee spanningsloos worden gemaakt dan komt het probleem binnen 20 minuten weer voor.

Reputatie 7

Hoi @Smaddie86 ,

Dank je wel voor je bericht en welkom bij de Community van T-Mobile! Ik kijk graag met je mee naar de situatie. Ik heb daarom direct de verbinding erbij gepakt en zie wat jouw duidelijke metingen al hebben aangetoond - het lijkt hier toch echt te gaan om een schommelende verbinding. Ik zie namelijk dat deze onstabiel oogt.

Begrijp ik goed dat je dit alleen terugziet bij het tv kijken en niet bij de algehele verbinding? Valt ook het internet weg wanneer je merkt als de tv begint te haperen? 

Met het antwoord op deze vragen kunnen we namelijk kijken vanuit welke hoek we dit probleem kunnen benaderen. Ik hoop ook snel van je te horen! 

Vandaag per telefoon al een collega van jullie gehad die de modem heeft gereset op afstand.

Moest de oplossing zijn en we moeten het maar even 3 dagen aankijken.

Maar sta nu al weer even in de wacht want de modem ging alweer offline.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Smaddie86, is het nog gelukt om met de reset de TV Box weer helemaal aan de praat te krijgen? Mocht je toch nog hulp kunnen gebruiken, laat het dan zeker weten!

Hoi @Smaddie86, is het nog gelukt om met de reset de TV Box weer helemaal aan de praat te krijgen? Mocht je toch nog hulp kunnen gebruiken, laat het dan zeker weten!

Helaas er zou een monteur langs komen, maar die is niet geweest.

Wacht nu 2 weken op een nieuwe monteurs afspraak

Reputatie 7

Hi @Smaddie86, merci voor je terugkoppeling! Wat balen om te lezen dat er geen monteur is gekomen. Wellicht heb je het al gedaan, maar zo niet dan wil ik je de volgende tip meegeven. Als je naar Guidion belt 088 - 200 0151 dan kan je vragen of er eventueel eerder een plek vrij is in hun agenda. Als je aangeeft dat je in elk tijdslot beschikbaar bent, dan vergroot je de kans om eerder aan de beurt te komen. Ik hoop heel erg dat dit lukt en dat jij binnenkort geheel probleemvrij bent! 💪

Beste T-Mobile,

Vandaag Guidion zowaar aan de lijn gehad.

Jullie moeten hun een nieuwe opdracht geven?

Na 25 min bij jullie in de wacht had ik er wel ff genoeg van.

16 november heb ik vrij kunnen krijgen op het werk. Graag verwacht die dag dan ook graag een monteur. Anders gaan we maar kijken naar vroegtijdig opzeggen en over naar een andere partij.

Mvg Stefan

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Smaddie86, sorry dat het nog niet gelukt is; ik heb meteen een nieuwe opdracht aan Guidion doorgegeven. Je kunt binnen een halfuur een nieuwe afspraak maken via de afspraaktool of door te bellen met 088-2000 151. Je kunt Guidion vandaag nog bereiken tot 17:00. Laat het me weten zodra het gelukt is en mocht het na de 16e zijn ingepland, laat het ook weten, dan probeer ik dit te bespoedigen voor je.

16e was niet mogelijk.

Dus nu wordt het 3 december.

Ga er vanuit dat ze dit keer wel op deze dag aanwezig zijn. Is dat niet zo verwacht ik een kosteloze beëindiging van het huidige contract. Betaal maandelijks niet voor zometeen 5 maanden hoofdpijn en een totaal pakket wat totaal eigenlijk het net niet is.

 

Reputatie 7
Badge +16

@Smaddie86 Bedankt voor je update, 3 december is wel erg ver in de toekomst. Ik ben nu aan het bellen met Guidion om dit te bespoedigen en doe er alles aan: je hoort straks meer van me! 

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: @Smaddie86 Het is gelukt, op donderdag 18 november kan Guidion langskomen. De exacte tijd (het tijdvak) wordt nog naar je gemaild. Een mooie avond toegewenst!

@Jason dat is heel mooi maar de 18e is er niemand thuis.

Zoals eerder vermeld de 16e wel.

Voor 3 december heb ik wel vrij geregeld.

Jullie ook een fijne avond

Reputatie 7
Badge +16

@Smaddie86 Dan denk ik dat het het handigst is dat je zelf contact opneemt met Guidion op de afsprakenlijn: 088-2000 151. Het is voor mij lastig om precies te weten wanneer je wel of niet thuis bent + dan kun je met hen een eventuele andere datum afstemmen. Mijn intenties waren niet om je hierin te passeren overigens, ik denk dat ik je bericht per ongeluk verkeerd geïnterpreteerd heb, sorry!