Vraag

Alle TV kanalen haperen, stotteren of laten Animo vastlopen

  • 5 October 2021
  • 3 reacties
  • 56 Bekeken

Hallo beste allemaal,

Sinds augustus zijn we klant bij T-Mobile echter we ondervinden het volgende vrijwel dagelijks qua televisie.

Tijdens het kijken komen er vaak blokken voorbij (H codering) op vrijwel alle kanalen.

Waarbij 4 van de 10 keer na circa 10 minuten of het beeld wegvalt of stil blijft staan.

Wanneer het beeld vaststaat dan moeten we de Animo spanningsloos maken de router resetten en dan werkt het weer een paar uur.

Wanneer het beeld wegvalt krijgen we na enkele minuten de melding dat er netwerk problemen zijn.

Heb de ontvanger al twee maal een fabriek reset gegeven echter dit helpt niet.

Heb op de modem al van poort gewisseld. Sterker nog ik heb twee cat7 kabels vanuit de modem naar keystones achter de STB getrokken. Zodat vrouwlief ook makkelijk van poort kan wisselen.

(RJ45 GP connector direct in modem naar cat7 keystones)

Vanuit keystones naar STB zit een 30 cm Cat6 SFTP kabeltje naar de STB. 

De kabels heb ik na installatie en vanavond nog getest op MHz, 1gbps, en op een Poe poort van onze eigen switch. WiFi AP werkt er perfect op. Geen demping, kruising, impedantie of capacitieve fouten. (Kabels zijn korter dan 9 meter)

Op het modem heb ik wifi uitgeschakeld. Er is 1 kabel die naar eigen Firewall en switch gaat.

En 2 kabels richting de TV.

Zojuist net weer na het posten. TV loopt vast, wordt zwart en uiteindelijk de melding netwerk issue.

Loop naar het ISRA punt en modem, internet led is rood. Na enkele momenten begint deze groen te knipperen en 5 min later doet alles het weer.

 

Qua internet DSL meting zitten we gemiddeld op 25,5 Mbps down en 28,4 Mbps up. 

 

Hebben we te maken met een STB ontvanger die eigenlijk vervangen moet worden.

Is het de modem die eigenlijk problemen geeft en vervangen moet worden?

Of is er een andere reden en oplossing?

In afwachting van antwoord(en).


3 reacties

Resolutie van de STB naar 720 gezet om te kijken of die dan minder bandbreedte nodig zou hebben en het probleem minder vaak zou voorkomen.

Maar helaas..

Kunnen jullie hier naar kijken? Anders moeten we maar kijken naar een andere internet/tv/telefonie provider.

Wordt er een beetje gek van dat op dagbasis de STB en modem een 5 keer een harde reboot moeten krijgen. Want als maar één van de twee spanningsloos worden gemaakt dan komt het probleem binnen 20 minuten weer voor.

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Smaddie86 ,

Dank je wel voor je bericht en welkom bij de Community van T-Mobile! Ik kijk graag met je mee naar de situatie. Ik heb daarom direct de verbinding erbij gepakt en zie wat jouw duidelijke metingen al hebben aangetoond - het lijkt hier toch echt te gaan om een schommelende verbinding. Ik zie namelijk dat deze onstabiel oogt.

Begrijp ik goed dat je dit alleen terugziet bij het tv kijken en niet bij de algehele verbinding? Valt ook het internet weg wanneer je merkt als de tv begint te haperen? 

Met het antwoord op deze vragen kunnen we namelijk kijken vanuit welke hoek we dit probleem kunnen benaderen. Ik hoop ook snel van je te horen! 

Vandaag per telefoon al een collega van jullie gehad die de modem heeft gereset op afstand.

Moest de oplossing zijn en we moeten het maar even 3 dagen aankijken.

Maar sta nu al weer even in de wacht want de modem ging alweer offline.

 

Reageer