Beantwoord

Alles in 1 glasvezel modem op 5G

  • 25 January 2018
  • 6 reacties
  • 1823 Bekeken

Ik overweeg een overstap van mijn huidige alles-in-1 glasvezelprovider naar T-Mobile.
Een belangrijke voorwaarde is wel dat WiFi op de 5 GHz band beschikbaar is. Ik zie dat het glasvezelmodem wat T-Mobile aanbiedt echter alleen 2,4 GHz WiFi ondersteund. Kan T-Mobile mij hiervoor een oplossing aanbieden?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 25 January 2018, 17:04

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hallo rmu123,

Als blijkt dat bij jou thuis de wifi niet goed werkt. dan word er door een monteur een fritz 1750E accesspoint geplaatst. deze heeft wel 5Ghz ondersteuning.

In de meeste gevallen zal dit bij een wifi service bezoek gedaan worden. Je kan op de link zien onder welke voorwaarden je een repeater kan krijgen.

Je kan natuurlijk ook je eigen router plaatsen. bijvoorbeeld een TP-Link Achter C7
Dank voor de reactie. Ik begrijp het laatste niet zo goed. Kan ik ook zelf een router plaatsen in plaats van de router die T-Mobile mij aanbiedt; of wordt er in dit geval geen router maar een AP bedoeld? Wat bedoel je met "een TP-Link achter C7"?
Reputatie 7
Hallo rmu123,

Officieel kan je niet een eigen modem plaatsen op een glasvezel verbinding.
Maar kijk eens in dit topic

En ik bedoelde de TP-Link Archer C7
(deze router kan je ook in AP mode zetten achter de Draytek)
Hallo,

Een dergelijke constructie heb ik momenteel ook. Experiabox v8 router met daar achter een Linksys WAP300 AP voor 5 GHz WiFi. In de praktijk verlies de Linksys met regelmaat de connectie met de router. De Linksys is echt goed geconfigureerd als AP.
Vanwege de onvrede door deze instabiele opstelling zoek ik naar een andere oplossing; bij vookeur dus een router die gewoon zowel 2,4 als 5 GHz ondersteund. Mijn huidige provider kan/wil mij hiervoor geen oplossing bieden
Reputatie 7
Hallo rmu123,

T-Mobile heeft geen glasvezel modem meer met 5Ghz ondersteuning. helaas is de leverancier gestopt met produceren van het glasvezel modem met 5Ghz ondersteuning.
Reputatie 7
Hi rmu123, op dit moment bieden we inderdaad geen glasvezel modem met 5 Ghz ondersteuning zoals Hidden aangeeft maar er zijn wel plannen om dit in de toekomst (weer te gaan doen)! Op welke termijn dit is kan ik op dit moment nog niet aangeven. In de tussentijd zijn de suggesties van Hidden (een eigen modem plaatsen of een Fritz Box als Acces Point) de beste oplossing, laat je hier dus zeker niet door weerhouden!

Reageer