Beantwoord

Bekabelde verbinding instabiele download Glasvezel

  • 29 November 2021
  • 3 reacties
  • 67 Bekeken

Heb sinds maanden glasvezel van T-mobile, maar nog een enkele week een stabiele verbinding gehad die leverde wat beloofd is. Nog geen dag lang, laat staan een week, een stabiele verbinding. Gek genoeg zit het met UP in de regel wel goed (boven de 7/800), maar DOWN is een ramp, dat loopt dagelijks uiteen tussen de 300 en 900, en soms valt het signaal even helemaal weg. Heb na een paar weken (4) een keer een monteur langs gehad, maar opgelost is het nooit. Dit alles bekabeld, maar wifi is net zo ruk.

icon

Beste antwoord door Jason 1 December 2021, 13:38

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @FrankACoolen, klasse dat je het aangeeft op de Community, ik ben er direct mee aan de slag gegaan.

Heb jij al eens een andere internetkabel geprobeerd om mee te testen toevallig? Zo ja, kun je eens het apparaat waarmee je de speedtest uitvoert, aansluiten op een andere LAN-poort achterop de Zyxel? 

Graag verzamel ik een aantal speedtests zodat ik kan aankloppen bij onze specialisten. 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen in dit topic en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dankjewel voor je genomen moeite!

Hi Jason,

Dank voor je reactie en vragen, ga ik de komende dagen doen.

1-12-2021 13:45 uur

zalul je net zien, 10 sec geleden lag wifi er uit, nu deze van vandaag 2-12- 09:26 uur.

zou ook zomaar heel goed nieuws kunnen zijn :-)

Reputatie 7
Badge +8

Goedemorgen @FrankACoolen, bedankt voor het sturen van de speedtests! Op dit moment zie ik geen enkele reden om ons zorgen te maken: de snelheden zijn uitmuntend en zeer stabiel tot dusver. Inderdaad erg goed nieuws! 😄

Reageer