Beantwoord

Blokkade van e-mail (provider) wanneer ik thuis ben.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Een week of twee terug heeft mijn e-mail provider een upgrade uitgevoerd. Als ik het goed heb begrepen draait dat nu op Plesk. Sindsdien problemen met het ontvangen van e-mail. Na enkele keren met hun helpdesk te hebben gesproken blijkt inmiddels dat alles correct werkt. Mits ik niet bij mij thuis ben. Dat is en lange en frustrerende zoektocht geweest. Maar dat terzijde. 

 

Het komt er dus op neer dat mijn t-mobile thuis service “iets” doet waardoor ik mijn e-mail provider niet kan bereiken op geen enkel apparaat. Alles apple, 2 x Macbook Pro’s, 4 iPhones, 2 iPad’s hebben nu allemaal het zelfde probleem. Buitenshuis gaat alles vlekkeloos. Thuis kan niemand e-mail versturen of ontvangen. Tenzij ze wifi uitschakelen en via 4G verbinden. 

Gekeken of het draytek modem gereset kon/moest worden of dat er instellingen aan te passen zijn. Nope. Klantenservice T-mobile gebeld en die verwezen mij hierheen. 

Hoop echt dat iemand mij hier veder gaat helpen. inmiddels nl vele dagen en uren verder en klaar om het hele t-mobile circus de deur te wijzen. (mocht ik licht geïrriteerd klinken, dat klopt;-))

 

Mag ik terzijde opmerken dat ik het heel raar vind dat ik naar een community wordt verwezen door een leverancier van een dienst en product. Toch raar dat ze je het bos insturen en eigenlijk zeggen; zoek het maar uit… (No offence to the community :-)

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 16 July 2020, 21:53

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7

Hallo @PP40,

 

Ja je valt een beetje tussen wal en schip.

Je internet verbinding werkt maar je kan 1 email server niet bereiken. en de vraag is nu waar gaat het fout.

Je geeft aan dat het om plesk gaat. ik ga er van uit dat je een eigen domein heb met website.

kan je wel op deze website komen ?

werkt de webmail wel ?

zou je een traceroute kunnen doen ? open cmd en geef het commando tracert [servernaam] 

bijvoorbeeld: tracers mail.google.com en post de uitkomst hier.

 

controleer of je padres op een blacklist staat: https://whatismyipaddress.com/blacklist-check

je kan direct op check my ipadres drukken.

je mag een screenshot daarvan hier posten.

 

Hi @Hidden.nld 

Fijn dat je de tijd neemt om te reageren! 

Idd eigen domein, alles werkt, dus internet, TV en ook de eigen website. De ISP heeft alles uitvoerig getest. Ze zijn er een paar dagen mee bezig geweest omdat aanvankelijk werd gedacht dat het dus door de overgang naar Plesk werd veroorzaakt. Alle lof voor die mensen. 

 

Dank voor je tips. Ik krijg idd een melding dat mijn ip black listed is bij dnsbl.spfbl.net. Als ik daarop klik kom ik in een woud van termen terecht die ik niet wil en kan begrijpen. 

 

Ik zou die raceroute wel willen doen maar begrijp niet wat ik moet doen. Googlen leert me dat traceert een windows programma is?! Hier alles Mac. Via Mac command krijg ik geen resultaten.

 

Maar vraag: Is het aannemelijk dat dit door iets van T-mobile wordt veroorzaakt of kan het iets zijn wat “aan mij” ligt. Ik wil eigenlijk gewoon weten of T-mobile dit probleem moet oplossen of ik een (apple) monteur oid moet laten komen. Ik ben geen techneut en kan en wil me niet verdiepen in deze vraagstukken. 

 

Veel dank alvast voor je antwoord!

Reputatie 7
Badge +15

Voor zover ik weet staan alle T-mobile ip adressen bij dnsbl.splbl.net geregistreerd, bij mij ook enkel daar terwijl alles vlekkeloos werkt en dat is ook bij vele anderen zo.

Heb je gekeken of het bij een familielid met een andere provider wel werkt? Misschien kun je eens kijken of het wel werkt na verlagen van de firewall in je modem interface.

Voor zover ik weet staan alle T-mobile ip adressen bij dnsbl.splbl.net geregistreerd, bij mij ook enkel daar terwijl alles vlekkeloos werkt en dat is ook bij vele anderen zo.

Heb je gekeken of het bij een familielid met een andere provider wel werkt? Misschien kun je eens kijken of het wel werkt na verlagen van de firewall in je modem interface.

Ik heb hetzelfde probleem, al is er niet recentelijk iets verandert. Ik heb ook de blacklist check gedaan en krijg alleen een melding bij dnsbl.spfbl.net. Ik zou niet weten hoe je de firewall aanpast.

Reputatie 7
Badge +5

@PP40 

Kun je jouw TmobileIP adres bij de hoster laten whitelisten?

 

Hoi,

Ik heb precies hetzelfde probleem. De Helpdesk weigert te helpen omdat het aan mijn mailprovider zou liggen.

Mijn mail werkt vanaf overal perfect, behalve als ik via T-Mobile Thuis bij mijn mail wil.
Via een VPN verbinding lukt het ook wel. (Dus blijkbaar is het ook geen modem instelling….)

Dat ligt dus NIET aan mijn mail of mijn mailprovider maar dat ligt dus echt ergens bij T-Mobile...

 

Mijn I.P, komt niet naar boven bij een Blacklist Check.
Al het andere werkt goed. (webmail ook)

Dit is wat mijn Traceroute doet:


------------------------------
Tracing route to imap.dds.nl [83.96.176.97]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  home [192.168.2.1]
  2     2 ms     2 ms     2 ms  1-192-178-143.ftth.glasoperator.nl [143.178.192.1]
  3     6 ms     6 ms     6 ms  10.10.10.166
  4     7 ms     8 ms     8 ms  10.10.80.113
  5     8 ms     8 ms     8 ms  10.10.80.149
  6     7 ms     7 ms     7 ms  be30.cr1.nkf.as49685.net [80.249.209.148]
  7     7 ms     7 ms     7 ms  te4-3.cr1.nkf.proserve.nl [80.246.207.197]
  8    10 ms    11 ms    10 ms  te5-5-vl7.cr1.dp.nl.proserve.nl [80.84.254.74]
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     *        *        *     Request timed out.
 11     *        *        *     Request timed out.
 12     *        *        *     Request timed out.
 13     *        *        *     Request timed out.
 14     *        *        *     Request timed out.
 15     *        *        *     Request timed out.   
---------------------------

enz……..

 

Wat kan ik nog doen?
Hoe krijg ik T-mobile zo ver dat ze dit voor mij gaan opolossen??

Als ik hier geen oplossing voor kan vinden dan kan ik niet anders dan overstappen naar een andere providen. Maar dat wíl ik liever niet want op dit probleem na werkt het erg soepel. 
Maar een providen waarbij ik niet gewoon kan mailen is natuurlijk niet werkbaar dus dan moet ik wel.

 

groetjes,

MenNo

 

Reputatie 7

@MenNoIron aan de tracé te zien kom je gewoon in het netwerk van proserve de provider van dds zeg maar. Dit betekend dat T Mobile dit niet blokkeerd.

De request time Out zie je we vaker dat de host ping geblokkeerd heeft. Wat je nog zou kunnen proberen is om te telnetten naar de mailserver op poort 25 110 en 143.

Reputatie 7
Badge +15

Per 4 oktober is de SMTP poort 25 gesloten.

@Hidden.nld

Bedankt voor je antwoord.

Telnetten naar de mailserver? Eh. 

Ik kan mij vaag herinneren dat er vroeger iets bestond wat telnet heette. Ik heb dat nooit gebruikt en ik zou niet eens weten waar ik moest beginnen maar al helemaal niet hoe ik dan de mailserver moet berijken en wat ik daar dan mee moet en wat ik daar dan aan heb.…

 

edit:

Als ik poort 110 of 143 in mijn mailprogramma probeer (zonder ssl dan) krijg ik in geen contact..

 

Kun je me nog verder helpen?

 

Groetjes,

MenNo

 

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt de traceroute naar je mailprovider sturen.  Er komt na de laatste hop geen response. T-Mobile stuurt het dus wel uit. 

@eric 

Dank je,

Ik heb het naar mijn provider gestuurd.

Ik hoop dat die mij dan verder kan helpen.

Ik heb al eerder met hem aan de telefoon van alles geprobeerd maar hij krijgt het mailverzoek niet binnen als ik het verstuur…

Maar misschien dat de trace aanknopingspunten bied.

 

 

 

 

Ineens deed hij het wel.

Maar vanmorgen deet hij het weer niet. (Pas roen ik een VPN aanzette deed hij het.)

Wat moet ik hier nu mee?

Dit is heereeeeel erg frustrerend.

Groetjes,

MenNo

Opgelost:

Een oud acount waarvan de gebruikersnaam inmiddels niet meer bestond was vanaf een tweetal apparaten steeds maar aan het proberen in te loggen bij mijn provider. 

De server interpreteerde dat als misbruik en/of hack-poging en blokeerde dan enige tijd mij  IP.

Vandaar dat hij het soms wel deed maar meestal niet. De vorige keer dat ik met mij provider sprak deed hij het nét eventjes wel waardoor hij niets kon vinden..…

Bedankt voor jullie bijdragen. De trace opsturen naar mijn provider heeft zeker geholpen in het vinden van de oorzaak. 

Groetjes,

MenNo

Reputatie 7
Badge +16

@MenNoIron Geweldig dat het hersteld is en dat je de oplossing met de Community deelt, bedankt daarvoor! Mocht je ooit nog eens tegen een dergelijk probleem aanlopen, laat het dan zeker weten. Onze deskundige users helpen en denken altijd graag mee.

Een geweldig weekend toegewenst! 😄

 

Reageer