Beantwoord

bridge tap?


I#k ben sinds kort klant bij T-Mobile thuis. Nou valt bij ons de Wi-Fi en de tv regelmatig tot vaak weg.
Zij hebben ons verteld dat dit komt door een bridge tap. Ik heb geen idee wat het is en kom er ook niet verder mee via het forum. Ik heb een fotootje toegevoegd waar bij ons de "bridge tap" zou moeten zitten. Kan iemand ons verder helpen wat wij hier zouden moeten doen?

Met vriendelijke groet,
Hidee Beukema

icon

Beste antwoord door Sander 9 August 2019, 15:57

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
Badge +4

frustrerend dat wel. op de eerste foto zie ik ook groen en geel. 2de foto lijkt in orde. maar waar zit de hoofd aansluiting? officiële hoort het modem binnen 2m vanaf dit punt te staan. alle binnenhuis bekabeling is eigen verantwoording.

er is  vast wel iemand te vinden die het voor je kan oplossen. (tegen een kleine vergoeding)

Ik heb het zo juist gedaan maar helaas niks geholpen en ook gebeld naar het klantenservice hiervoor. Maar die hebben mij helaas ook niet kunnen helpen. Bedankt voor je antwoord ik ga toch effen proberen bij kpn hopelijk kunnen ze mij dan helpen

Reputatie 7
Badge +15

Het is vrij simpel. Aan de linkerkant verwijder je de witte draad. Alleen rood en blauw zitten boven dus aangesloten, zorg dat het modem op die kabel is aangesloten.

Mocht het niet lukken dan zou je dit even kunnen afwachten tot morgen en een moderator zal dan een monteur maar je sturen of je kunt ook bellen naar de klantenservice 0800 0092.

Ps weet dat jullie niet aan de lijnen van kpn mogen zitten maar als klant heb ik niks aan en vind dat jullie beter jullie zakelijk en ect moeten regelen. Tmobile zo groot bedrijf zo je echt niet zo iets moeten verwachten dan hoor je beter je dingen te regelen met t mobile mijn mening. Samenwerken wte.

Het ergste is dat ik met me problem wordt doorverwezen naar een link maar het is een topic wte. Kabels verwijderen ect sorry echt teleurgesteld na 3 weken bijna 4 weken geen internet raak me geduld op en nogals super teleurgesteld 

Eerlijk, snap het het niet al meer dan twee jaar klant of langer en nooit problemen en ineens zijn er problemen met me internet. Er is niks veranderd met me huis, jah het is een ouderlijk pand maar dat ik het zo zelf moet oplossen omdat het bij kpn ligt, ergens te begrijpen maar ook niet ? Moet ik hierdoor bij kpn me internet gaan aansluiten zodat me problem wordt opgelost ?  ps ik ben geen elektriciteit dus hoop dat mijn problem wordt opgelost op een makkelijker  manier aub  

Zojuist de wit draad los gelaten en de blauw en rood bleven staan gedaan maar op dit moment geen resultaat helaas. 

Reputatie 7
Badge +15

@Jalata 

Rechts gaat dus naar de hoofdaansluiting? Zorg dan dat links alleen rood en blauw zij aangesloten. Wit mag je los halen. Zit daarnaast ook nog iets aangesloten? Die mag ook los.

Ik ga het proberen de wit en oranje uit te halen. Moet ik mijn stoom uithalen of kan ik het zo maar doen ?

De rood en blauw zijn de kabels die naar de hoofdaansluiting verbonden zijn volgens mij

Reputatie 7
Badge +15

@Jalata

Welke kabel gaat naar de hoofdaansluiting? Eigenlijk moet alleen rood en blauw aangesloten zijn en oranje en wit kan je los halen. Je modem dient dan op dit punt te worden aangesloten.

Zo jah ps welke moet ik los koppelen aub

 

@Jalata

 

De eerste van rechts is een hoofdaansluiting vaak in je meterkast, het eerste aansluitpunt vanaf dit punt is je ISRA.

Bedankt voor je antwoord. Heb de draden gevolgd zoals je had geadviseerd is dit het juist 

Reputatie 7
Badge +15

@Jalata 

 

De eerste van rechts is een hoofdaansluiting vaak in je meterkast, het eerste aansluitpunt vanaf dit punt is je ISRA.

@Jalata , Dat is geen ISRA punt, je moet eerst die opzoeken, waarschijnlijk die kabel volgen.

Bedoel los moest maken en niet kopen

Door een bridge tap problemen werkt me internet al weken niet. Ik heb begrepen dat ik een of meerdere dralen los moest kopen maar welke zijn het aub ? 

 

Dan heb je geen bridgetap, misschien even een nieuw kabeltje proberen, kan soms stuk gaan of minder contact maken.
de draden bovenzijde gaan direct naar het modem.
Waar gaat de kabel aan de bovenkant naar toe, direkt naar het modem = geen bridgetap, naar een doos in de woonkamer en slaapkamer bijvoorbeeld = wel een bridgetap.
Modem met een korte kabel aansluiten op de twee linker positie's met een goede ronde kabel die niet te lang is is het beste, of het meegeleverde doosje op 10 cm kabel die er al zit aansluiten en daar de meegeleverde DSL kabel in en naar het modem.

Heb je hem in de woonkamer ingeplugt, dan de doos even openmaken en kijken of er nog een paar extra draden naar een volgende doos gaan, deze loskoppelen en kijken of het dan beter gaat, anders blijft toch het advies, bij de ISRA op de foto aansluiten.
hier hetzelfde probleem, ineens na 18 maanden! na diverse telefoontjes naar T mobiel mag je he tdus zelf uitzoeken. IK weet niet waar de bridge tap zit! Van de helpdesk wordt je ook niet wijzer en zeker niet vrolijk. wie weet wat er nie

t goed gaat?
Reputatie 7
Hoi @Hiddeb7, begrijp ik het goed dat de monteur het heeft weten te verhelpen door het modem te vervangen? De monteur geeft aan dat er inderdaad geen bridge tap aanwezig is. Excuus voor de verwarring!

Hi @bellefelice, ik kijk graag met je mee. Allereerst bedankt voor alle stappen die je al doorlopen hebt! Het aansluitpunt dat je laat zien, lijkt inderdaad geen vertakkingen te hebben. Dan is er nog één mogelijkheid. Het kan zijn dat er een ander punt in jouw woning is wat het hoofdaansluitpunt is. Kun je kijken in de meterkast of daar een mogelijk aansluitpunt zit? Wellicht kun je ook aan je buren vragen waar bij hen het modem is aangesloten en kijkt vervolgens op dezelfde plek in jouw huis. Lukt het allemaal niet, laat het mij weten, dan ga ik vervolgstappen zetten. Want weet één ding zeker: wij willen ook dat het bij jou allemaal vlekkeloos werkt!

Met uitleg over bridge taps en wat het is: Alles over bridge taps.
@Hiddeb7 , dat zegt @Hidden.nld toch ook, @Brian is een t-mobile moderator.

Maar ook T-Mobile roept snel.het is een bridgetap, maar 95% van de klanten weten niet wat een bridgetap is en worden met een kluitje in het riet gestuurd.

@bellefelice je weet nu wat je kan doen, T-Mobile de duimschroeven aandraaien, als ze niet willen zou ik ze in gebreke stellen en eventueel opstappen als ze niet bewegen.
@bellefelice juist!
T-Mobile zegt juist dat ik dit zelf moet oplossen. Logisch dus ook dat ikzelf kijk. Er zat ook helemaal geen verzegeling ergens. Ik heb alleen het kapje eraf gehaald. Gelukkig nu wel de bevestiging dat er geen bridge tap zit. Het is duidelijk dat T-Mobile maar wat zegt om geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen voor hun gepruts. Vanaf dag 1 al gedoe.

Reageer