Beantwoord

Bridge tap

  • 11 November 2019
  • 30 reacties
  • 743 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 9 reacties

Van uitvallend internet zou een bridge-tap het probleem zijn. Dit aansluitpunt zit vlak bij de buitenmuur, ik hoop dat hier het probleem opgelost kan worden. Moeten al deze draden aangesloten zijn? De draad met het dikke gele omhulsel zat niet meer vast in het kroonsteentje. 

Hoor graag of ik een en ander moet loshalen.

Mvg.

P.Jessen

 

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 11 November 2019, 15:20

Bekijk origineel

30 reacties

Zit er achter die klooisteen de binnenkomende kabel.

 

Dan moet je daar rood en blauw op aansluiten direkt naar het modem eventueel het doosje uit het pakket en de dsl kabel en de rest loshalen.

Reputatie 7

@P.J. ja dit is nou echt een bridgetap.

de kabel die naar boven gaat is voor de telefoon aansluiting boven. deze zou je kunnen vervangen door een utp kabel zodat je boven ook een netwerk verbinding wil hebben. 

Het kroonsteentje mag er tussen uit en de rode en de blauwe sluit je aan op het a en b contact van je telefoon aansluiting. heb je deze niet meer gebruik dan het doosje wat in het installatie pakket zat.

Bedankt Doornekamp33 en Hidden.nld voor jullie snelle reacties!

De aansluiting op de foto zit in de keuken, en de wandaansluiting waar het modem op ingeprikt is zit 10 meter verderop in de woonkamer, waar we het meest wifi gebruiken. Zou ik de rode en blauwe draad kunnen laten zitten (en de rest loshalen) zodat de aansluiting in de woonkamer behouden blijft, en het modem dus niet achter een muur op de koelkast hoeft te staan?

Zit er achter die klooisteen de binnenkomende kabel.

Ik denk het wel, zie foto: 

 

Dan moet je daar rood en blauw op aansluiten direkt naar het modem eventueel het doosje uit het pakket en de dsl kabel en de rest loshalen.

 

@P.J. Sorry voor de late reactie, was vergeten terug te kijken door drukte.

Het modem op die afstand van het isra is met die kabels niet aan te raden, max is een meter om zonder teveel kans op storing en snelheids verlies, je kan het proberen of het goed gaat.

 

Er zijn wel wat goede ervaringen om een stabiele verbinding te krijgen op langere afstand  door gebruik te maken van een Cat 6 UTP (netwerk) kabel en daar twee draadjes van te gebruiken en er een RJ11 stekker aan te knijpen, deze kabels zijn beter afgeschermt.

 

 

Wederom bedankt voor de reactie. Flinke verbetering na het loshalen van de overbodige draden, maar helaas toch weer uitvallend internet na een aantal dagen. Ik ga maar eens wat knutselen in de keuken…

 

Denk dan dat die afstand te groot is voor de gebruikte kabel, door slechte afscherming krijg je teveel verstoring waardoor je.modem.terug gaat schakelen in snelheid tot het niet meer gaat.

Je kan proberen er een goede UTP kabel voor in de plaats te trekken zodat je een beter afscherming heb. (Min. cat6, harde koperen kern) maar voorkeur is toch rechtstreeks aansluiten op de ISRA.

Heb net de boel aangesloten in de keuken, de rode en blauwe draad met dezelfde draden in het blokje dat (volgens mij)  bij het t-mobile modempakket zat verbonden. Bij aansluiten van het modem brandden het power-, wan- en WiFi lampje, maar het internet lampje bleef uit (lang gewacht). En geen internet, ook niet als ik m’n laptop direct aansluit met kabel vanuit het modem.

Inmiddels het modem weer 10 meter verderop bij de oude telefoonaansluiting in de woonkamer aangesloten. Hier brandt het internet-lampje wel weer en doet het internet het.

Ik heb even gekeken naar hoe het daar aangesloten was, en daar viel me iets op: de blauwe draad wordt doorverbonden naar naar nog een ander punt op de telefoonaansluiting. Zie foto.

Enig idee wat er niet goed gaat bij de aansluiting in de keuken?

Het aansluit-blokje:

 

En de telefoonaansluiting in de woonkamer:

 

En je hebt bij de ISRA, dat was in de keuken toch? dat doosje aangesloten op die twee kabels?

Deze doorlussing in de woonkamer is een oude methode die gebruikt werd voor hele oude toestellen, na de invoering van de moderne drukknoppen werd dit niet meer gebruikt, en waren de toestellen ook maar met 2 draadjes aangesloten, net als nu jou modem in ieder geval.

Gebruik je de bijgeleverde stekker en DSL kabel uit het pakket of nog een oude telefoonstekker?

 

Reputatie 7

Hoi @P.J.

 

Bedankt voor al het visuele geweld, dat helpt enorm bij dit soort issues! Volgens mij ben je al op de goede weg, met behulp van Doornekamp. Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen? 

Beste heer mevrouw, 

Kan iemand mij helpen.. Snap er helemaal niets van. Waar moet de bridge tap volgens Tmobile zitten? Graag hulp! Zie foto van ISRA punt! 

Grt Amin

Waar zit het modem op aangesloten?

Je zou hem moeten aannsluiten met de meegeleverde aansluitdoos door een kort stukje van die kabel af te knippen en daar het mee geleverde dsl kabel op aansluiten en het modem.

Heb je hem nu gewoon in de doos in de woonkamer is de afstand te lang en heb je misschien ook boven nog een aansluiting en is dat de bridgetap.

Hij is aangesloten op de oorspronkelijke telefoon aansluiting in de woonkamer. Zie foto. 

 

Er staat ook nog een oud kastje voor tv radio. Kan dit ook invloed hebben? Heb 'm nooit geopend 

 

Die kabel is te lang en niet geschikt voor een goede dsl verbinding, het heeft te weinig afscherming.

Ik zou aanraden om hem met een stukje van ongeveer 10 cm aan te sluiten direct op de isra in de meterkast.

Wil je hem toch daar houden kun je proberen de kabel te vervangen door een goede afgeschermde UTP kabel met masief kopren kern, gebruik je 1 van de 4 aderparen niet van 2 verschillende aderparen en hem zo kort mogelijk houden.

"Ik zou aanraden om hem met een stukje van ongeveer 10 cm aan te sluiten direct op de isra in de meterkast"

Bedankt voor uw reactie. Maar wat raadt u aan aan te sluiten en hoe? 

De doos die op de grond ligt in de woonkamer op de isra in de meterkast van je eerste foto met maar 10 cm kabel er tussen.

Je zal dan ook het modem daar naar toe moeten verhuizen.

Reputatie 7

Hoi @Amintje

 

Dat gaat al de goede kant op! Als het kan, is het altijd het beste om zo dicht mogelijk op de aansluiting het modem te installeren. Houd je ons op de hoogte van de installatie? :)

Alles wat hierboven staat geprobeerd. De storing blijft helaas.. Het signaal is zwak en valt weg.. En de interactieve tv stoort ook.

Als ik de modem naar de meterkast verplaats, kan ik onmogelijk nog het kastje van de interactieve tv aansluiten op de modem. En nu? 

Dan heb je niet alles gedaan, zodra je het modem aansluit in de meterkast zal de storing gevoeligheid over zijn, de storing word veroorzaakt door die te lange kabel tussen Isra en aansluitdoos waar het kabeltje van het modem in gaat, en misschien zit daar ook nog een vertakking tussen, de beruchte bridgetap.

Je zal iets moeten, een monteur zal je hetzelfde zeggen en je draait ook nog voor de kosten op omdat het niet conform de instalatie instructie is aangesloten.

 

Het enige wat je kan proberen is die telefoonkabel tussen ISRA en aansluitdoos vervangen voor bijvoorbeeld deze kabel die per meter te koop is, ik geef geen garantie dat het dan wel goed gaat, maar ik heb er meerdere zo aangesloten op een 6 meter zonder problemen en ken gevallen van 10+ meter.

 

https://www.netwerkkabel.eu/nl/utp-cat6-kabel-stug-100-koper-per-meter.html

Maar hoe moet ik dan de box van de interactieve tv aansluiten, als ik de modem in de meterkast moet gaan plaatsen?

Het abonnement is in september van start gegaan. Maar sinds vorige week is deze storing actief. Ik heb niets veranderd en dit probleem heb ik nooit eerder gehad bij andere providers. 

De storing kan zomaar veroorzaakt zijn door de update van het modem, als er nu strengere parameters worden gebruikt kan het modem niet goed meer werken door teveel verlies op de lijn.

Je kan een reset proberen dmv het reset gaatje indrukken met een paperclip, dan gaat het modem opnieuw intrainen op de lijn, maar de basis is brak en zal nooit ideaal worden.

 

De TV aansluiten kan met een willekeurige UTP kabel, die heb je ook in je pakket gehad, is die niet lang genoeg zijn er langere verkrijgbaar, tweede maar geen goede oplossing vind ik is een verbindingsset die via het lichtnet werk, maar die zijn ook storingsgevoelig.

Bedankt voor uw reactie maar kan hier nog steeds niets mee.. In de meterkast bevindt zich geen stopcontact om het modem erop aan te sluiten.. Heel vervelend dit. 

Reageer