Beantwoord

Connectie onwerkbaar, nodig voor werk, slechte hulp

  • 29 June 2021
  • 19 reacties
  • 339 Bekeken

Ondertussen 14 dagen lid bij jullie, 14 dagen met jullie aan te telefoon gehangen, ondertussen is er door 3 medewerkers domweg gewoon op me opgehangen, door anderen loze beloftes gemaakt.

Meerdere malen is mij beloofd dat er contact met mij op opgenomen zou worden binnen 2 dagen door de ‘specialist die hier naar zou kijken’, niet gebeurd en moet ik elke keer weer overal achter aan bellen zonder resultaat.

 

Ik ben voor mijn werk als streamer afhankelijk van internetsnelheid en loop al een halve maand inkomsten mis omdat ik mijn werk niet kan doen door al dit geklungel.

1000/1000 abbonement, upload dropt zelfs tot ONDER de 5mbit rond de avonduren en komt overdag niet boven de 200 uit. Zaterdagavond heeft de upload eventjes rond 450 gehangen maar daar dropte de download van 950 naar de helft. That’s it. Verder elke avond het drama wat je hieronder op de screenshot ziet.

 

Wanneer wordt dit eens serieus genomen, want dit is echt ongelofelijk frusterend!

 

icon

Beste antwoord door Boris 1 July 2021, 11:01

Hoi @CaranA ,

Goed dat je bij ons aan de bel trekt! Zoals je zelf al aangeeft, zien wij inderdaad deze melding vaker voorkomen. We hebben daarop direct onze netwerk specialisten aan de mouw getrokken en zijn een onderzoek begonnen waarom de ping en uploadsnelheden dalen tijdens de avonduren. We hopen snel op meer duidelijkheid en een oplossing voor het probleem. Excuses voor het ongemak! 

 

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @CaranA 

Is je pc/laptop bedraad aangesloten direct op het modem met minimaal een CAT5e kabel? Test het eens op verschillende apparaten en misschien kan je de volgende dingen ook eens proberen :

Testen in veilige modus om zo factoren die de snelheid kunnen beïnvloeden te minimaliseren.

Het modem voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

De witte Huawei converter voor even van het stroom halen.

Bedankt voor je reactie @Waqqas maar ondertussen heb ik dat inderdaad al geprobeerd in de eerste paar dagen, en een aantal keer aan de telefoon met T-Mobile de laatste weken.

En verder:

 

3 verschillende pc’s geprobeerd, kabel naar de buurman getrokken, vriend laten langskomen met pc, die geprobeerd, andere pcie netwerkkaart geinstalleerd, die geprobeerd, 3 verschillende ethernetkabels, pc COMPLEET leegegooid en clean windows geinstalleerd, kpn de kabel/aansluiting/wijkbox/aansluitkabels laten controleren/vervangende kabels proberen (waarna de monteur van kpn zei dat het niet aan de connectie ligt en alleen nog aan iets van t-mobiles kant kan liggen), mijn eigen fritzbox geinstalleerd ipv t modem van t-mobile.

Alles zonder resultaat. Ik kan nagenoeg concluderen dat alles van mijn kant gecontroleerd is en niet het probleem kan zijn.

 

Nogmaals korte samenvatting: Ik haal normaal overdag wel iets van 940 download snelheid, maar upload blijft rond de 230 hangen, en in de avond wordt gaat de ping van tussen de 4 en 8 naar tussen 75 en 110, en drops de upload naar 0-15, download halveert vaak en dropt soms naar dubbel digits. Zaterdagavond heel even 600down/450 up gehad, verder niets beters dan dat.

Reputatie 7
Badge +11

Ik lees dat je als streamer afhankelijk bent van je uploadsnelheid dat begrijp ik en kan ik me goed voorstellen, maar je maakt gebruik van een consumenten lijn via je ISP (T-Mobile Thuis.) Als internet en dan met name de upload zo belangrijk voor je is dan zou ik het advies geven om in overweging te nemen om over te stappen waarbij je aanspraak kan maken op hogere service levels. Je hebt zelf al behoorlijk veel uitgesloten en getest. Wat is het advies vanuit de klantenservice? 

@Seccie Dankjewel voor je reactie en het meedenken.

 

Het punt is dat ik juist net 2 weken geleden ben overgestapt naar T-Mobile, omdat zij 1000 up/down aanbieden. Ik zat hiervoor bij Ziggo, en daarmee kwa connectie geen problemen gehad, maar aangezien ik geen televisie nodig heb voor een provider gekozen met puur internet.

Nu is er natuurlijk niet 1000 nodig voor streamen, maar als vanaf dag 1 de snelheid niet gehaald die aangeboden wordt, en zelfs ONDER 5mbit komt te liggen, wat dus gewoon 99% loss is van wat er geadverteerd word, dan is ‘dan maar weer overstappen naar een ander’ natuurlijk niet een vitale oplossing.

Vanuit klantenservice kwam neer op ‘ja ik zie dat ze binnen 2 dagen zouden reageren maar dat is niet gebeurd, ik maak een notitie aan voor je, anders moet je zelf nog maar een keer terug bellen als ze niets van zich laten horen want ze zijn nu al naar huis.’

Update: Na nog steeds geen verbetering vanochtend heb ik voor de lol mijn Fritzbox eens even aangesloten ipv T-Mobile modem. Tot mijn verbazing kwam daar in een keer plots na deze 15 dagen een goede upload vanaf. Zojuist mijn T-Mobile modem opnieuw aangesloten die voor nu hetzelfde beeld geeft. Even fingers crossed dat dit blijvend is maar dit schijnt op een of andere manier iets gedaan te hebben dat miraculeus genoeg de boel werkende heeft gemaakt en voor nu wat lijkt een oplossing kan zijn voor probleem 1 van de 2.

Nog even afwachten hoe het vanavond gaat tijdens de ping/drops tussen 8 en 12, maar ik heb weer een klein beetje hoop. (Heb dit overigens ook even teruggekoppeld naar jullie klantenservice zodat er genoteerd kan worden op welke momenten er wel een goede verbinding is)

 

 

Ennnnnnnnnnn te vroeg gejuigd….

 

Schijnt dat er meerdere mensen zijn in Amersfoort met hetzelfde probleem van de dips/pring in de avond.

Het is weer na 8 uur, ping begint weer langzaam omhoog te lopen en de upload daalt weer naar 0 tot 20 mbit

 

Hier in Apeldoorn precies hetzelfde. Maximaal 200 Mbit (up/down) en in de avond loopt het terug naar 20 en soms nog lager. Ping loopt ook op richting de 70 ms. Op de dag van aansluiten geen problemen, ping 5 ms en 700 up en down. Daarna nooit meer gezien.

5 vind ik nog een te hoge ping, hier op KPN is 3 de max, meestal maar 1 en soms 2.

Dit lijkt wel weer een foute routering van de internet verbinding, zouden ze het stiekem weer proberen.

@CaranA Waarom de Fritz er niet tussen laten ipv de Zyxel, zo best is die nog steeds niet.

Ik heb zojuist de media converter een reset gegeven. Nu weer hoge snelheden. 

 

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @CaranA ,

Goed dat je bij ons aan de bel trekt! Zoals je zelf al aangeeft, zien wij inderdaad deze melding vaker voorkomen. We hebben daarop direct onze netwerk specialisten aan de mouw getrokken en zijn een onderzoek begonnen waarom de ping en uploadsnelheden dalen tijdens de avonduren. We hopen snel op meer duidelijkheid en een oplossing voor het probleem. Excuses voor het ongemak! 

 

@Boris Niet persoonlijk, maar nu bijna een maand abbo bij jullie en nog geen dag kunnen genieten van probleemloos internet. Overdag komt nu de upload sinds de ping en avonddip gisteren ook niet meer boven de 200mbit uit.

Heb meerdere updates met tests naar jullie contactemail verzonden zoals verzocht, en dagelijks aan de telefoon gezeten met jullie om zo veel mogelijk details te delen omdat ik niet zonder internet kan. Maar nu wordt het gegooid op ‘we kunnen niet zien of je kabel fysiek in je pc zit dus hebben we hier niets aan, dus nieuwe tests waarbij we kunnen zien dat er een kabel naar je kast loopt.’

Ik wil positief blijven maar nu ik al weken inkomsten misloop als streamer savonds en nu dit soort reacties krijg voelt het nu allemaal een beetje als afschuifwerk. Heel erg frustrerend dit.

 

Ik zou graag van jullie horen of er al wat meer duidelijkheid is over de situatie? Dankjewel alvast.

Hahaha ze hebben de netwerk specialisten aan het werk gezet.

@CaranAik loop al 7 a 8 Mnd tegen dit probleem aan en ze hebben al van alles geprobeerd,maar oplossen ho maar.

Ze weten zelf niet meer wat ze veranderd hebben aan het netwerk sinds de omzetting vorig jaar.

En dit speelt echt niet alleen rond Amersfoort.

Het lijkt meer op pappen en nathouden tot ze de zaak verkocht hebben.

5645BB

@CaranA , Waarom hou je de Fritzbox er niet tussen, of is het een oudje, recenteFritz is sowieso al beter dan de uitgeklede Zyxel van T-Mobile.

@CaranA, Waarom hou je de Fritzbox er niet tussen, of is het een oudje, recenteFritz is sowieso al beter dan de uitgeklede Zyxel van T-Mobile.

@Doornekamp33 Dankjewel voor je reactie. De 7490, en dat is t plan wanneer t internet werkt zoals behoren maar haal de uploadsnelheden nu ook al niet meer daarop buiten de avonddips.

Ik denk dat je op een Gpon verbinding zit, heb je een Media Converter of een Huawei Ont op die glasvezel zitten?

Bij een Huawei zit je op Gpon en deel je een 2.5 Gb verbinding met minimaal 16 anderen en is het niet zo gek als iedereen druk op het WWW word je snelheid dramatisch word als er te weinig over capaciteit op de lijn is.

Bij een MC is er iets anders aan de hand in de back bone, en TM kennende duurt dit wel even voordat ze dat gaan oplossen, er zal dan zeer waarschijnlijk een dslam kaart niet lekker werken.

@Doornekamp33 Media Converter

Voor transparantheid even een update vandaag wo 7 juli:

Ondertussen contact gehad met een vriendelijke dame op de klantenservice van T-Mobile voor ontbinden van het contract omdat vanaf dag 1 de beloofde snelheden niet gehaald worden die aangeboden worden in het contract en tijdens streamuren (19:30-0:00) er slecht tot geen verbinding is en ik steeds meer inkomsten misloop hoe langer dit duurt. Hierbij ook aangegeven dat er hier op de community meerderen zijn waarvan sommigen maandenlang dit probleem hebben al en jullie hier nog geen oplossing voor hebben, en ik na wekenlang dagelijks met jullie communiceren niet mee door wil/kan gaan.

In eerste instantie was de reactie dat er een maand storing moet zijn voor er een contractbeeindiging gemaakt kan worden en dat ik dan de resterende 11 maanden zou moeten betalen? Maar er is na contact met de manager van de vriendelijke dame een verzoek naar hogerop gemaakt om alsnog kosteloos het contract zo spoedig mogelijk te beeindigen zodat ik binnen anderhalve week via een andere benaderde provider mijn werk weer kan hervatten.

 

Ik heb hier goede hoop op dat jullie dit voor mij gaan regelen. Hier word ik binnen 2 dagen door jullie voor teruggebeld. 

 

Nogmaals, jullie klantenservice heeft erg vriendelijk personeel, daar ligt het absoluut niet aan, maar zie na deze ervaring en de moeite die ik er in heb moeten stoppen de afgelopen weken om normaal van jullie dienst gebruik te kunnen maken (en de reacties van anderen hier op de community met hetzelfde probleem) geen hoop dat ik in de nabije toekomst mijn werk te kunnen hervatten via jullie dienst. 

 

Update volgt wanneer er contact met me terug is opgenomen.

Reageer