Beantwoord

DDoS aanval op Game Server stoppen.

  • 24 December 2019
  • 6 reacties
  • 341 Bekeken

Reputatie 2

Ik run een game server voor het spel genaamd Primal Carnage: Extinction en sinds gisteren probeerd iemand mij steeds te DDoS’en waardoor alles lagged en niemand er op kan. Ik kan nog wel internetten maar ook Discord Voice Chat werkte niet meer.

 

Ik zou graag willen weten welk IP Adres mij aanviel zodat ik dat kan blokkeren of zodat jullie dat misschien kunnen.

icon

Beste antwoord door Brian 27 December 2019, 12:22

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Neem gewoon een eigen modem. Je kan dan elk uur je Mac adresaanpassen zodat je een nieuw ip-adres krijgt

Hi @TheSlayerNL, erg irritant inderdaad, ik kan mij voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt. Als provider kunnen wij er helaas niet tegen optreden maar het is (voor zover ik weet) inderdaad strafbaar. Daarnaast bestaan er ook online diensten die bescherming tegen DDoS aanvallen bieden maar dit is vaak wel tegen betaling. Denk bijvoorbeeld aan een Cloudflare die dit soort services biedt voor grote bedrijven.


Cloudflare is een DNS proxy en bied alleen DDoS protectie voor webapplicaties. Niet voor thuis gebruik. Voor thuis gebruik raad ik OVH VPN aan.

Reputatie 7

Hi @TheSlayerNL, erg irritant inderdaad, ik kan mij voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt. Als provider kunnen wij er helaas niet tegen optreden maar het is (voor zover ik weet) inderdaad strafbaar. Daarnaast bestaan er ook online diensten die bescherming tegen DDoS aanvallen bieden maar dit is vaak wel tegen betaling. Denk bijvoorbeeld aan een Cloudflare die dit soort services biedt voor grote bedrijven.

Reputatie 7

dat is het ook, het is na genoeg niet te achterhalen wie het is. gameservers zijn vaak het doelwit meestal moet je het dicht bij zoeken, een ander venomeen is het zogenaamde swatting wat vaak in de us gebeurd in de gamers community

Reputatie 2

DDoS gaat om meerdere ip-adressen anders is het DoS 😉

Je kan voor een paar bidcoins een bodnet huren en zo volledig anoniem een server plat leggen.


Het zijn meerdere IP Adressen volgens de Server Log van mijn Game Server, maar er is iemand die de boel moet activeren. Snap niet dat dit soort praktijken online mogen staan en zo toegankelijk zijn. DDoS zou een strafbaar iets moeten zijn met vervolgingen aan toe. Beetje andermans plezier verpesten.

Reputatie 7

DDoS gaat om meerdere ip-adressen anders is het DoS 😉

Je kan voor een paar bidcoins een bodnet huren en zo volledig anoniem een server plat leggen.

Reageer