Beantwoord

Ddos aanvallen op mijn IP adres

  • 7 August 2017
  • 7 reacties
  • 1906 Bekeken

Goedemorgen,

Tot voor kort werkte mijn internet gewoon prima en heb ik niks te klagen gehad maar sinds een week word mijn IP adres elke dag een aantal keer aangevallen met de zogeheten (ddos aanvallen) wat resulteert in minimaal 30 minuten tot 2 uur geen internet per aanval. had gehoopt dat dit vanzelf zou stoppen maar het tegendeel is het geval in de laatste dagen zijn de aanvallen geïntensiveerd wat er toe leid dat ik mijn werk van uit huis niet kan uitvoeren en dat zorgt tot minder inkomsten

Ben zelf research gaan doen over hoe ik mijn IP adres eventueel zou kunnen veranderen maar het loopt op niks uit. Heb het advies gekregen om aan mijn ISP (Internet service provider) te vragen of jullie mijn IP adres willen vervangen dit zou de enige manier zijn om deze aanvallen actief een halt toe te roepen.

Met vriendelijke groet

Een trouwe klant
icon

Beste antwoord door Sander 7 August 2017, 11:15

Bekijk origineel

7 reacties

Goedemorgen,

Tot voor kort werkte mijn internet gewoon prima en heb ik niks te klagen gehad maar sinds een week word mijn IP adres elke dag een aantal keer aangevallen met de zogeheten (ddos aanvallen) wat resulteert in minimaal 30 minuten tot 2 uur geen internet per aanval. had gehoopt dat dit vanzelf zou stoppen maar het tegendeel is het geval in de laatste dagen zijn de aanvallen geïntensiveerd wat er toe leid dat ik mijn werk van uit huis niet kan uitvoeren en dat zorgt tot minder inkomsten


Mag ik je vragen hoe je tot de conclusie bent gekomen dat het hier gaat om een DDoS aanval? Zie je in het modem ook een overmatige hoeveelheid dataverkeer terwijl er geen andere applicaties binnen je netwerk draaien?

Je IP adres bij T-Mobile Thuis is dynamisch, maar zal in de meeste gevallen hetzelfde blijven. Het IP adres zal over het algemeen alleen wijzigen in het geval van werkzaamheden, een zeer grote verstoring, het wisselen van je modem of als je modem langer dan een aantal dagen offline is geweest (in veel gevallen 7+ dagen).
Reputatie 3
@Tmobile,

een ander modem zou dit probleem toch op moeten kunnen lossen.
Ander mac = ander ip?
Reputatie 7
Badge +3
Hoe heb je zeker kunnen stellen dat dit een DDoS attack was op jouw IP?
Heb je een eigen mail- of webserver draaien achter de Vigor?

Een DDoS aanval is meestal heel gericht op 1 systeem of service en moet iets bevatten van waarde om aan te vallen vanuit het WWW.
Wat inderdaad kan is, dat je een IP adres hebt gekregen welke in het verleden aan een andere partij is toegewezen geweest die voor een DDoS aantrekkelijk was.
Denk dat je Sander in dat geval even een PM moet sturen met je huidige IP adres om dat eventueel te kunnen onderzoeken binnen T-Mobile.
Reputatie 7
Goedenmorgen @Internet traffic problem,

Dat klinkt niet best! Je IP adres wordt nu aangevallen. Ik denk graag even mee.

Je krijgt bij ons een dynamisch IP adres. Dat betekent dat deze kan wisselen. Dit kan gebeuren na iedere keer dat je het modem uitschakelt. Het kan ook zijn dat je lange tijd hetzelfde IP adres blijft houden. Wij kunnen op afstand niet een ander IP adres toekennen.

Mag ik vragen hoe jouw IP adres doelwit is geworden? Wat is er gebeurd? Door wie word je nu aangevallen? Misschien dat we daar ook de oplossing kunnen vinden. Misschien staat je IP adres nu op een 'blacklist' en kan je 'm 'whitelisten'.
En het IP blijft het zelfde na een harde reset of disconnect/connect : /
Wij hebben een glasvezel pakket met een draytek vigour 2132F router
Reputatie 6
Ik weet niet to hoe ver je research ging, maar bij de meeste providers die niet expliciet een vast IP adres afgeven krijg je bij elke reset en/of start van de internetverbinding een nieuw IP adres. Als dus een powercycle van modem of alleen maar disconnect/connect van de lijn niet helpt, is het wachten op iemand van T-Mobile met reactie of oplossing.

Reageer