Beantwoord

'De proxyinstellingen van dit netwerk kunnen niet automatisch worden gedetecteerd'- Probleemoplosser

  • 15 June 2017
  • 7 reacties
  • 9538 Bekeken

Reputatie 5
Ik heb een nieuwe videokaart + windows 10 in/op m'n pc laten zetten.
Sinds dat ik de ethernet kabel er in heb gedaan heb ik geen kabel verbinding meer en wifi is wisselvallig.

De probleemoplosser zegt 'De proxyinstellingen van dit netwerk kunnen niet automatisch worden gedetecteerd'. Ik heb windows al opnieuw er opgezet, ook de kabels gechekt. Modem en router beide aan en uit gezet.

Het menu van m'n router (asus RT-AC68U) zei ook nog dat de DHCP settings ingevuld moesten worden. Hoe doe ik dit?
icon

Beste antwoord door Sander 16 June 2017, 16:57

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Ik heb sinds een week geen internetverbinding meer op m'n PC.
De probleemoplosser zegt nu dat het ethernet geen geldige IP-configuratie heeft.
Hoe kan ik dit oplossen?

Ook zijn er wat foutmeldingen geweest over een DNS server en iets met DHCP.
Die zijn nu overigens weer weg, door een aantal keer windows te resetten etc.
Nog een probleempje is dat ik in eerste instantie zelfs niet meer de menu-interface van m'n router kom (RT-AC68U). De driver is constant bezig met 'initializing' wat iedere keer faalt.
Toen ik gister nog wel in de instellingen van de router kon, kon ik ook geen aanpassingen maken. Ongeacht of ik de admin gegevens invoerden.
Wifi werkte wel, nu ook niet meer. Ik gebruik nu t signaal uit de modem.

Ik weet ook oprecht niet aan wie ik 't moet vragen, T-Mobile, Asus, MSI, lokale pc handelaren?

Geprobeerd:
Modem en router gereset (beide kort maar ook al een dag uitgestaan)
Firmware van router geprobeerd te updaten (vraagt na uploaden om admingegevens, na in te loggen kom ik weer op het startscherm)
Verschillende kabels
Verschillende poorten
Andere laptop op t netwerk aangesloten
Playstation 3 werkt er ook niet op
Reputatie 7
Hey DerekD, welkom bij het Thuis forum! Ik zie dat je al bekend bent met de mobiele kant. ;)

Allereerst even een vraagje, maak je gebruik van T-Mobile Thuis of heb je een andere provider? Die Asus komt mij niet bekend voor. Kun je nog wel met een ander apparaat op de wifi?

Ik kan mij wel iets herinneren van die nieuwe Windows10 update. Heeft Microsoft geen info rondom die update?

Wellicht een fabrieksreset van het modem om settings in het modem uit te sluiten?

PS. Ik heb je twee topic hier geplaatst, dan blijft het bij elkaar.
PPS. Dit topic geeft uitleg over DNS instellingen op het modem. Helpt dat?

Hallo, ik krijg op het moment ook de melding 'De proxyinstellingen van dit netwerk kunnen niet automatisch worden gedetecteerd' wanneer ik op probleemoplossen druk.

Via ethernet werkt het internet wel. Het wifinetwerk is nergens te vinden, niet op de ps4 en niet op mijn telefoon. Heb de rouwer al herstart (ook de wifi weer aan gedaan, helpt niet)...
Ik kan niet veel uitmaken uit de bovenstaande antwoorden...
Reputatie 7
Hi @IJsa, daar gaan we meteen naar kijken! Ik begrijp dat je Wifi netwerk niet meer zichtbaar is? Staat Wifi wel aan op de modem (Wlan knopje en Wifi aan wanneer je inlogd op de modem). Heb je de modem naast herstarten (aan- en uitzetten) ook al een fabrieksreset gegeven? Dit kan je doen door de 'reset' of 'FR' knop even een aantal seconden in te drukken met een paperclip of tandenstoker totdat je alle lampjes ziet branden. Als je dit gedaan hebt zie je dan het Wifi lampje branden nadat de modem helemaal opgestart is? Ik hoor het graag!
Hi @IJsa, daar gaan we meteen naar kijken! Ik begrijp dat je Wifi netwerk niet meer zichtbaar is? Staat Wifi wel aan op de modem (Wlan knopje en Wifi aan wanneer je inlogd op de modem). Heb je de modem naast herstarten (aan- en uitzetten) ook al een fabrieksreset gegeven? Dit kan je doen door de 'reset' of 'FR' knop even een aantal seconden in te drukken met een paperclip of tandenstoker totdat je alle lampjes ziet branden. Als je dit gedaan hebt zie je dan het Wifi lampje branden nadat de modem helemaal opgestart is? Ik hoor het graag!
Hallo,
Ik had dit wel gedaan zoals vermeld, maar dat lukte diet. Dat alles met resetten heb je iig wel duidelijker gemaakt, dankje.
Hoe dan ook, iemand anders heeft het probleem afgelope nacht opgelost voor mij, ik had nog niet de tijd gehad om dat hier te melden.
Reputatie 7
Badge +3
@IJsa

Bij je beginprobleem: IPV4 settings van je netwerkkaart op je Windows 10 computer, dat is/was het eerste wat in mij opkwam.

Maar ik lees dat 'iemand' iets heeft opgelost, wat was dit dan zodat ook andere gebruikers met eenzelfde probleem je oplossing kunnen proberen?
Los van hetzelfde doen wat ik al eerder gedaan had, geen idee. De magische oplossing is een ander laten doen wat je zelf al geprobeerd hebt.

Reageer