Beantwoord

De tweede keer in juni geen internet TV en telefonie

  • 18 June 2021
  • 7 reacties
  • 140 Bekeken

Op 8 juni was mijn internet thuis uitgevallen. Alles was uit en niks deed het. Geen internet, tv en telefonie. Na bellen met de klantenservice is een melding gemaakt voor de technische dienst. Twee dagen later werkte internet weer. Ik heb gisteren gebeld om te vragen of het probleem nu echt opgelost was. Hat is immers de 4de keer in 2 en half maand dat ik bij tmobile zit. Maar de klantenservice kon de aba kadabra taal in de log niet begrijpen en mocht mij niet doorverbinden met de technische afdeling. Ik mocht hopen dat het definitief opgelost is.

Vandaag was het weer raak. Alles uit en de dame kon geen meting doen omdat ze geen verbinding kon krijgen met de modem. Haar antwoord was dat ze het gaat doorzetten naar de technische afdeling en ze gaan verder onderzoek doen. Ik moet tot maandag of dinsdag wachten omdat de afdeling in het weekend niet werkt. Ik vind het heel erg dat we hier zonder verbinding zijn en dat moet accepteren dat we het weekend maar moeten uitzingen.

Ik vind het nu genoeg zo. Tmobile moet het probleem definitief en voorgoed oplossen of met andere opties komen. 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 21 June 2021, 14:08

Bekijk origineel

7 reacties

Update: het is maandag middag en nog steeds geen internet. Bellen met tmobile klantenserviceteam geeft geen duidelijke uitleg. Antwoord is ticket staat nog open.

Kunnen jullie via deze weg nog duidelijkhed verschaven? Graag hoor ik of jullie dit probleem wat mee kunnen. Of welke opties kan ik overwegen. Tnx. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @hersis, een niet werkende verbinding is in deze tijd van thuiswerken en met het EK totaal niet gewenst natuurlijk, sowieso al niet, maar dat maakt het thuiswerken niet makkelijker - sorry voor het ongemak!

Ik heb meteen gekeken of er al een update is vanuit onze techneuten, maar het staat momenteel nog in behandeling bij hen. De gemiddelde verwerkingstijd bij een onderzoek is vier tot zes dagen, dat betekent dat er deze week een oplossing zal komen - zeer waarschijnlijk eerder begin of medio deze week dan aan het eind, maar daar kan nooit 100 procent garantie op geboden worden, het hangt ervan af in hoeverre het euvel makkelijk te herstellen is. Natuurlijk wil ik je wel garanderen dat we er alles aan doen om het zo snel mogelijk op te lossen voor je.

Omdat je nu helemaal niets kunt doen, probeer ik out-of-the-box mee te denken: maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile simkaart? Dit mag prepaid of abonnement zijn. Zo ja; ik kan je een voucher code aanbieden waarmee je zeven dag lang onbeperkt online kunt blijven met mobiele hotspot. Is dat wellicht een idee om de komende dagen door te komen? Zo’n Unlimited bundel hoef je ook niet aan te vullen, dus je kunt ongestoord te werk gaan.

Beankt @Jason voor je reactie. Ik heb z'n voucher gekregen. Het helpt wel maar dat lost niet alle problemen. Het is frustrerend dat ik problemen heb sinds mij overstap drie maanden geleden naar tmobile en niet daarvoor. 

Het glasvezel kapeltje is nog steeds hetzelfde alleen de provider is verander.

Kan de router het probleem zijn? Ik heb nl geen rood lamp op de witte convertor. Ook niet gehad. Alleen het internet lampje op de router is rood.  

Reputatie 7

Hi @hersis, dankjewel voor de aanvulling! Ik heb meteen een kijkje achter de schermen genomen en ik zie dat onze monteursservice Guidion is aangestuurd om dit probleem bij jou te verhelpen. Ik zie ook dat er al een afspraak ingepland staat, dus dat is super. Zij gaan kijken wat exact het probleem is en doen hun best om dit ter plekke op te lossen. Ik hoor het heel graag van je zodra jij weer optimaal van het Internet aan het genieten bent. Mocht jij ook nog andere vragen hebben, stel die dan vooral! 💪

Het is weer vrijdag een week later en nog steeds geen internt. Probleem volgens Gideon monteur die woensdag hier was in het centrale te liggen. Tmobile had dat dezelfde dag moeten oplossen. Maar de rare tmobile communicatie constructie heeft het probleem nog niet opgelost. 

Dat betekent dat we voor de tweede wekend uit moeten zingen. Geen TV en geen voetbal. Geen EK wedstijden kijken. Triest voor worden. Triest om daar aan te denken.

Ik denk niet dat we dit zo vol kunnen houden. Ik ga het contract met tmobile afzeggen wegens wanprestatie. Tmobile moet de  extra gemaakte kosten vergoeden. 

Reputatie 7
Badge +14

Als de monteur is geweest en vaststelt dat het probleem niet bij jou thuis zit, dan wordt de netbeheerder aangestuurd. Of dat gebeurt is kan een moderator voor je nakijken. Wacht even totdat deze zich weer meldt in dit topic.

Je kunt ook een Unlimited data voucher krijgen voor je T-Mobile simkaart zodat je weer online kunt zijn via b.v. een wifi hotspot op je telefoon.

 

Reputatie 7

Hi @hersis ,

Dank je wel voor je bericht en het delen van je gevoel. Deze tijd zonder diensten - een slechtere timing is er bijna niet. Excuses voor het ongemak! Omdat de Guidion monteur heeft gezien dat het probleem buitenhuis ligt, is de hulp van de netwerkbeheerder ingeschakeld. Zoals @eric vermeldt, is deze aangestuurd om het probleem op te pakken. We gaan er alles aan doen om je zo snel mogelijk online te krijgen! 

Om daad bij woord te voegen, heb ik daarop deze aansturing laten oppakken met de hoogste prioriteit. Op deze manier hoop ik dat we je des te eerder online krijgen. Ook wil ik je via deze weg nogmaals een voucher sturen. Wil je me laten weten of ik dit voor je kan regelen? Ik hoor het graag van je.

Reageer