Beantwoord

Deadlock modem wederom!!!!

  • 25 August 2021
  • 19 reacties
  • 269 Bekeken

Reputatie 2

Hallo,

Ik heb sinds vanmiddag wederom geen internet meer via de bekabeling, wel nog via Wifi. Heb inmiddels alles weer geprobeerd (reset, kabels check, andere LAN poorten etc), maar tevergeefs. Ik heb dit meerdere keren gehad en het probleem blijft zich aandienen.

Ik moet sinds een aantal weken ook elke ochtend de modem hard resetten om überhaupt te kunnen internetten. Na een fabrieksreset, doet hij het weer. Maar nu dus alleen via de wifi...

 Kan iemand mij helpen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 6 September 2021, 14:15

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7

@Martijn0125 deadlock komt voor bij een Draytek, bij de Huawei eigenlijke niet. wat er wel op lijkt is 2 dhcp servers in je netwerk of een ipconflict of een loop in het netwerk. Kun je een screenshot toevoegen van je  ip instellingen op het moment dat het gebeurt ?

Reputatie 2

Als het gebeurt, zie in de IP instellingen van mijn pc dit: Ethernet has a self-assigned IP address and will not be able to connect to the internet…

 

Reputatie 2

eigenlijk wil ik gewoon een nieuwe modem..dit probleem dient zich nu om de paar weken/maand telkens aan en de oplossingen die worden geboden, zijn tijdelijk en helpen niet echt op lange termijn.

Voorheen geen problemen what so ever met deze modem, maar sinds een half jaar geregeld dit soort issues...ben er eigenlijk wel klaar mee..kan iemand van T-Mobile reageren svp! 

Alvast bedankt!

Goedemiddag heb een soortgelijk probleem.

Heb enkele weken prima met een extra Asus router achter de Zyxel kunnen internetten.

En rond 20 augustus is de Asus niet meer op internet te krijgen. Echt veel geprobeerd. Reset, alles uit, nieuwe kabels, nieuwe router….en geen steek verder….

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Martijn0125, in dit geval vermoed ik dat het omruilen van het modem wel degelijk het gewenste effect teweeg brengt, dus dat gaan we ook zeker doen. Houd er wel rekening mee dat je nu een Zyxel toegestuurd krijgt, die werkt in de basis nagenoeg hetzelfde, maar heeft bijvoorbeeld extra functionaliteiten als bandsteering (link is klikbaar). 

De Zyxel zal normaliter binnen drie tot vijf werkdagen bezorgd worden. Je ontvang binnen enkele dagen een track&trace-code van PostNL zodat je de bezorgstatus te allen tijde in de gaten kunt blijven houden. De Zyxel kan op dezelfde manier aangesloten worden op het ISRA-punt (hoofdaansluitpunt) zoals de Huawei aangesloten is. Indien je hulp kunt gebruiken bij de installatie, let me know!

Hoi @Boyke2002, heb je op of rond 20 augustus iets gewijzigd in je thuisnetwerk: zijn er bijvoorbeeld andere apparaten aangesloten of heb je de Asus geüpdatet? 

 

Hoi @Martijn0125, in dit geval vermoed ik dat het omruilen van het modem wel degelijk het gewenste effect teweeg brengt, dus dat gaan we ook zeker doen. Houd er wel rekening mee dat je nu een Zyxel toegestuurd krijgt, die werkt in de basis nagenoeg hetzelfde, maar heeft bijvoorbeeld extra functionaliteiten als bandsteering (link is klikbaar). 

De Zyxel zal normaliter binnen drie tot vijf werkdagen bezorgd worden. Je ontvang binnen enkele dagen een track&trace-code van PostNL zodat je de bezorgstatus te allen tijde in de gaten kunt blijven houden. De Zyxel kan op dezelfde manier aangesloten worden op het ISRA-punt (hoofdaansluitpunt) zoals de Huawei aangesloten is. Indien je hulp kunt gebruiken bij de installatie, let me know!

Hoi @Boyke2002, heb je op of rond 20 augustus iets gewijzigd in je thuisnetwerk: zijn er bijvoorbeeld andere apparaten aangesloten of heb je de Asus geüpdatet? 

 

hmm geen apparaten extra aangesloten of zo en de Asus heeft geen update gehad…

Echt heel vaag dit…

en vanmorgen helemaal geen internet, nada noppes.

alles uit gezet mediaconverter en router. en toen was er weer internet.

echt vreemde problemen sinds de 2oe en ik heb niets aangepast.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Boyke2002,

Goed om te horen dat jouw Asus router weer volledig up-and-running is! Mocht het probleem weer opduiken, dan zou ik een factory reset van ons modem aanraden. Alhoewel ik niet per se denk dat het de oplossing zou zijn, geef je aan al heel veel geprobeerd te hebben met de Asus router zelf. In ieder geval ga duimen dat de verbinding in de huidige situatie snel en stabiel blijft. :thumbsup:

Hi @Boyke2002,

Goed om te horen dat jouw Asus router weer volledig up-and-running is! Mocht het probleem weer opduiken, dan zou ik een factory reset van ons modem aanraden. Alhoewel ik niet per se denk dat het de oplossing zou zijn, geef je aan al heel veel geprobeerd te hebben met de Asus router zelf. In ieder geval ga duimen dat de verbinding in de huidige situatie snel en stabiel blijft. :thumbsup:

Hoi. probleem is dat de Asus router niet meer online verbinding maakt met internet zoals eerder aangegeven.

Deze is dus achter de Zyxel aangesloten, en na de 20e niet meer online te krijgen!

Maar ik krijg ook vaak een discconect bij de Zyxel bij draadloos internet.

Misschien toch een  factory reset van ons modem  van de Zyxel doen dan? 

Reputatie 7

Hi @Boyke2002, merci voor de terugkoppeling! Heel gek dat dit probleem op de 20ste is ontstaan. Ik zou inderdaad graag voorstellen om een factory reset van ons modem (de Zyxel) te doen in de hoop dat dit het probleem oplost. Kan jij met deze stappen uit de voeten en laat jij het weten of dit wel of niet de oplossing was? Fingers crossed en dankjewel alvast voor de moeite, topper! 😁

Hi @Boyke2002, merci voor de terugkoppeling! Heel gek dat dit probleem op de 20ste is ontstaan. Ik zou inderdaad graag voorstellen om een factory reset van ons modem (de Zyxel) te doen in de hoop dat dit het probleem oplost. Kan jij met deze stappen uit de voeten en laat jij het weten of dit wel of niet de oplossing was? Fingers crossed en dankjewel alvast voor de moeite, topper! 😁

Oke, niet geschoten is altijd mis, toch?  Dan moet ik ff een momentje plannen. Ben aan het thuiswerken, dus geen internet is geen werk.:thinking: Denk dat vrijdagmiddag wel safe is. Lukt het niet dan kan ik meteen aan de Borrel….:beers:

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Boyke2002, dat heb je mooi verwoord, je kunt het altijd proberen inderdaad. Laat je het aan ons weten zodra je de factory reset uitgevoerd hebt, alsjeblieft? Thanks alvast en succes, ik hoop oprecht dat het dé oplossing blijkt te zijn! 💪😎

Hoi @Boyke2002, dat heb je mooi verwoord, je kunt het altijd proberen inderdaad. Laat je het aan ons weten zodra je de factory reset uitgevoerd hebt, alsjeblieft? Thanks alvast en succes, ik hoop oprecht dat het dé oplossing blijkt te zijn! 💪😎

Helaas heeft de reset niet geholpen.

Nog andere tips? Heb geen idee waarom het wel gewekt heeft en nu niet meer….:confused:

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Boyke2002 

Wat is het IP adres van de Asus? Indien deze hetzelfde is als die van de Zyxel (192.168.1.1) wil je hem dan eens wijzigen naar 192.168.0.1 bijvoorbeeld?

 

Hallo @Boyke2002 

Wat is het IP adres van de Asus? Indien deze hetzelfde is als die van de Zyxel (192.168.1.1) wil je hem dan eens wijzigen naar 192.168.0.1 bijvoorbeeld?

 

ja ook gedaan maar dan naar 192.168.2.1. en dat werkte ook niet.

Reputatie 7
Badge +15

@Boyke2002

Indien je glasvezel hebt en geen gebruik maakt van vast bellen dan kun je ook de Asus aansluiten op de mediaconverter ipv de Zyxel en VLAN 300 instellen bij LAN > IPTV. Voor IPTV heb je VLAN 640 nodig maar als je op het nieuwe tv platform zit is alleen VLAN 300 nodig.

Reputatie 7

Ik ben erg benieuwd of de tips van @Waqqas hebben geholpen, @Boyke2002. Wil je het ons laten weten? 

Ik ben erg benieuwd of de tips van @Waqqas hebben geholpen, @Boyke2002. Wil je het ons laten weten? 

Dus resume: de tips hebben me niet verder geholpen.

Toch bedankt voor het meedenken.

Reputatie 7
Badge +15

@Boyke2002

Wat je ook zou kunnen doen is operating mode Acces Point Mode.

Of het IP adres eens wijzigen naar 192.168.0.1 bijvoorbeeld, in ieder geval geen 192.168.1/2/3/4.1. bij iemand anders hielp dit, ik weet niet of het verschil maakt bij jou maar probeer het eens.

Reageer