Beantwoord

Defect modem / verbinding en Guidion monteur die verstoppertje speelt..

  • 19 October 2021
  • 14 reacties
  • 255 Bekeken

Hi T-Mobile,

Korte situatieschets: verbinding valt weg, komt niet meer terug. Helpdesk stuurt aan op een monteur. Kan helaas pas na een week. Aardige T-Mobile helpdeskmedewerker geeft de tip om later contact op te nemen met Guidion om dit te bespoedigen. Na gesprek zegt Guidion toe contact op te nemen, maar doet dit niet. Als kers op de taart vandaag een bericht dat de monteur verhinderd is en dat men binnenkort wel een keer contact opneemt… right, Kerst 2023?

Kastje-muur… tsja je denkt dat je een overeenkomst met T-Mobile afsluit, maar ik bel onderhand vaker met die knakkers van Guidion dan met mijn eigen vrouw. Inmiddels bijna een week zonder internet. Zeker, een goed excuus richting mijn vrouw om niet naar ‘the Masked singer’ te hoeven kijken, maar internet in de tijd van thuiswerken zou toch wel fijn zijn. 't Is alweer 2021 immers. Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee. Kan iemand eens checken wat er precies misgaat en dit proces bespoedigen? Of wellicht een tip geven hoe ik dit zelf kan fixen? Riedel van resetten hebben we al doorgelopen. Wellicht relevant; tegenover zijn de buren verhuisd / nieuwe bewoner overgeschakeld op KPN. Daarnaast schijnt er onderhoud geweest te zijn in de week van 11 oktober tot 18 oktober. Kan het hiermee te maken hebben?

icon

Beste antwoord door Miborn 29 October 2021, 12:58

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Nu ben ik heel benieuwd waar je ongeveerd woont. 

 

Zie mijn post, en de link die ik daar in heb gezet. 

 

Klinkt allemaal mega verdacht op elkaar lijken, bij T-mobile heeft niemand enig idee wat er aan de hand is. Je kan enkel met de klantendienst bellen en spreken. En die hebben nul kennis hieromtrent, en hebben geen verbinding met de mensen die wel deze kennis hebben. Verder is er geen escalatie procedure bij T-mobile, dus is de klant degene die aan het kortste eind trekt. 

 

Ik ben geswitched en heb dus sinds de switch al 2 dagen geen internet, mijn baas is hier mega blij mee. 

 

Hi Ralph,

Klinkt heel herkenbaar! Gaat hier om regio Arnhem - Nijmegen. Men vindt het inderdaad allemaal wel best. Meest vervelende is dat je ook niet zomaar kan switchen (zit nog minstens 6 maanden vast aan deze ellende). En dan sta je als consument dus met je mond vol tanden. Zeker in deze tijd onacceptabel. Gelukkig is de monteur inmiddels geweest. Aardige man verder, maar als verwacht probleem niet opgelost. Als verwacht zit het niet in het modem / kabel. Schijnt ergens verderop in de keten te zitten. Wordt weer een aantal dagen wachten… men gaat in conclaaf met KPN. Tsja… 

Hier gaat het om regio Weert.

Nog steeds geen reactie. T-Mobile helpdesk; statusupdate please?

Reputatie 7
Badge +8

@Miborn ik heb even voor je gekeken. Zo te zien komt het licht wel door de Glasvezel, maar lijkt het toch nog niet helemaal te werken. De monteur heeft op 21-10 het doorgezet naar onze technische dienst en een incident aangemaakt voor dit probleem bij de netwerkbeheerder voor infraherstel. Ik heb zelf echter geen inzicht in dit incident, maar zodra er meer bekend is, ga ik er vanuit dat dit wordt teruggekoppeld. De monteur heeft aangegeven dat je iets te horen krijgt na drie werkdagen of het probleem dan is opgelost. 

Hoi @Demi, dank voor je reactie. Klopt, dat is wat de monteur aangegeven heeft. Meneer had een mooi nieuw modem en MC meegebracht, maar moest die weer ontkoppelen. Gemiste kans, want hij had meteen de oude Draytek (zonder 5GHz) kunnen upgraden. Inmiddels is het werkdag drie, nog met oude apparatuur, maar zonder internet / tv :-( Verder geen update gehad. Zie jij kans om dit proces te bespoedigen (eigenlijk best beschamend dat ik hier bijna om moet smeken...)? 

Reputatie 7

Hi @Miborn, ik heb meteen één van mijn collega's aan de mouw getrokken om te kijken of dit zo snel mogelijk aangepakt kan worden! Merci voor je heldere terugkoppeling. Ik baal er echt van dat jouw verbinding nog niet up and running is, mijn excuses hiervoor. Ik ga mijn uiterste best doen om je zo snel mogelijk weer online te krijgen. Zodra ik een update heb, dan ben je de eerste die het hoort. Weet ook dat ik met liefde een vergoeding voor je in orde maak van de afgelopen dagen dat jij geen gebruik hebt kunnen maken van internet en tv. Zodra alles weer in de lucht is, regel ik direct deze compensatie! 💪

@Lisa, dank voor je reactie en top dat je het issue serieus neemt! Enorm balen inderdaad. Kan jij verder ook niets aan doen, maar zeker met het thuiswerken nu is het behelpen. Dat zou enorm fijn zijn, ik hoor graag van je!

Reputatie 7

Hi @Miborn, heel graag gedaan! Ik kan me zeker voorstellen je tegenwoordig te allen tijde online wilt zijn. Zoals beloofd heb ik gelijk aan mijn collega gevraagd of en hoe ik dit proces kan versnellen. Ik wilde dan ook niets liever dan je verblijden met een positieve update, maar momenteel is het toch echt nog afwachten. Er wordt dus echt alles aan gedaan om dit zo snel mogelijk op te pakken en ik kan het proces voor nu dan ook niet bespoedigen. Sorry! Ik hoop echt dat dit snel gebeurt en dan ga ik voor je aan de slag. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust. Ik help je namelijk met liefde! ❤ 

Hi @Lisa, dankjewel voor alle moeite. Gelukkig werd ik woensdag gebeld door iemand van Volker Wessels. Meteen een afspraak gemaakt en de monteur is net langs geweest. Wow, wat Guidion niet kon, kan meneer Wessels wel. En met resultaat want ik stuur je dit bericht weer over ‘fiber’! De monteur had het probleem in 10 minuten gefixt (probleem met een poort in de centrale, die heeft hij omgeplugt). Hij was enorm verbaasd dat het zo lang heeft moeten duren. Ik denk wij allemaal :-( Vind jouw reactie top Lisa, maar ben wel enorm teleurgesteld in T-Mobile. Voelt allemaal best machteloos. Ik hoop dat jullie dit begrijpen en dit proces, ook voor anderen, effectiever in kunnen richten. Zou je voor mij aan de slag kunnen gaan met het compensatievraagstuk? Wat liefde kan ik wel gebruiken, de spanning is thuis om te snijden nu mijn vrouw 2 weken geen TV heeft kunnen kijken, brrrr :disappointed_relieved:

Reputatie 7

Dat is superfijn om te horen @Miborn! Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kan ik checken wat er mogelijk is, want een tegemoetkoming lijkt mij inderdaad meer dan behoorlijk. Dat gaan we voor je regelen. Ik zie je bericht dan ook graag tegemoet! 

Hi @Boris,

Dank voor je reactie. Dat zou fijn zijn. Ik heb je zojuist een berichtje gestuurd!

@Boris; ik heb je vorige week een PM gestuurd. Helaas tot nu toe geen bericht van je terug mogen ontvangen :-( Is er 'n update?

Reputatie 7

Hey @Miborn! Ik heb je zojuist een mooi aanbod gedaan. Spreek ik je verder in de privéberichten? 😊