Beantwoord

dns wijzigen zyxel


Ik probeer de dns van mijn router te wijzigen naar 1.1.1.1 maar iedere keer als ik inlog op de router en dit wijzig en ik druk op toepassen, springt het weer terug naar 8.8.8.8

icon

Beste antwoord door Waqqas 16 May 2020, 19:03

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mahmut01 

In de modem interface ga naar het menu, netwerkinstellingen, thuis netwerk, vul bij DNS waarden in 1.1.1.1 en 1.0.0.1 en klik op toepassen en herstart de modem zodat de wijziging van kracht gaat.

Reputatie 3

Bij mij staat er dit. Waar moet ik die waarden dan invullen?

Reputatie 7
Badge +6

Bij mij staat er dit. Waar moet ik die waarden dan invullen?

@Flevoguy Als je op ‘Statisch’ klikt, kun je iets in de velden eronder invullen.

Reputatie 3

Ja, klopt. Dat had ik al gezien, maar dan begint ie over mijn ip adres te vragen:

 

Bovenstaande is natuurlijk niet goed. Maar ik kan telkens maar 3 cijfers invullen

Reputatie 3

Er is nl vandaag weer wat verandert waardoor ie problemen heeft met mijn VPN verbinding die ik nodig heb voor mijn werk. Vorige week had ik dit nl niet.

Ik borduur nu eigenlijk maar door op een bestaand lijntje. Had ik een nieuwe topic  moeten openen?

Reputatie 7
Badge +15

@Flevoguy 

Gewoon 1.1.1.1 en 1.0.0.1 daaronder, in elk vakje 1 cijfer daarna toepassen en modem herstarten.

Reputatie 3

Aha, ik snap hem nu

Thanx

Maarrrrr

Zijn die getallen wel goed?

Ik bedoel : zijn dit de goede DNS-waarden?

Reputatie 3

Ik las nl ook iets van 8888 en 8880..

Reputatie 7
Badge +15

@Flevoguy

Jazeker, ik gebruik deze 2 DNS servers zelf ook.

8.8 8.8 en 8.8.4.4 bedoel je? Dat is de Google DNS.

Reputatie 3
Zo dus…. Thanx….Ik ga router en  werk computer herstarten

 

Reputatie 3

Is gelukt. Ik krijg nog wel een foutmelding bij mijn werk-outlook als ik de VPN aan zet, maar wellicht gaat dat t.z.t. weer over.  Ik ga dit een beetje uittesten.

Thanx voor de hulp. Toch weer iets geleerd en toch wel handig die plaatjes plakken. :-)

.

Reageer