Beantwoord

download stuk lager dan upload?

  • 6 October 2021
  • 15 reacties
  • 341 Bekeken

Reputatie 1

hoe kan het dat download 462 en upload 740 is.

Terwijl ik 1000 mb internet betaal?

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 6 October 2021, 21:14

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

15 reacties

Reputatie 7

Hallo @Anja06 

In de meeste gevallen komt het door de manier van testen. Tegenwoordig is het internet zo snel dat het niet langer de bottleneck is. Je kan betalen voor 1000Mbps en 1000Mbps krijgen, maar als je computer het niet aan kan dan kan T Mobile daar vrij weinig aan doen.

 

Wat haal je op fast.com ?

De officiële manier is via de speedtest.net desktop app. Haal je dan nog niet de snelheid start dan de computer op in veilige modus.

Reputatie 7
Badge +14

Denk ook aan je bekabeling thuis. Voor dit soort snelheden moet dat ook tip top zijn.

Reputatie 4

Hallo @Anja06 

In de meeste gevallen komt het door de manier van testen. Tegenwoordig is het internet zo snel dat het niet langer de bottleneck is. Je kan betalen voor 1000Mbps en 1000Mbps krijgen, maar als je computer het niet aan kan dan kan T Mobile daar vrij weinig aan doen.

 

Wat haal je op fast.com ?

De officiële manier is via de speedtest.net desktop app. Haal je dan nog niet de snelheid start dan de computer op in veilige modus.

Dat is niet helemaal waar, als er in een laptop/desktop pc standaard een 1gbit erhernet kaart in zit, kan deze dat makkelijk aan. Anders zouden ze dat er niet instoppen gezien de snelheid wat hij haalt is het wel degelijk een 1gigabit lijn, 

 

aan te raden on de app van speedtest te installeren 

Reputatie 1

fast.com 480 download en 690 upload

Reputatie 1

in het begin van tmobile op dezelfde computer met dezelfde lan kabels download 880.6 en upload 775.6 jitter 2 en ping 4. Op 22 november 2020.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Anja06 

Wil je eens die computer/laptop opstarten in veilige modus en dan je snelheid meten via de Ookla speedtest app om zo alle factoren die de snelheid beïnvloeden te minimaliseren?

Reputatie 7

@juliank

Een 1gig Nic met een 1gig link betekend niet dat hij ook daadwerkelijk 1 gig aan kan in de praktijk.

Bovendien kunnen andere factoren er voor zorgen dat de snelheid niet gehaald kan worden. Zoals browser (zie het verschil tussen ie edge ff en Chrome) Windows firewall, virusscanner drivers bekabeling cpu/geheugen gebruik enz. 9 van de 10 x is het de computer of de manier van testen en niet de internet verbinding

Reputatie 4

@juliank

Een 1gig Nic met een 1gig link betekend niet dat hij ook daadwerkelijk 1 gig aan kan in de praktijk.

Bovendien kunnen andere factoren er voor zorgen dat de snelheid niet gehaald kan worden. Zoals browser (zie het verschil tussen ie edge ff en Chrome) Windows firewall, virusscanner drivers bekabeling cpu/geheugen gebruik enz. 9 van de 10 x is het de computer en niet de internet verbinding. Of de manier van testen.

Windows firewall, viruscanners hebben er 0mee te maken, wanneer je veel geheugen gebruikt voor een speedtest trekt windows meer geheugen naar zich toe tijdelijk voor een speedtest en verlaagt hij zelf de andere apps verbruik. En daarom zei ik ook gebruik de windows app voor de speedtest.. 

en ik zei al, wanneer de onderliggende hardware geen 1gbit aankan zal de laptop/pc ook geen 1gb poort krijgen. Zoals de mijne. Maar topic starter geeft aan dat hij 700+ haalt dus is de onderliggende hardware daarvoor ondersteund 

Reputatie 7

@juliank je kan het van me aannemen of gewoon even googlen maar ga geen onzin verkopen.

 

Beste manier van testen

Speedtest.net desktop app rechtstreeks op het modem van T Mobile zonder andere apparaten aangesloten met 2 verschillende computers (en kabels) in veilige modus.

 

 

Reputatie 1

ik heb de virus scanner eraf gehaald en nu download 900 en upload 790.

Top maar zonder virus scanners te gaan werken is niet zo slim , is er nog een alternatief?

 

Reputatie 7

@Anja06 Goed om te horen dat het heeft geholpen 👍

Nu we weten wat het probleem is kan je opzoek naar een alternatief. Welke virusscanner gebruik je ? Windows heeft zelf ook een ingebouwde virusscanner welke je via het beveiliging center kan aanzetten. Wellicht kan je met deze wel op volle snelheid genieten en veilig zijn.

Reputatie 7
Badge +15

@Anja06 

Dit betekent niet dat je zonder een antivirussoftware moet werken maar dat de software wel invloed had op je snelheid, probeer eens een andere.

Reputatie 1

kaspersky anti virus.

Ik ga even zoeken en testen met windows.

Bedankt allemaal en een fijne avond.

Hier totaal geen problemen met de snelheid in combinatie met Kaspersky Internet Security. Daarnaast draait hier ook 24/7 het camerabeveiliging systeem erbij.

Belangrijk is ook dat de drivers van de netwerkadapter up-2-date zijn.

Welke browser gebruik je? Zelf gebruik ik Chrome Versie 94.0.4606.71 (Officiële build) (64-bits) met de extensie Kaspersky Protection 1.7.88.0 geïnstalleerd.

 

Als je nu opnieuw Kaspersky installeert, database updaten, Windows opnieuw opstarten en dan via de Ookla Speedtest app opnieuw testen met als testserver “Redhosting Almere”. Welke snelheid meet je dan?

@Anja06,

Kaspersky inmiddels opnieuw geïnstalleerd en bovenstaande geprobeerd?

 

@Hidden.nld & @Waqqas: Het ligt zoals jullie kunnen zien niet aan Kaspersky lijkt mij…?