Beantwoord

Draytec modem omruilen vanwege problemen met LG tv

  • 1 August 2021
  • 9 reacties
  • 189 Bekeken

Hoi T-mobile,

 

Ik heb al geruime problemen met mijn LG TV in combinatie met de Draytek modem. Net als anderen op dit forum krijg ik o.a. problemen met de apps en streaming. Ik zou daarom graag mijn modem laten ruilen naar een Zyxel net als 

 

icon

Beste antwoord door Boris 3 August 2021, 10:01

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7

Hoi @Venduran ,

Dank je wel voor je bericht! In dit geval, gaan we graag het modem voor je swappen, omdat dat het beste remedie is. 

Je zult zo snel mogelijk het pakketje bezorgd krijgen. Over de installatie ontvang je nog uitleg per e-mail. Voordat het pakketje er is, krijg je nog een e-mail met de track&trace-code. Hiermee kan je het pakketje volgen, tot het aan de deur is!

Goedemiddag, 

Ik heb sinds kort een LG tv en ik ondervind de zelfde probleem als hierboven vermeld. Ik heb verschillende dingen geprobeerd maar helaas zonder resultaat.
Ik zou graag mijn draytek willen omruilen voor een zyxel modem.

 

met vriendelijke groet, 

Ferry

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ferryve, dat maak ik graag asap voor je in orde! Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan zorg ik ervoor dat je binnen maximaal vijf werkdagen de Zyxel + Media Converter toegestuurd krijgt zodat alles weer werkt als een trein op je LG tv. 

Alvast vooraf: omdat het bij Glasvezel om zeer sensitieve apparatuur gaat, wordt de installatie verricht door een monteur. Je ontvangt binnen enkele dagen de track&trace-code van PostNL, zodra het pakketje onze distributie verlaat. Zodra je de exacte bezorgdatum weet, kun je een afspraak inplannen met Guidion om het vervangende modem + converter te laten installeren. Hiervoor krijg jij straks een afspraaktool per SMS en e-mail toegestuurd. Zo kun je dadelijk precies afstemmen met de monteur wanneer het uitkomt.

De Draytek hoeft niet langer geretourneerd te worden wanneer alles aangesloten is, deze mag bij het grofvuil gezet worden of naar een milieustraat worden gebracht.

Goedenavond allemaal,

Ik heb precies als hierboven hetzelfde probleem met content downloaden uit de LG store. Probleem is er al lange tijd, maar nooit echt aandacht aan besteed ivm niet direct nodig. Maar nu dus toch wel.

Hiernaast heb ik de laatste tijd problemen met meer dan 2 bedraadde aansluitingen op het modem (dmv een switch). Wanneer er een derde aansluiting gemaakt wordt (bijv. een access point) crasht het modem, en dus de wifi. Inloggen in het modem lukt dat ook vaak niet meer (bedraad of draadloos).

Een bevriend ICT expert het zitten zoeken naar het probleem en kan alleen maar tot de conclusie komen dat het modem intern niet lekker meer is. Ding doet gewoon raar de laatste maanden.

Kortom: Ik zou ook graag mijn Draytek omgeruild willen hebben met de nieuwere Zyxel.

 

Groet,

Matthijs

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Matthijs Edelenbos 

Heb je de modem ook al eens voorzien van een fabrieksreset?

Hallo @Matthijs Edelenbos 

Heb je de modem ook al eens voorzien van een fabrieksreset?

Jazeker, al een paar keer zelfs. Maar het probleem blijft helaas aanwezig. En ook het probleem met downloads uit de LG content store.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Matthijs Edelenbos, de Zyxel en Media Converter worden binnen vijf dagen bezorgd! 😉 Houd je mailbox in de gaten voor de track&trace-code, zo weet je straks precies waar je pakketje is en wanneer deze bezorgd wordt. 

Omdat het bij Glasvezel om zeer sensitieve apparatuur gaat, wordt de installatie verricht door een monteur. Zodra je de exacte bezorgdatum weet, kun je een afspraak inplannen met Guidion om het vervangende modem + converter te laten installeren. Hiervoor krijg jij straks een afspraaktool per SMS en e-mail toegestuurd. Zo kun je dadelijk precies afstemmen met de monteur wanneer het uitkomt.

Hi @Jason , dank voor de snelle actie, wordt gewaardeerd!

Binnenkort m’n netwerk en tv weer op orde, zullen de kids ook blij mee zijn :wink:

gr. Matthijs 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Matthijs Edelenbos, heel graag gedaan, fijn dat je hierna geen problemen meer zult ervaren! 😄 Ik kan me helemaal voorstellen dat de kids al verheugd zijn bij de gedachte aan een werkende verbinding + TV, veel plezier alvast! 

Reageer