Beantwoord

Draytek Any port Any service

  • 11 December 2019
  • 5 reacties
  • 292 Bekeken

Reputatie 1

Goedenavond,

Ik heb thuis een Draytek staan en via powerline adapters trek ik kabels naar het tv kastje. Nu heb ik naast het tv kastje ook een ps4 en een computer staan, die zou ik graag ook op de ethernet kabel willen (i.p.v. wifi) hebben via de powerline adapter maar dit kan helaas niet omdat de Draytek verschillende VLANs gebruikt voor tv en internet. De ethernet kabel die nu via de powerline gaat is dus alleen voor tv, die werkt niet op mijn pc of ps4.

Heeft iemand een goedkope oplossing hoe ik dit het beste kan doen? Kabels trekken is erg lastig hier en ik heb niet veel geld om hierin te investeren, het is tenslotte een luxe probleem. Is het mogelijk om mijn oude draytek te ruilen voor een Zyxel? Met de Zyxel zou het namelijk wel kunnen, die heeft any port any service.

Groetjes en bedankt alvast!

icon

Beste antwoord door Folkert 11 December 2019, 22:51

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hi @KiwiMc 

Als je toch alles bij elkaar hebt staan dan kan je misschien één andere router daar plaatsen voor extra poorten?

Reputatie 7
Badge +3

Hoi @KiwiMc 

Wat jij wilt kan inderdaad alleen met de Zyxel, any Port any Service. Hoewel gamen via een powerline adapter zeker geen garantie tot succes is als het op latency aankomt bij actie spellen.

Of je het modem kunt ruilen weet ik niet, even wachten op reactie van een moderator.

Groet, Folkert

Reputatie 1

Hi @KiwiMc 

Als je toch alles bij elkaar hebt staan dan kan je misschien één andere router daar plaatsen voor extra poorten?

Met een extra router los ik het probleem van de verschillende VLANs niet op, de extra poorten zijn het probleem niet. 

Hoi @KiwiMc 

Wat jij wilt kan inderdaad alleen met de Zyxel, any Port any Service. Hoewel gamen via een powerline adapter zeker geen garantie tot succes is als het op latency aankomt bij actie spellen.

Of je het modem kunt ruilen weet ik niet, even wachten op reactie van een moderator.

Groet, Folkert

Nee dat klopt maar ik denk dat het wellicht iets beter kan zijn dan mijn wifi op dit moment. Dat zou ik eventueel nog even kunnen testen door de kabels te verwisselen, weet ik iig of de powerline adapter beter is dan mijn wifi of niet.

 

Bedankt voor jullie reacties iig!

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Wolfman1968, voor het gemak en omdat hij 100 procent gelijk heeft, citeer ik onze jonge hackgod @TMTV: “Het oude tv-platform maakte gebruik van een apart netwerk (VLAN) dat via poort 3 en 4 werd doorgegeven. Het nieuwe tv-platform draait op internet en heeft dat dus niet meer nodig. Zodra je bent overgezet, worden poort 3 en 4 ook LAN-poorten, net als 1 en 2.”

Bron: 

 

Reageer