Beantwoord

Draytek heeft kuren

  • 17 September 2020
  • 3 reacties
  • 192 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1
  • is een legendarische user
  • 1809 reacties

Mijn router de Draytek 2132…  een router die zijn beste tijd gehad heeft en bovendien al gebruikt werd in de tijd van de intocht van Christus in Jeruzalem heeft de laatste tijd last van kuren, op onregelmatige tijden valt hij zo maar uit, kan vermoeidheid zijn of ouderdom maar voor mij niet leuk.

Wat is het gevolg, moet me dan verheffen uit de stoel naar de meterkast lopen de Draytek een tijdje op non actief zetten en dan weer aan het werk zetten, daarna gaat het weer een onbekend aantal dagen goed, maar het kan ook zijn dat het een aantal keren op een dag gebeurt, dat is niet te voorspellen.

 

icon

Beste antwoord door Pieter_B 19 September 2020, 12:07

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5

Heb je al een nieuwe geregeld via de helpdesk? 

 

Hoe uit valt ie eigenlijk, mag je nog wel inloggen en staat het light nog aan?

De boel een keer goed doorblazen rekt de boel wellicht nog even.

 

Ik bijn stiekem gehecht aan de mijne merk ik dus ik leef best mee. :grin:

Reputatie 7
Badge +3

@BeMu 

We hebben het hier denk ik over een glasvezel verbinding, gezien het gebruik van de Draytek?

Al eens gekeken, of het een optie is om deze te vervangen door een eigen router?

Recent wat extra advies over het laten werken van het IPTV systeem, kun je hier vinden.

Als je ook telefonie gebruikt, daar is nog geen oplossing voor gekomen tot nu toe. Puur omdat de SIP gegevens niet vrij zijn gegeven

Reputatie 6

@BeMu Ik kan me goed voorstellen dat je liever in die stoel blijft zitten dan heen en weer moet drentelen naar die Draytek! Laten we er alles aan doen om dit op te lossen. Kun je mij vertellen of je Wifi of je volledige internet (inclusief TV) ermee ophouden en wat de lampjes op het modem anders doen dan normaal? Dan kunnen we vanuit daar verder kijken naar een oplossing!

Reageer