Beantwoord

Draytek Vigor 2132FVn in combinatie met TP-Link AD7200

  • 18 February 2018
  • 2 reacties
  • 737 Bekeken

Hoi allemaal,
Wij zijn sinds kort ook klant geworden van T-Mobile thuis, maar ik ervaar een probleem en misschien kan 1 van jullie mij (ons) helpen.
Wij hebben van T-mobile een Draytec Vigor 2132FVn modem gekregen. Daar ik al een bestaand netwerk had heb ik deze dus laten aansluiten op het bovengenoemd modem. Het betreft hier een TP-Link AD7200 router.
En eind verder op in het netwerk heb ik nog een switch zitten ( Sitecom 100/1000 gbit ).

Nu ons probleem, wij hebben een 750 Mbit account, maar wij halen die snelheid bij lange na niet, we komen nu op ongeveer 96 Mbit. Als ik mijn PC rechtstreeks op de draytec ( 2e lan poort) aansluit, dan krijg ik de geboden snelheid wel. Dus er gaat iets mis tussen de Draytec en de TPlink.

Weten 1 van jullie misschien een oplossing hiervoor?

Alvast van harte bedankt
icon

Beste antwoord door Brian 21 February 2018, 10:22

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Zo dat is een flinke router die je daar hebt staan Martin! 🙂 Ik moet bekennen dat ik je, ook na overleg met een aantal collega's hier, het antwoord schuldig moet blijven. Mogelijk ziet de TP-Link de modem als een 100 Mbps device, een voor de hand liggende vraag maar heb je beide poorten en een andere kabel al getest? Je zou de vraag eventueel kunnen stellen bij TP-Link, ik zie dat zij ook een eigen community hebben die support kan bieden. Mocht je de oorzaak achterhalen deel het dan zeker! 😉
Als je geen telefonie afneemt kun je er voor kiezen om je AD7200 rechtstreeks aan te sluiten op de binnenkomende glasvezel. Zie deze post voor meer informatie.

Reageer