Beantwoord

Draytek vigor2132 + Netgear Orbi RBR20 port forwarden

  • 4 February 2021
  • 2 reacties
  • 59 Bekeken

Hallo Community,

Ik heb Draytek vigor2132 + Netgear Orbi RBR20 en dit werkt eigenlijk perfect en lekker snel. Het enigste probleem wat ik ondervind is dat ik mijn nas en home Assistant niet meer van buitenaf kan benaderen. Zelf heb ik niet heel veel kennis van netwerk gerelateerde dingen, maar ben me nu erg goed aan het inlezen. Wat ik heb gevonden is, dat de modem in DMZ mode ingesteld moet worden en dat dit dan zou werken? Klopt dit en waar kan ik een stap voor stap uitleg vinden hoe ik dit instel.

Daarnaast had ik nog een vraag of ik de Draytek modem kan resetten naar fabrieksinstellingen ( door veel gekloot kan ik niet meer bij mijn modem) zonder dat ik bijvoorbeeld tv verlies of weer iets opnieuw geactiveerd moet worden etc?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 4 February 2021, 12:33

Bekijk origineel

2 reacties

Okay, dan ga ik lig alles even resetten. Maar hoe krijg ik dan mijn porten geforward om bvb mijn Naas extern te bereiken?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Doraonline 

Volgens mij is DMZ enkel in te stellen op de Zyxel denk ik.

Een fabrieksreset kan je doen, hiermee gaan alle gegevens naar default (staat waarin je de modem kreeg) en voor de rest is het enkel je eigen apparatuur instellen als dat nodig is.

Resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden ingedrukt houden met een dun voorwerp.

Reageer