[DSL] Eigen modem bij DSL

  • 19 November 2018
  • 143 reacties
  • 29747 Bekeken

Reputatie 7

Je eigen modem bij T-Mobile Thuis


Bij het gebruik van je eigen modem is het niet mogelijk gebruik te maken van vaste telefoon.


Je eigen modem voor VDSL is natuurlijk geweldig. Echter T-Mobile is hier een beetje terughoudend mee.

Bij vddl gebruiken we geen vci/vpi of inlog gegevens meer. inplaats daarvan is het voldoende om vlan tagging te gebruiken.
Voor Internet gebruik je VLAN 300
Voor TV gebruik je VLAN 640

Maak je gebruik van ADSL2+ dan heb je een VPI/VCI nodig. deze zijn 8/48 hier heb je geen PPPOE gegevens voor nodig.

143 reacties

Reputatie 2
@Hidden.nld, hoe zit het met de vaste telefonie bij gebruik van een eigen modem / router?
Zo ver ik begrijp wordt dit niet door T-Mobile ondersteund maar heb jij een truc of raad je iets anders aan?

Ik gebruik nu een dubbele NAT maar wil daar graag vanaf. Daarnaast wil ik graag m'n vaste nummer behouden maar eigenlijk alleen om bereikbaar op te blijven. Ik bel er alleen in noodgevallen mee.
Reputatie 7
tuurlijk,
zet je nummer over naar cheapconnect en je heb een voip account voor 8,95 per jaar
Reputatie 7
Badge +3
Weer goed bezig @Hidden.nld.

@Mick_ , heb zelf ook een tijd terug mijn VoIP gebeuren bij T-Mobile thuis vandaan gehaald en overgezet naar CC met een eigen ATA N300A IP client.
TM kost het €2,50 p/m en bij CC kost het €8,95 p/j, dus voordeel €21,05 p/j om alleen bereikbaar te zijn op je oude nummer (zelfde reden hier)
Reputatie 3
Bij deze wil ik even een trapje geven in dit topic

Sinds kort is het mogelijk om in de Fritzbox met OS 07.01 (zelf gebruik ik de 7581) het T-Mobile Profiel in te stellen en of te selecteren voor VDSL

Dit profiel ondersteunt VLAN 300 (Internet) en VLAN 640 (TV) , met poort 1 & 2 voor Internet en poort 3 & 4 voor TV.

Bij mijn eigen instellingen van de Fritzbox zijn de poorten niet helemaal correct namelijk Poort 1 & 4 voor Internet en Poort 2 & 3 voor TV.

Dus mochten de standaard poorten (volgorde niet werken) dan ff spelen ermee.
Reputatie 7
Oeh bedankt voor de tip @driels80, nice dat ze een profiel voor T-Mobile Thuis toe hebben gevoegd aan de Fritzbox!
Reputatie 3
Tevens ben ik achter het volgende voor de VOIP dienst van T-MobileThuis.

Zover ik heb kunnen zien gebruiken ze het volgende.

SIP Server : voip.t-mobilethuis.nl

Als gebruikersnaam , gebruiken ze je klantnummer het enige nog waar ik nog tegen aanloop is het wachtwoord voor de VOIP.

Het kan ook nog eens zijn dat ze voip dienst , MAC Gekoppeld is 😞
Reputatie 7
Het zou mooi zijn als T-Mobile dit vrij geeft. ik verwacht het echter niet.
Wel kan je je nummer overzetten naar cheapconnect, zie mijn eerdere post.
Ik heb zojuist het nieuw Zyxel modem vervangen door mijn eigen Draytek 130 die ik tenminste wel in bridge kan zetten zodat ik niet dubbel hoef te NATten (eigen router Edge Router X)

Maar het viel me op dat de Zyxel VDSL verbinding wel anders getrained wordt dan de Draytek 130. Ik zag in de Zyxel Rx:111214 Tx:33031 wat het maximale is wat het koper aankan (volgens KPN). De snelheid wordt dan op een ander niveau gekort. Speedtest gaf me 20/20 met een latency van ~15ms en dat terwijl mijn abo 20/2 is. Ik heb daar over gebeld en kreeg te horen dat ik 'mazzel' heb.

Met de Draytek zie ik de VDSL verbinding op een andere snelheid getrained wordt. Ik weet de exacte cijfers niet meer maar ongeveer ~Rx:18000 Tx:1700 en ik zie dat ook terug in de speedtest die nu 17/3 geeft met een latency van ~35ms. Dat is nota bene minder dan het abonnement, maar waarschijnlijk nog binnen de marge.

Is iemand anders dit of iets vergelijkbaars ook al opgevallen?
Ten aanzien van mijn eerdere post hierboven: het is opgelost door een upgrade naar de laatste firmware geleverd door DrayTek. Nu traint het modem op dezelfde snelheid als de Zyxel.
Kan iemand mij helpen?

Ik heb een Fritzbox 7581 die ik met het T-mobile profiel heb ingevuld.
Nu eindelijk stabiel internet wat voorheen niet had.

Echter, IPTV werkt helaas niet.

Als ik de config uitlees zie ik wel dat Vlan 640 is toegekend op port 3 en 4 echter draait de box niet.
Sluit ik de box aan op port 3/4 start de box op, maar blijft na de roze schermen hangen op een zwart beeld en doet niks meer.
Als ik IPTV aansluit op port 1 of 2 krijg ik de melding dat er geen IP adres opgehaald kan worden.

Iemand een idee?

Kunnen we niet een lijstje maken met Modems die werken met T-mobile Thuis VDSL?

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Lars314,

 

Dat is een supergoed idee! Ik heb het direct nagevraagd, maar op dit moment hebben we geen lijst beschikbaar. Daarentegen ben je natuurlijk absoluut vrij om een compilatie te maken van reeds als zijnde compatibel met TMO VDSL doorgegeven modems. Overigens snap ik dat je de vraag aan alle lezers van het topic stelt, maar ik wilde toch even nagaan hoe het sentiment op de vloer is. :wink:

Hoi @Lars314,

 

Dat is een supergoed idee! Ik heb het direct nagevraagd, maar op dit moment hebben we geen lijst beschikbaar. Daarentegen ben je natuurlijk absoluut vrij om een compilatie te maken van reeds als zijnde compatibel met TMO VDSL doorgegeven modems. Overigens snap ik dat je de vraag aan alle lezers van het topic stelt, maar ik wilde toch even nagaan hoe het sentiment op de vloer is. :wink:

Tuurlijk wil gerust een lijst maken maar kan jou / en alle lezers van het forum hulp wel gebruiken als Moderator heb je vast en zeker wat extra tools die helpen bij het zoeken en je hebt vast wel contacten insite T-mobile die kunnen bevestigen of een modem (kan) werken?

 

voorbeeld: 

FRITZ!Box 3490

 

Edit:

heb even een bericht naar AVM gestuurd met de vraag voor een lijst van hun modems die standaard het T-mobile profile hebben.

"

Bedankt voor uw vraag.

Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Het AVM-team

 

Ik meen iets te gelezen te hebben op Tweakers dat vanaf OS versie 6 het er standaard in zit… :D

Reputatie 7

Hey @Lars314,

Tof om te lezen dat je dit grondig gaat uitpluizen.:thumbsup: Je kunt gerust een eigen topic aanmaken met een verzoek tot input. Ik ben ervan overtuigd dat er genoeg users hier aanwezig zijn die je van voorbeelden kunnen voorzien!

Prettig te zien dat er wel meegedacht wordt over Fritzbox modems. Momenteel overweeg ik op Telfort op te zeggen en over te stappen op een provider die dit wel draagt. Telfort/KPN wil gebruikers nog steeds dwingen om het verplichte modem te gebruiken. Met de overgang van Bridged IPTV naar routed werkt mijn settopbox voor TV niet meer goed (opnames terugkijken bv.). Het provedrmodem is echter bijna compleet afgeschermd en heeft geen DECT centrale die ik juist erg waardeer in de Fritzbox.

Ik heb een Fritzbox 7360 met firmware 5.86 (de nieuwste) maar daarin is geen T-Mobile profiel voorzien. Ook bij overstap naar T-Mobile zou ik dus een recentere Fritzbox moeten kopen.

Welke FON types van AVM werken goed met T-Mobile en tv van TM? Telefonie is niet van belang, heb budgetphone als SIP provider.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ramon.koch, gaaf dat je overweegt om over te stappen naar Thuis! :smile: Top dat je ook al een Fritzbox in je bezit hebt en het gebruik ervan prijst. Ik zal je heel eerlijk bekennen dat ik het antwoord op je vraag niet weet, maar ik weet zeker dat er toppers op de Community zijn die dit wel weten. @Hidden.nld en @Waqqas Heel brutaal maar hebben jullie hier meer kijk op? Thanks alvast voor de geboden hulp en genomen moeite! :grin:

Reputatie 7
Badge +15

@ramon.koch 

Ik heb zelf niet zo veel verstand van de Fritzbox maar de Fritzbox 7590 wordt veel gebruikt.

Hij kost wel wat duurder maar misschien kan je op marktplaats een goede deal vinden :)

Als ik op mijn PFSense box de WAN kabel er in doe krijg ik geen IP.

Als ik een oude Fritz Box pak en die instel werkt die wel?

Iemand een idee wat dit kan zijn.

WAN Interface staat op DHCP en VLAN 300

Hallo,

Kan iemand mij helpen met het verbinden van mijn Cisco 800?

wanneer ik hem aansluit krijg ik wel een verbinding op het management lan maar krijg niet mijn externe IP.

Ethernet 0 config

controller VDSL 0
 operating mode vdsl2
 description T-Mobile thuis
!
bridge irb
!
interface ATM0
 no ip address
 shutdown
 no atm ilmi-keepalive
!
interface Ethernet0
 no ip address
!
interface Ethernet0.100
 description Management
 encapsulation dot1Q 100
 ip address dhcp
!
interface Ethernet0.300
 description Internet
 encapsulation dot1Q 300
 ip address dhcp
!
interface Ethernet0.640
 description TV
 encapsulation dot1Q 640
 ip address dhcp
!

Alvast bedankt

 

Reputatie 7
Badge +15

Verkeerde link.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jvlavl, het lijkt erop dat je VLAN 100 gewoon assigned is dus je zou in principe een internetverbinding tot stand moeten kunnen brengen. Ik heb de hulp van wat experts ingeschakeld zodat je nog veel beter geholpen kunt worden. Het kan eventjes duren, maar ik beloof je dat we meekijken! Samen komen we er uit! :smile:

Bedankt voor je bericht.

Het adres wat ik VLAN 100 is het zelfde als wat ik op het modem krijg. dus dat lijkt inderdaad goed.
Je zou in principe een internetverbinding tot stand moeten kunnen brengen.
(Dat is ook wat ik verwachte ja)
Ik heb de hulp van wat experts ingeschakeld zodat je nog veel beter geholpen kunt worden.
Kan het je helpen als ik mijn hele config naar je toe stuur?

De ge-encrypte wachtwoorden haal ik er dan wel uit.

Groet John

Reputatie 7
Badge +15

@jvlavl

In sommige gevallen is het nodig dat de moderators een MAC release doen als er een andere modem wordt gebruikt.

Reputatie 7

Hi @jvlavl even dubbelcheck, je wil de Cisco 800 aansluiten als router, klopt dat? Ik zie namelijk ons eigen Zyxzel modem aangesloten staan. In dat geval gaat een MAC release geen effect hebben. Mogelijk heb je wat aan dit topic waar het instellen van de poorten uitgebreid besproken wordt!

Reputatie 1

Beste mensen... 

Giga probleem inmiddels is mijn internet en tv van oude leverancier verdwenen maar heb nieuwe modem enzo nog niet in huis.... 

 

Ik wil eigenlijk tijdelijk modem van ander gebruiken tot het in huis is. Wie kan mij vertellen hoe ik de xperia box v10 moet instellen? 

 

Zitten nu 2 mensen thuis die niet kunnen werken door een foutje. Ze gaven me mogelijkheid tot onbeperkt mobiel internet maja mijn 06 is nog niet actief.. En dan geen internet op desktop

 

 

Reageer