Beantwoord

DSL lijn onterecht afgesloten.

  • 22 December 2021
  • 10 reacties
  • 216 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

We hebben sinds maandagochtend een storing met het Internet. Het icoontje ‘Wereldbol’ op de Zyxel modem brandt continu rood. Daarvoor functioneerde alles nog prima. Internet en TV. We hebben alle noodzakelijke checks gecontroleerd en uitgevoerd, maar niks helpt. Zelfs het meerdere malen herstarten van de modem heeft het probleem tot op heden niet verholpen.

 

We hebben inmiddels met 4 verschillende medewerkers van T-Mobile Servicedesk gesproken en iedere keer is ons toegezegd dat de T-Mobile Backoffice met spoed onze DSL lijn weer gaan activeren wat tot op heden nog steeds niet gebeurd is. T-Mobile heeft onterecht onze DSL lijn afgesloten, omdat onze eerdere aanvraag voor glasvezel internet niet goed verwerkt is. De VvE van ons appartementencomplex heeft nog geen goedkeuring voor de installatie van glasvezel gegeven, maar ondertussen heeft T-Mobile onze DSL lijn sinds maandag jl. onterecht afgesloten. We betalen de facturen netjes op tijd en nu zitten we in een situatie waarin T-Mobile haar verplichting niet nakomt om de dienst ‘internet’ aan ons te leveren.

 

Bij dezen het dringende doch vriendelijk verzoek aan T-Mobile om het probleem z.s.m. voor ons te verhelpen middels het activeren van onze DSL lijn. De huidige situatie is voor ons erg problematisch aangezien wij thuis moeten werken en afhankelijk zijn van een goed werkende Internetverbinding.

icon

Beste antwoord door Boris 23 December 2021, 12:01

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7

Hoi @YMFon,

Dank je wel voor je bericht en welkom op de Community van T-Mobile! Dank je wel voor het delen van je ervaring, dit is niet service die wij nastreven. Ik hoop je dan ook via deze weg van meer duidelijkheid te kunnen voorzien. Ik begrijp dat nadat je dit bericht hebt gestuurd, er nog contact is geweest met onze telefonische helpdesk en dat er een monteur is aangestuurd voor vandaag. Klopt het dat deze is afgezegd? Na een lezing van de verbinding zie ik dat we de de-activatie inmiddels hebben teruggedraaid en de diensten zijn hersteld en je bent ingelicht over de situatie met betrekking tot het aanleveren van een toestemming van de VvE/woningcorporatie. Ben jij op deze manier helemaal ingelicht en up-to-date? Zo niet, dan hoor ik het natuurlijk graag van je. Dan ga ik hier nogmaals voor je achteraan! 

Reputatie 7
Badge +4

Toevallig een kabel in de blauwe of rode poort gestopt ?

Hoi @Boris ,

Dank voor je snelle (re)actie.

We hebben gisteren na het laatste gesprek met uw collega van T-Mobile een afspraak gemaakt met een onderhoudsmonteur. Overigens heb ik uw collega hartelijk bedankt voor zijn klantvriendelijkheid, inzet, hulp en luisterend oor! Hij heeft ons enorm goed geholpen. En warempel? We kwamen er gisteravond achter dat het internet het sindsdien weer probleemloos doet. Het icoontje ‘Wereldbol’ brandt weer groen. Dit is voor ons geweldig nieuws en we zijn er enorm blij mee. We hebben inderdaad vanochtend contact opgenomen en de afspraak met de onderhoudsmonteur geannuleerd. Het is momenteel druk bij de telefonisch helpdesk van T-Mobile. Ik wil zoals gisteren afgesproken met uw collega namelijk doorgeven dat het internet bij ons weer doet. Boris, zou jij anders voor ons in het systeem van T-Mobile willen (laten) registeren dat het internet bij ons weer werkt? Zo ja, waarvoor onze dank. We hebben eergisteren de contactgegevens van onze VvE/woningcorporatie via mail aan T-Mobile doorgegeven zodat de aannemer van T-Mobile de toestemming van de VvE kan gaan regelen. We hopen dat we daarna spoedig kunnen overgaan op glasvezel. Boris, is het mogelijk voor jou om een notificatiebericht naar betreffend intern team te sturen dat wij de contactgegevens van de VvE hebben gemaild en dat zij contact kunnen opnemen met de VvE? Tot slot, T-Mobile en jij hartstikke bedankt!!!

 

@Hidden.nld: De UTP-kabel is geplugd op de (gele) LAN-1 poort van de Zyxel modem. De (blauwe) WAN-poort is vrij. Dank voor je reactie.

Reputatie 7

Hoi @YMFon ,

Fijn om te lezen dat jullie inmiddels weer ouderwets gebruik kunnen maken van de DSL verbinding zolang er nog geen Glasvezelverbinding is aangelegd. Dat geeft toch zeker de rust om dit te kunnen aanpakken en is het gewoon mogelijk om thuis te werken. Ik heb dit natuurlijk direct voor jullie genoteerd. Ook heb ik goed nieuws omtrent de verklaring van de VvE, ik mag namelijk melden dat deze goedkeuring reeds is ontvangen en we daardoor ook jullie woning aan het netwerk kunnen verbinden. Onze aannemer zal zo snel mogelijk met jullie contact opnemen om hiervoor een afspraak te maken en het aansluitingspunt te installeren. Al met al een hoopvolle oplossing. Wil je ons laten weten wanneer er een afspraak is gemaakt? Ik hoor het graag van je. 

Hoi @Boris,

We genieten sinds woensdagavond gelukkig nog steeds van een probleemloze internetverbinding. Op onze ‘My T-Mobile omgeving’ zien we dat ons abonnement gewijzigd is. Deze wijziging heeft naar alle waarschijnlijkheid betrekking op onze overgang van DSL naar glasvezel internet. De huidige status hiervan is dat de installatiedatum bekend is en dat de monteur van Guidion op donderdag 23 december 2021 bij ons langs komt. Echter, deze afspraak met de Guidion onderhoudsmonteur heeft betrekking op de eerdere DSL internet storing (die wij op 20 december jl. aan T-Mobile hebben gemeld) en heeft geen betrekking op de installatie van glasvezel waarvan de installatiedatum nog naar ons gecommuniceerd moet worden. De afspraak met de monteur van Guidion van donderdag 23 december 2021 hebben wij overigens op dezelfde dag laten annuleren. De huidige status ‘Installatiedatum bekend’ behorend bij glasvezel internet klopt niet en had aan een ander ticket (DSL storing) gekoppeld moeten worden. @Boris, gaat dit nog verwarring geven voor jullie aannemer voor wat betreft het plannen van een installatiedatum? De aannemer is wellicht in de veronderstelling dat de installatie van glasvezel internet al gepland (en uitgevoerd) is, terwijl dit nog niet het geval is. We horen graag van je.

Groetjes.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @YMFon, bedankt voor je terugkoppeling en update! 

De melding in My T-Mobile Thuis met betrekking tot het bezoek van de monteur, is inderdaad gerelateerd aan de DSL-monteur. Deze komt in jouw huidige account te staan omdat je technisch gezien nog op DSL zit. Dat dit echter geplaatst wordt in het tabje “Internetverbinding aangepast” is een rare constructie en zou niet moeten gebeuren. Het enige dat ik me kan bedenken, is dat de koppeling verwacht dat dit gelinkt is aan de migratie naar Glasvezel en dat er een verkeerde tag aan toegevoegd is vanuit ons operationele systeem. Dit kun je vooralsnog negeren en is niet van invloed op de verdere procesmatigheid van de installatie. Sorry voor de extra verwarring die dit allicht teweeggebracht heeft!

Ik zal dit als notitie plaatsen in de logs zodat evident is dat we hiervan op de hoogte zijn. 

Laat het ons alsjeblieft weten zodra het gelukt is om een afspraak te maken. Thanks voor je medewerking!

Hoi @Jason,

Dank voor je snelle (re)actie en duidelijke uitleg.

We vertrouwen erop dat de aannemer t.z.t. (hopelijk spoedig :grinning: ) contact met ons gaat opnemen voor het maken van een afspraak voor de installatie van glasvezel en dat deze installatie succesvol zal worden uitgevoerd. We zullen je informeren zodra de afspraak gemaakt is.

Voor nu alvast de beste wensen voor 2022!!!

Hoi @Jason,

In het telefonisch gesprek met uw collega van T-Mobile Helpdesk van 22 december jl. (n.a.v. de DSL-storing) heeft hij tevens aangegeven dat degene die toentertijd bij ons aan de deur onze aanvraag voor glasvezel internet heeft geregistreerd hierin een vergissing heeft gemaakt. Hij heeft namelijk in de aanvraag opgenomen dat voor ons (nog te installeren) glasvezel internet een download- en uploadsnelheid tot 50 Mbit/s geldt, terwijl wij volgens ons huidige abonnement (onbeperkt internet) kunnen opteren voor een download- en uploadsnelheid tot 1000 Mbit/s (1 Gbit/s). In het gesprek heb ik expliciet aangegeven hiervoor te opteren. De medewerker aan de deur heeft ons dit toen niet verteld en eigenhandig een download- en uploadsnelheid tot 50 Mbit/s in onze aanvraag opgenomen. Uw collega van T-Mobile Helpdesk heeft gemeld dat hij de aanpassing (50 Mbit/s naar 1000 Mbit/s) op dit moment niet kan doorvoeren. @Jason, kunt u a.u.b. deze aanpassing voor ons in uw systeem doorvoeren en indien het inderdaad op dit moment niet mogelijk is om de aanpassing door te voeren hiervan een notitie maken in uw systeem opdat tijdens / na de installatie van glasvezel internet een download- en uploadsnelheid tot 1 Gbit/s effectief wordt doorgevoerd? Mijn dank is groot en ik hoor graag van je. Dat zou weer een zorg minder zijn :smiley:

 

Met vriendelijke groet. 

Reputatie 7
Badge +4

@YMFon je moet zelf even klant voordeel activeren op my T-Mobile dan gaat ie naar 1000mbps.

Reputatie 6

Hoi @YMFon, het klopt dat het abonnement niet gewijzigd kan worden ten tijde van een lopende bestelling. Geen zorgen, je kunt na activatie je abonnement helemaal aanpassen naar jouw wens! Zodra je een werkende glasvezelverbinding hebt, kun je via jouw T-Mobile Thuis pagina de internetsnelheid verhogen, dat is dan met een paar uurtjes verwerkt!