Beantwoord

Eigen Draytek modem voor glasvezel

  • 24 September 2021
  • 2 reacties
  • 688 Bekeken

Ik heb een Draytek Vigor 2135FVac Wireless-AC Gigabit Router voor mijn glasvezel verbinding.

Kan iemand mij helpen met de instellingen? Ik heb al Static / dynamic geprobeerd maar ik blijf geen verbinding krijgen. De VLAN zijn 300 en 640 ook ingesteld. Maar ik krijg geen extern IP. Ook het MAC adres van de zyxel gecloned, heeft ook geen resultaat.

 

Ik wil een en ander direct met glas werkend krijgen zonder de mediaconverter. Heeft er iemand tips?

icon

Beste antwoord door yalerta 24 September 2021, 12:39

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Without the media converter I don’t know if it is even possible but if you need to use your own router you can use this tricks

 

Reputatie 7
Badge +5

Glasvezel is niet zoiets als een UTP kabel, alhoewel er cat5e, cat6 en cat7 is betreft de aansluiting van de draadjes en stekkertjes een gelijkwaardig model.

Bij glasvezel en dan met name de connectoren maar ook de SFP modules kunnen verschillend zijn.

/knip

SFP module
De Vigor 2135F serie wordt standaard geleverd met de SFP module, 20km – RX1490/1550 nm – TX 1310 en een fiber patchpakket geschikt voor glasvezel in Nederland.

/einde knip

Is dit de juiste voor de Tmobile aansluiting?

Zoek eens in het forum op het aansluiten middels een SFP module. Er is een topic waar een klant 4 of 5 modulus geprobeerd heeft, zelfs met de goede specificatie, voor er één was die werkte.

Advies: Probeer eerste de verbinding op te zetten via de door Tmobile geleverde media-converter.
(wat is daar op tegen?)