Beantwoord

Eigen exchange mail server op port 25

  • 6 July 2019
  • 5 reacties
  • 841 Bekeken

Dag iedereen,

Ik ben nu een Telfort klant. En ik heb op mijn Telfort verbinding een eigen Exchange mail server draaien. Hierbij heb ik port 25 open op mijn firewall, voor mail verkeer. Kan ik deze zelfde instellingen op de tmobile verbinding instelling ? Weet iemand of dit mogelijk is.

Of laat tmobile port 25 niet toe ???
icon

Beste antwoord door Brian 11 July 2019, 09:20

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hi @Rlachman1, goed om te zien dat je overweegt om over te stappen! Ik geef je graag meer informatie. Voor zover mij bekend is poort 25 gewoon beschikbaar. Er zijn een zeer beperkt aantal poorten die wij reserveren voor onze diensten maar poort 25 zit hier niet bij. In dit topic vind je hier meer informatie over.

Edit: Ik heb nog even wat verder gezocht en er bestaat eens kans dat de poort toch geblokkeerd is vanuit veiligheidsoverwegingen. Je kan dan wel een alternatieve poort gebruiken. Meer informatie in dit topic.
Reputatie 2

Hi @Rlachman1 , ik was benieuwd of het uiteindelijk is gelukt. Ik wil overstappen van Ziggo naar T-mobile en ik heb ook een eigen mailserver draaien. Inkomend verkeer op poort 25 is geen probleem, uitgaand wel. Dus gebruik ik de Ziggo mailserver nu als relay. Kan zoiets bij T-mobile ook?

Reputatie 7

Hi @JdeJonge, wat tof om te lezen dat jij naar T-Mobile Thuis wilt overstappen! Ik geef jou graag alvast wat meer duidelijkheid. Poort 25 is geblokkeerd uit veiligheidsoverwegingen, zoals in het topic dat @Brian linkt ook wordt aangegeven.Ik raad dan ook aan om hier een alternatieve poort zoals poort 465 voor te gebruiken. Laat jij het weten of dit duidelijk is voor jou en of jij nog meer informatie wilt weten? Ik help je namelijk graag! 💪

Reputatie 2

@BardmanHet andere topic over een mailserver op poort 25 is gesloten, dus ik geef je even een mention hier.

@Lisa@JdeJonge@Rlachman1 Ik heb afgelopen week de overstap gemaakt naar T-Mobile glasvezel via GPON (dus geleverd via eigen apparatuur van T-Mobile via Glasoperator) en mail ontvangen op poort 25 werkt gewoon (ik had dit overigens eerst laten testen door m’n broer die al T-Mobile had).

 

Ook mail versturen naar servers buiten het T-Mobile netwerk werkt, alleen gebruik ik dit zelf niet omdat de IP-adressen van ISP’s vaak op een blocklist staan. Voor versturen via poort 25 gebruik ik momenteel de gratis variant van Mailgun, aangezien ik niet veel volume nodig heb. Versturen via de SMTP server van T-Mobile zelf heb ik nog niet getest.

Reputatie 2

@MauriceW67 nadat ik ‘over’ was, merkte ik ook dat poort 25 inderdaad open staat. Bij Ziggo verzond ik mail via hun smtp server en dat ging prima. Bij T-Mobile helaas niet. Mail vanuit m'n Synology mailserver naar T-Mobile sturen, lukte op zich wel, maar kwam vaak niet aan. Waarschijnlijk staat ergens in de mailheader mijn IP adres ipv dat van de SMTP-server van T-Mobile en valt hij uit door een blocklist. Dat probleem had ik bij Ziggo niet. Uiteindelijk heb ik m'n eigen mail gemigreerd naar Fastmail en ik draai nu geen eigen mailserver meer. Ben ik ook meteen af van al die koekwauzen die m'n server probeerden te bruteforcen...

Reageer