Beantwoord

Eigen router Asus RT-AX55


Ik heb dus een nieuwe router. Kan ik me oude Zyxel T50 eruit doen en deze in plaats doen? Ik heb Vast internet en TV. Gaat dat werken? 

icon

Beste antwoord door Waqqas 3 June 2021, 12:34

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ekremie 

Je kan de Asus RT AX55 direct op de mediaconverter aansluiten, je moet dan wel even in de web interface onder advanced settings > LAN > IPTV vlan 300 instellen en vlan 640 als je nog op het oude tv platform zit.

De wifi geeft aan dat het rood is @Waqqas . Moet ik me fw update?

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Ekremie

De WiFi? Werkt bedraad internet wel? En heb je de vlan(s) kunnen instellen? Plaats eventueel een foto van hoe je het hebt gedaan.

 

De wifi staat aan alleen het werkt niet. 

Moet ik hier iets doen?

@Waqqas 

Reputatie 7
Badge +15

@Ekremie 

Zoals het er staat : controleer het ISP profiel, kan je uit handmatig kiezen of staat T-Mobile er ook?

Yes. De wifi werkt alleen de tv niet.

 

@Waqqas 

Reputatie 7
Badge +15

@Ekremie 

Zit je nog op het oude tv platform? Gebruik dan poort 4 en als je op het nieuwe tv platform zit dan kan je poort 1, 2 of 3 gebruiken.

@Waqqas het is de oude platform. Wat moet ik precies doen?

Reputatie 7
Badge +15

@Ekremie 

Dan zou hij moeten werken op poort 4. Kan je de tv box eens opnieuw starten en de router misschien ook?

Reputatie 7
Badge +15

@Ekremie 

En IGMP version 2 ipv 3 proberen.

@Waqqas ik ga het opnieuw proberen

@Waqqas IGMP VERSION. Waar staat dat en wat moet ik veranderen?

Reputatie 7
Badge +15

Die screenshot die je hierboven plaatste met de vlan instellingen, de onderste optie onder special applications @Ekremie 

Ik zie het nergens. Zie alleen use DHCP routes enabke muliticast en udp. Moet ik de wan on zetten misschien? @Waqqas 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Ekremie 

Aller onderste optie IGMP default version. 3 veranderen naar 2 en herstart dan de tv box eens.

@Waqqas dat staat hier niet. Alleen udp. Dat is de laatste

Reputatie 7
Badge +15

@Ekremie 

Hmm, jij maakte die screenshot en nu is die optie verdwenen?

De optie voor dubbele wan heb je niet nodig, dat is voor als je 2 providers hebt.

Oww wacht. Op de pc staan de instellingen anders dan op de telefoon @Waqqas dom van me 

Reputatie 7
Badge +15

@Ekremie 

Oke, probeer het maar.

Nu staat ie er niet meer. Uh?

Misschien andere fw? Had hem wel net geupdate.

@Waqqas 

Reageer