Beantwoord

Eigen router Asus RT-AX55


Ik heb dus een nieuwe router. Kan ik me oude Zyxel T50 eruit doen en deze in plaats doen? Ik heb Vast internet en TV. Gaat dat werken? 

icon

Beste antwoord door Waqqas 3 June 2021, 12:34

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Ik heb dus een nieuwe router. Kan ik me oude Zyxel T50 eruit doen en deze in plaats doen? Ik heb Vast internet en TV. Gaat dat werken? 

@Ekremie 
Let op dat je de “oude” Zyxel T50 niet verkoopt of iets dergelijks. Die is namelijk eigendom van Tmobile en heb je in bruikleen gekregen.

Als je ooit veranderd van provider moet deze terug gestuurd worden naar Tmobile. Als dat dan niet lukt moet je alsnog een flink bedrag te betalen!

Ook is het makkelijk of soms nodig om de “oude” router bij de hand te houden. Als er ooit problemen in de aansluiting optreden kan er alleen middels de “originele” verbinding ondersteuning gegeven worden.

@Waqqas De versie is hetzelfde als bij die andere. Versie is 2, maar hij laadt verder alleen is het scherm zwart nu.

Reputatie 7
Badge +15

@Ekremie 

Hier stond de IGMP default version ook op 2 en na het updaten werkte alles.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-vast-internet-492/asus-rt-ax55-aansluit-perikelen-326094

Igmp versie is nu 2. Ik ga de box proberen te herstarten. Heb nu ook een andere fw versie. Dat heeft het opgelost. @Waqqas 

Reputatie 7
Badge +15

@Ekremie 

Ik weet helaas niet zo wat verder te doen, er zijn vele andere experts op dit forum die misschien wel weten wat te doen maar IGMP version moet wel 2 ipv 3 zijn.

@Waqqas 

Misschien andere fw? Had hem wel net geupdate.

Nu staat ie er niet meer. Uh?

Reputatie 7
Badge +15

@Ekremie 

Oke, probeer het maar.

Oww wacht. Op de pc staan de instellingen anders dan op de telefoon @Waqqas dom van me 

Reputatie 7
Badge +15

@Ekremie 

Hmm, jij maakte die screenshot en nu is die optie verdwenen?

De optie voor dubbele wan heb je niet nodig, dat is voor als je 2 providers hebt.

@Waqqas dat staat hier niet. Alleen udp. Dat is de laatste

Reputatie 7
Badge +15

@Ekremie 

Aller onderste optie IGMP default version. 3 veranderen naar 2 en herstart dan de tv box eens.

 

Ik zie het nergens. Zie alleen use DHCP routes enabke muliticast en udp. Moet ik de wan on zetten misschien? @Waqqas 

Reputatie 7
Badge +15

Die screenshot die je hierboven plaatste met de vlan instellingen, de onderste optie onder special applications @Ekremie 

@Waqqas IGMP VERSION. Waar staat dat en wat moet ik veranderen?

@Waqqas ik ga het opnieuw proberen

Reputatie 7
Badge +15

@Ekremie 

En IGMP version 2 ipv 3 proberen.

Reputatie 7
Badge +15

@Ekremie 

Dan zou hij moeten werken op poort 4. Kan je de tv box eens opnieuw starten en de router misschien ook?

@Waqqas het is de oude platform. Wat moet ik precies doen?

Reputatie 7
Badge +15

@Ekremie 

Zit je nog op het oude tv platform? Gebruik dan poort 4 en als je op het nieuwe tv platform zit dan kan je poort 1, 2 of 3 gebruiken.

@Waqqas 

Yes. De wifi werkt alleen de tv niet.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Ekremie 

Zoals het er staat : controleer het ISP profiel, kan je uit handmatig kiezen of staat T-Mobile er ook?

Reageer