Beantwoord

email

  • 24 August 2021
  • 30 reacties
  • 493 Bekeken

Reputatie 2

goedemorgen

ik probeer te reageren op een mail maar krijg steeds foutmelding gisteren kon ik wel reageren en nu niet meer 

ik zal hieronder neer zetten wat voor melding(ik ken geen engels)

ik heb de ip adres weggelaten 

This is the mail system at host smtp03.glasoperator.nl.

 

I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

 

For further assistance, please send mail to postmaster.

 

If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.

 

                   The mail system

 

 said: 550 Email blocked by

    bl.spamcop.net (in reply to RCPT TO command

icon

Beste antwoord door Boris 30 August 2021, 15:51

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @bartje1984 

Waarschijnlijk staat je IP op de Spamcop Blocking List.

Je kan je IP daar invullen ter controle.

De SpamCop Blocking List (SCBL) bevat IP-adressen die gerapporteerde e-mail naar SpamCop-gebruikers hebben verzonden.

Reputatie 2

@Waqqas 

niet opgenomen in bl.spamcop.net

heb gekeken

Reputatie 7
Badge +15

@bartje1984 

Je IP wordt verwijderd van hun lijst als je een tijdje geen mails meer stuurt dus wellicht kan je het zo weer proberen?

Reputatie 2

@Waqqas 

zal straks proberen heb wel me wachtwoord veranderd misschien help dat

Reputatie 2

@Waqqas  

goedemorgen kan nog niet reageren op dat mail adres

Reputatie 7
Badge +15

@bartje1984 

Lukt e-mailen naar andere e-mailadressen wel?

Reputatie 2

@Waqqas 

ja dat lukt wel

Reputatie 3

@bartje1984 

Het gaat niet om jouw ip dat gelist is maar dat van smtp03.glasoperator.nl. Dat is een probleem dat T-Mobile moet oplossen. Deze machine lijkt overigens op dit moment niet bij Spamcop gelist te staan maar een check op mxtoolbox.com laat wel zien dat deze nog op drie andere staat.

Reputatie 2

@Marty_J 

tmobile paar keer gebeld en hun zeggen ligt niet aan hun

Reputatie 3

@bartje1984 

Niet om je van het kastje naar de muur te sturen maar je foutmelding zegt toch echt het volgende:

 

This is the mail system at host smtp03.glasoperator.nl.

 

Die smtp03.glasoperator.nl is de machien die de melding geeft en dat is een server van T-Mobile. Dat de klantenservice zegt dat het niet aan hun lig is beneden alle peil!

@lisa of @boris, kan een van jullie niet even verder kijken hierin? 

Reputatie 2

@Marty_J 

ik zal straks weer proberen doet die het niet dan meld ik het hier en bel dan nog 1x t-mobile thuis

Reputatie 2

probleem opgelost

 

hoe kan ik deze topic verwijderen?

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @bartje1984 ,

Wat goed om te horen dat het probleem is opgelost. Kun je ook aangeven wat de oplossing is? Je hoeft het topic niet te verwijderen, dit kan informatie of een oplossing bevatten die ook voor ander klanten de oplossing kunnen zijn.

Mocht je nog vragen hebben stel ze hier gerust weer, de community zit klaar voor je.

Reputatie 3

@soepkip67 

Het probleem is misschien voor @bartje1984 opgelost. Het globale probeem nog niet. Zie deze:

https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=blacklist%3asmtp03.glasoperator.nl&run=toolpage

Dit is jullie uitgaande mailserver. Meerdere klanten kunnen er last van hebben als dat ding op een blacklist staat.

 

Reputatie 2

alleen probleem is wil outlook instellen maar dat werk ook niet op de site van t-mobile thuis staat wel handleiding maar dat is van outlook 2010 maar inkomende en uitgaande mail instelling klopt niet

of moet ik een nieuwe topic aanmaken?

Reputatie 7
Badge +4

@soepkip67

Het probleem is misschien voor @bartje1984 opgelost. Het globale probeem nog niet. Zie deze:

https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=blacklist%3asmtp03.glasoperator.nl&run=toolpage

Dit is jullie uitgaande mailserver. Meerdere klanten kunnen er last van hebben als dat ding op een blacklist staat.

 

Ik heb zojuist de moderators hierover geïnformeerd en hoop dat ze dit snel doorzetten naar de technische teams.

Reputatie 3

@Seccie Netjes dat het opgepakt wordt!

Reputatie 7

Hi @Marty_J @Seccie ,

Dank voor jullie bericht! Ik begrijp goed dat het probleem wat zich voordoet goed irritant kan zijn. Het liefst heb je natuurlijk een geen problemen wanneer je gebruik maakt van onze e-mailservers. Ik ga er dan ook graag voor zorgen dat we hier naar kunnen kijken samen met onze technische specialisten. Ik zal de situatie zoals jij, @Marty_J , die schetst voorleggen aan hun. Ik houd je via dit topic op de hoogte hiervan. Ik hoop je snel een update te kunnen geven!

Reputatie 7

Die http://www.uceprotect.net/en/rblcheck.php?asn=50266 en dan zoeken op ASN 50266

UCEPROTECT-Level3 is wel een die ik zou gebruiken :innocent:  Gewoon alle mail blokkeren van het hele netwerk als een provider er niets aan doet.

 

What does it mean to be listed at the UCEPROTECT-Level 3?
UCEPROTECT Network operates three levels of blacklisting, so our users can make the decision how strong they want to filter.
While UCEPROTECT-Level 1 lists single IP's only, UCEPROTECT Level-2 escalates and lists dirty allocations.
UCEPROTECT-Level 3 is the highest possible escalaion, complete Autonomus Systems (AS) get listed at Level 3 if there were too many Impacts from IP's listed in Level 1 originating from said AS counted within the last 7 days.
If the provider harbours too many abusers and only has one ASN (Autonomus System Number) that logically means:
All IP's of said provider get listed at Level 3 then.
Click here to see the Policy for UCEPROTECT-Level 3
While in fact UCEPROTECT-Level 3 is nothing than pure mathematics based on the Impacts from Level 1, one could best describe UCEPROTECT-Level 3 as a boycottlist.

Your abuser / user ratio is exorbitant high, or you react much too slowly or not at all to abuse that originates from your infrastructure.
We expect some minimum standards from soneone claiming to be a professional provider.
Due to the facts that you do not reach our standards, we and many of our users have chosen to no longer allow smtp-traffic from all your IP's and ranges.
See above how much abuse we are willig to tolerate as a maximum by an provider of your size.

In todays Internet it is no longer acceptable to sit down and wait for abuse to happen.

We often get to hear the argument: We are so hugh, and we have so many home users, it is almost impossible to create effective measures to prevent spam.

This statement is simply wrong and an excellent good example for a large but clean provider is DTAG (ASN 3320):

Dus T-Mobile als DTAG het kan dan moeten jullie het ook kunnen!

er zijn 40 ip-adressen die spam versturen. gewoon verplaatsen naar een quarantaine net met Captive portal er op met info 

Reputatie 7

Hi @Marty_J ,

Zojuist heb ik de situatie besproken en wil ik dit graag voor je laten onderzoeken. Om dit te kunnen doen, heb ik wel wat vragen. Mede om bepaalde zaken uit te laten sluiten bij onze technische specialisten. Dat zijn de volgende vragen;

  • Welke mailservice wordt er gebruikt?
  • Welk besturingssysteem wordt er gebruikt?
  • Hoe ben je verbonden aan het apparaat? Zit er bijvoorbeeld een VPN tussen of is dit direct?

Samen met de gegevens die je al hebt aangeleverd, nogmaals dank daarvoor, hebben we samen met deze vragen een mooi, waterdicht pakket. Wil je mij het laten weten? Dan kunnen we de volgende stappen zetten. Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 2

Hallo, Ik ontvang sinds gisteren in mijn webmail van somige e-mails 3 tot 8 keer dezelfde email op hetzelfde tijdstip.

Weet iemand raad???

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ABC12345, het lijkt erop dat er iets mis is met de instelling van het e-mailaccount in jouw mailprogramma of in de webmail/browser. 

Oplossing 1:
Controleer de instellingen van je e-mailaccount in jouw e-mailprogramma. Heb je misschien de optie “een kopie van de e-mails achterlaten op de server voor x aantal dagen” aangevinkt. Zet deze dan uit. Hierna worden de e-mails nog eenmaal gedownload maar dan zou het probleem opgelost moeten zijn.

Oplossing 2:
Log in op de webmail omgeving van je provider. De webmail omgeving toont de e-mails die nog op de server van je provider staan voordat je ze download naar je computer. Mogelijk staan er e-mails die je nog niet gezien hebt. Controleer de lijst daarom zorgvuldig.

Een van de e-mails kan een probleem veroorzaakt hebben waardoor het e-mailprogramma ze niet allemaal kan downloaden. Het e-mailprogramma denkt daarom dat het downloaden mislukt is en blijft het opnieuw proberen. Een e-mail kan beschadigd zijn of een virus bevatten waardoor het door beveiligingssoftware wordt geblokkeerd om gedownload te worden.

Verwijder alle e-mails uit de inbox van de webmail omgeving. Deze heb je toch al diverse keren gedownload. Herstart jouw e-mailprogramma en het probleem zou nu opgelost moeten zijn.

 

Bron: https://www.timdehoog.nl/2017/03/20/e-mailprogramma-blijft-dezelfde-e-mails-binnenhalen/

Reputatie 2

Hallo Karin, het gaat om webmail en niet om download naar computer. Verder, somige en niet alle e-mails komen achter elkaar 3 keer tot 8 keer in eens met hetzelfde tijdstip. Dus, er is GEEN vertraging tussen de herhaling van e-mails. Dit gebeurt sinds afgelopen dinsdag.

Klantenservice van T-mobilethuis maakt een misverstand en geven verkeerde antwoord of iets ONZIN, slaat nergens. Ik wil dat iemand dit kijkt in verband met Fruade of iemand al zit te rommelen in mijn e-mails of netwerk, kan een hacker zijn. Maar T-mobilethuis neemt dit niet serieus, terwijl is wel belangrijk.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ABC12345, de laatste keer dat ik keek, heette ik nog steeds Jason! 😉 Alle gekkigheid terzijde, ik bood oplossing 2 juist omdat het om webmail gaat → heb je die oplossing kunnen proberen, werkt ook dat niet? Wellicht een brutale vraag, maar ik doe een voorzichtige aanname op basis van je spelling/grammatica: gebruik je Google Translate om jouw tekst te vertalen naar het Nederlands? Zo ja, ik wil je met alle liefde in het Engels helpen, als dat makkelijker is voor je.

Reputatie 2

Hallo Jason, excuses voor de wijziging van je naam, was buiten mijn controle en geen tijd om nog een keer te lezen.

Nog een keer: Log ik in bij de webmail omgeving van mijn provider (T-mobilethuis). Daar vind ik sinds afgelopen dinsdag enkele e-mails precies op hetzelfde tijdstip meerdere keer (3 Tot 8 keer) achter elkaar staan. Dus, Ik vind daar en lees ik daar, geen download naar computer. Ik vind dit probleem een zaak van provider. Daar heb ik aangekaart, maar zonder resultaat. Ik had nooit eerder een probleem. Ik probeer mijn provider (T-mobilethuis) bewust te maken dat het kan een derde in het spel zit of iets anders in belang van provider.

Nogmaals bedankt.

Reageer