Beantwoord

email

  • 24 August 2021
  • 30 reacties
  • 493 Bekeken

Reputatie 2

goedemorgen

ik probeer te reageren op een mail maar krijg steeds foutmelding gisteren kon ik wel reageren en nu niet meer 

ik zal hieronder neer zetten wat voor melding(ik ken geen engels)

ik heb de ip adres weggelaten 

This is the mail system at host smtp03.glasoperator.nl.

 

I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

 

For further assistance, please send mail to postmaster.

 

If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.

 

                   The mail system

 

 said: 550 Email blocked by

    bl.spamcop.net (in reply to RCPT TO command

icon

Beste antwoord door Boris 30 August 2021, 15:51

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @bartje1984 ,

Wat goed om te horen dat het probleem is opgelost. Kun je ook aangeven wat de oplossing is? Je hoeft het topic niet te verwijderen, dit kan informatie of een oplossing bevatten die ook voor ander klanten de oplossing kunnen zijn.

Mocht je nog vragen hebben stel ze hier gerust weer, de community zit klaar voor je.

Reputatie 3

@Seccie Netjes dat het opgepakt wordt!

Reputatie 7

Hi @Marty_J @Seccie ,

Dank voor jullie bericht! Ik begrijp goed dat het probleem wat zich voordoet goed irritant kan zijn. Het liefst heb je natuurlijk een geen problemen wanneer je gebruik maakt van onze e-mailservers. Ik ga er dan ook graag voor zorgen dat we hier naar kunnen kijken samen met onze technische specialisten. Ik zal de situatie zoals jij, @Marty_J , die schetst voorleggen aan hun. Ik houd je via dit topic op de hoogte hiervan. Ik hoop je snel een update te kunnen geven!

Reputatie 2

Hallo Jason, Dankjewel! Inderdaad, het is altijd belangrijk om te zoeken en te weten waarom? 

Graag aan techneuten aangeven dat vanaf gisteren tot nu toe heb ik GEEN herhaling van e-mails. In eens alles is weer normal. 

Nogmaals dank voor je inzet.

Reputatie 7

Hi @ABC12345, wat ontzettend fijn om te lezen dat het probleem is verholpen! Ik heb het meteen laten weten achter de schermen, zodat er geen onderzoek meer hoeft plaats te vinden. Het mooie compliment heb ik aan Jason doorgegeven en namens Jason: heel graag gedaan! Mocht je nog eens vragen hebben, weet dan dat je hier altijd aan de bel mag trekken. Voor nu wil ik je een hele mooie avond toewensen! 😁

Reputatie 7

Hi @Marty_J ,

Zojuist heb ik de situatie besproken en wil ik dit graag voor je laten onderzoeken. Om dit te kunnen doen, heb ik wel wat vragen. Mede om bepaalde zaken uit te laten sluiten bij onze technische specialisten. Dat zijn de volgende vragen;

  • Welke mailservice wordt er gebruikt?
  • Welk besturingssysteem wordt er gebruikt?
  • Hoe ben je verbonden aan het apparaat? Zit er bijvoorbeeld een VPN tussen of is dit direct?

Samen met de gegevens die je al hebt aangeleverd, nogmaals dank daarvoor, hebben we samen met deze vragen een mooi, waterdicht pakket. Wil je mij het laten weten? Dan kunnen we de volgende stappen zetten. Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ABC12345, de laatste keer dat ik keek, heette ik nog steeds Jason! 😉 Alle gekkigheid terzijde, ik bood oplossing 2 juist omdat het om webmail gaat → heb je die oplossing kunnen proberen, werkt ook dat niet? Wellicht een brutale vraag, maar ik doe een voorzichtige aanname op basis van je spelling/grammatica: gebruik je Google Translate om jouw tekst te vertalen naar het Nederlands? Zo ja, ik wil je met alle liefde in het Engels helpen, als dat makkelijker is voor je.

Reputatie 3

@bartje1984 

Niet om je van het kastje naar de muur te sturen maar je foutmelding zegt toch echt het volgende:

 

This is the mail system at host smtp03.glasoperator.nl.

 

Die smtp03.glasoperator.nl is de machien die de melding geeft en dat is een server van T-Mobile. Dat de klantenservice zegt dat het niet aan hun lig is beneden alle peil!

@lisa of @boris, kan een van jullie niet even verder kijken hierin? 

Reputatie 2

@Marty_J 

ik zal straks weer proberen doet die het niet dan meld ik het hier en bel dan nog 1x t-mobile thuis

Reputatie 2

@Waqqas 

ja dat lukt wel

Reputatie 2

probleem opgelost

 

hoe kan ik deze topic verwijderen?

Reputatie 2

Hallo Jason, excuses voor de wijziging van je naam, was buiten mijn controle en geen tijd om nog een keer te lezen.

Nog een keer: Log ik in bij de webmail omgeving van mijn provider (T-mobilethuis). Daar vind ik sinds afgelopen dinsdag enkele e-mails precies op hetzelfde tijdstip meerdere keer (3 Tot 8 keer) achter elkaar staan. Dus, Ik vind daar en lees ik daar, geen download naar computer. Ik vind dit probleem een zaak van provider. Daar heb ik aangekaart, maar zonder resultaat. Ik had nooit eerder een probleem. Ik probeer mijn provider (T-mobilethuis) bewust te maken dat het kan een derde in het spel zit of iets anders in belang van provider.

Nogmaals bedankt.

Reputatie 3

@bartje1984 

Het gaat niet om jouw ip dat gelist is maar dat van smtp03.glasoperator.nl. Dat is een probleem dat T-Mobile moet oplossen. Deze machine lijkt overigens op dit moment niet bij Spamcop gelist te staan maar een check op mxtoolbox.com laat wel zien dat deze nog op drie andere staat.

Reputatie 3

@soepkip67 

Het probleem is misschien voor @bartje1984 opgelost. Het globale probeem nog niet. Zie deze:

https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=blacklist%3asmtp03.glasoperator.nl&run=toolpage

Dit is jullie uitgaande mailserver. Meerdere klanten kunnen er last van hebben als dat ding op een blacklist staat.

 

Reputatie 2

alleen probleem is wil outlook instellen maar dat werk ook niet op de site van t-mobile thuis staat wel handleiding maar dat is van outlook 2010 maar inkomende en uitgaande mail instelling klopt niet

of moet ik een nieuwe topic aanmaken?

Reputatie 7
Badge +4

@soepkip67

Het probleem is misschien voor @bartje1984 opgelost. Het globale probeem nog niet. Zie deze:

https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=blacklist%3asmtp03.glasoperator.nl&run=toolpage

Dit is jullie uitgaande mailserver. Meerdere klanten kunnen er last van hebben als dat ding op een blacklist staat.

 

Ik heb zojuist de moderators hierover geïnformeerd en hoop dat ze dit snel doorzetten naar de technische teams.

Reputatie 7
Badge +16

Geen enkel probleem @ABC12345, het was een flauwe grap van mijn kant, sorry! 😊 

Als ik het goed begrijp, ontvang je meerdere mails tegelijkertijd van dezelfde afzender, maar vertrouw je de afzender niet, klopt dat? Graag speel ik dit door naar onze techneuten zodat het bekeken kan worden. Ik zie dat je al contact hebt gehad met mijn collega van de Klantenservice. Heb je nog kunnen bespreken wat de oplossing daar was?

Reputatie 7

Die http://www.uceprotect.net/en/rblcheck.php?asn=50266 en dan zoeken op ASN 50266

UCEPROTECT-Level3 is wel een die ik zou gebruiken :innocent:  Gewoon alle mail blokkeren van het hele netwerk als een provider er niets aan doet.

 

What does it mean to be listed at the UCEPROTECT-Level 3?
UCEPROTECT Network operates three levels of blacklisting, so our users can make the decision how strong they want to filter.
While UCEPROTECT-Level 1 lists single IP's only, UCEPROTECT Level-2 escalates and lists dirty allocations.
UCEPROTECT-Level 3 is the highest possible escalaion, complete Autonomus Systems (AS) get listed at Level 3 if there were too many Impacts from IP's listed in Level 1 originating from said AS counted within the last 7 days.
If the provider harbours too many abusers and only has one ASN (Autonomus System Number) that logically means:
All IP's of said provider get listed at Level 3 then.
Click here to see the Policy for UCEPROTECT-Level 3
While in fact UCEPROTECT-Level 3 is nothing than pure mathematics based on the Impacts from Level 1, one could best describe UCEPROTECT-Level 3 as a boycottlist.

Your abuser / user ratio is exorbitant high, or you react much too slowly or not at all to abuse that originates from your infrastructure.
We expect some minimum standards from soneone claiming to be a professional provider.
Due to the facts that you do not reach our standards, we and many of our users have chosen to no longer allow smtp-traffic from all your IP's and ranges.
See above how much abuse we are willig to tolerate as a maximum by an provider of your size.

In todays Internet it is no longer acceptable to sit down and wait for abuse to happen.

We often get to hear the argument: We are so hugh, and we have so many home users, it is almost impossible to create effective measures to prevent spam.

This statement is simply wrong and an excellent good example for a large but clean provider is DTAG (ASN 3320):

Dus T-Mobile als DTAG het kan dan moeten jullie het ook kunnen!

er zijn 40 ip-adressen die spam versturen. gewoon verplaatsen naar een quarantaine net met Captive portal er op met info 

Reputatie 2

Hallo Jason, ja klopt meerdere e-mails tegelijkertijd van dezelfde afzender oftewel precies dezelfde email. Met andere worden, van een gewone email onnodig meerdere keer in plaats van één  (1) email. Dit heeft niets te maken met afzender of vertrouwen. De e-mails kloppen, en zijn niet ongewenst. Maar herhaling wel. Graag een techneut of specialist op dit gebied raadplegen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @bartje1984 

Waarschijnlijk staat je IP op de Spamcop Blocking List.

Je kan je IP daar invullen ter controle.

De SpamCop Blocking List (SCBL) bevat IP-adressen die gerapporteerde e-mail naar SpamCop-gebruikers hebben verzonden.

Reputatie 2

@Waqqas 

niet opgenomen in bl.spamcop.net

heb gekeken

Reputatie 7
Badge +15

@bartje1984 

Je IP wordt verwijderd van hun lijst als je een tijdje geen mails meer stuurt dus wellicht kan je het zo weer proberen?

Reputatie 2

@Waqqas 

zal straks proberen heb wel me wachtwoord veranderd misschien help dat

Reputatie 2

Hallo, Ik ontvang sinds gisteren in mijn webmail van somige e-mails 3 tot 8 keer dezelfde email op hetzelfde tijdstip.

Weet iemand raad???

Reputatie 7
Badge +16

@ABC12345 Bedankt voor je terugkoppeling! Extra e-mails in de inbox is natuurlijk nooit prettig, ik weet niet precies hoe het ontstaat, maar ik zal het zeker doorsturen naar de techneuten. Omdat je eerder aangaf dat er mogelijk sprake was van tussenkomt van derden, maakt ik me zorgen en wilde ik zeker weten dat het niet aan de afzender lag.

Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat de maximale verwerkingstijd bij onze technische dienst momenteel vier tot zes dagen bedraagt. Dit betekent dat er een paar dagen overheen kan gaan voordat je een antwoord krijgt.

Reageer