Beantwoord

Ervaringen helpdesk

  • 29 October 2021
  • 13 reacties
  • 227 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Ik ben gelukkig een positief ingesteld persoon. Maar ondertussen wil ik toch mijn ervaringen met de 'help-me-desk' delen. Er zijn problemen met de glasvezel verbinding en het pon lampje knippert.... het is een omzetting van een oude naar een nieuwe verbinding. De nieuwe verbinding is er niet. 10 werkdagen later en ruim 2 en eenhalf uur met de medewerkers aan de lijn is de status nu dat guidion opnieuw komt installeren over jawel 10 werkdagen. Want eerst moet tmobile de tijd krijgen om het installatie pakket te versturen.... 

 

De informatie die wordt gegeven gaat van wordt aangewerkt binnen 2 dagen opgelost. Volgend belletje nee staat 5 dagen voor. Nee dat ligt niet aan ons maar aan KPN . De monteur kan de wijkcentrale niet in.... u was niet thuis (uh jawel maar ik had geen afspraak. Dus waarom zou ik thuis zijn). 

 

Kennen je ook de helpdesk truckjes om je calltijd netjes te houden? 

 

Telefoon opnemen meteen in de wacht zetten en na 5min de verbinding verbreken

Nog een. Call aannemen klant verhaal laten houden in de wacht zetten om ruggespraak te houden en dan na 7 minuten de verbinding verbreken

 

Heerlijke soap echter heb ik geen verbinding en zou nu weer 10 werkdagen moeten wachten. Morgen maar weer bellen. Krijg ik weer een SMSje hoe ik mijn wifi kan verbeteren weer het zinnetje dat het langer duurt dan u van ons gewend bent en ohja tmobile misschien ook ff vragen welke muziek ik wil? Dit deuntje ken ik wel....

icon

Beste antwoord door J33Bee 30 October 2021, 09:48

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

13 reacties

Reputatie 4

De helpdesk weet amper wat de eigenlijke problemen zijn. Of ze spelen verstoppertje of ze worden niet gefaciliteerd.

Waarschijnlijk het laatste want handel maar alles snel af binnen SLA en management is blij, want rapportages zijn groen omdat tickets snel worden afgesloten.

 

Inmiddels kan dit niet meer. Er zijn structurele issues, die jij waarschijnlijk ook te pakken hebt als ik lees van “oude naar nieuwe verbinding” want dat klinkt als WBA > ODF…

 

Ik heb eea al eerder uit elkaar proberen te zetten, maar men blijft op dit moment angstvallig stil. Uiteindelijk zijn al deze brandjes een brandhaard met problemen elders ipv bij degene die het meld.

Telkens worden er acties uitgezet bij de onderaannemers die én geld kosten én niet de kern (kunnen) oplossen. Geloof me, nog even en T-Mobile is niet meer goedkoop, want dit kost bakken met geld…

 

 

Zelf heb ik er al meerdere malen geen internet verbinding gehad (ook die knipperende PON LED). Een storing kan gebeuren maar dit is structureel mis en men weet de oorzaak. Complete werkdagen down == onacceptabel.

Het GPON principe is shared en geeft met de huidige inrichting uitdagingen omdat T-Mobile geen goed proces hanteert (kosten drukken) bij aansluiten (nieuwe) klanten. Scroll door de lijst in “Vast Internet”. Je pakt ze er allemaal zo uit.

 

Reputatie 7
Badge +4

@J33Bee T-Mobile is niet blind voor dit probleem. 

Wel heeft het te lang geduurd om tot een oplossing te komen (van een probleem dat niet had mogen bestaan) en heeft miljoenen gekost alleen alle aan de reputatie schade. Dit is gewoon een grotere fuckup dan het hele DTAG verhaal. Waar ik nog steeds mensen over hoor praten na 2 jaar.

Echter na het aanpassen van procedures duurt het nog een maand voor dat het probleem is opgelost. Je mag het dan angstvallig stil noemen maar ze zijn er echt wel mee bezig tot op het hoogste niveau. 

Reputatie 4

@Hidden.nld goed om te horen in ieder geval. Bedankt voor de update. 
 

Vergeet ook niet de DNS perikelen enige tijd geleden. Het is regelmatig raak en zal vast bekende oorzaken kennen, maar geeft mij geen stabiele basis meer die ik jaren gekend heb. 

Reputatie 7
Badge +1

@Hidden.nld  Als klant van het eerste uur toen T-Mobile Vodafone overnam al of niet gedwongen door de ACM blijft het hoe dan ook vreemd dat men niet eerst een zeer gedegen praktijk test doet en pas nadat het 100% en nog meer zonder maar enige storing werkt pas uitrolt.

De reputatie schade zal inderdaad zoals u zegt behoorlijk groot zijn, voordeel is wel dat het geheugen van de gemiddelde mens van korte duur is, denk maar aan de toeslagenaffaire enz. waar mede de VVD een groot aandeel in heeft, toch vergeet de kiezer dat meteen zo gauw men in het stemhokje staat.

De reacties laten zien dat ik niet de enige ben met het probleem.... helaas. 16 november komt Guidion het pakket installeren wat er al hangt er schijnt geen andere oplossing te zijn? Heeft iemand nog een tip? Is er iemand van t-mobile hier die kan escaleren ? 

 

Mijn positivisme neemt af....

Reputatie 4

@ALR01volgens mij dienen eerst andere zaken uitgesloten te worden ipv 10 dagen te moeten wachten op een monteur die hetzelfde kunstje komt doen wat al uitgevoerd is;

  • Heeft KPN je verbinding daadwerkelijk omgezet naar ODF T-Mobile?

Zo ja;

  • Is de ONT geregistreerd (heb jij ook zo’n wit Huawei kastje?)?

Zo ja;

  • 99% kans op een probleem elders in de wijk welke jouw lijn ook onderuit haalt (NT kastje elders nog op de stroom bijv.)

Zo nee;

  • Verkeerde patchkabel gebruikt in de PoP voor jouw verbinding?
  • Welke glaskabel zit er bij jouw in de FTU > ONT (blauw naar groene connector?)
  • T-Mobile kan die ONT (wit Huawei kastje) remote registreren op de OLT

Als die PON LED volledig groen brandt op je ONT, heb jij een werkende internet verbinding.

 

Ps. deze kabel hoort bij de witte ONT van Huawei;

 

Reputatie 4

 

Hai,

 

kpn schijnt zijn werk te hebben gedaan. Of het ont kastje is geregistreerd weet ik niet. De kabel is blauw groen. Het PON ledlampjes knippert vrolijk.

Bellen om te vragen of het kastje is geregistreerd?

Groet

 

 

@J33Bee 

Reputatie 4

Fysiek lijkt alles in orde. Ik zou T-Mobile bellen met de vraag of iemand na kan gaan of die ONT geregistreerd staat.

 

Ik weet niet hoe handig je bent maar je kunt inloggen op die ONT, wachtwoord icm root staat achterop. Even handmatig IP instellen. Waarschijnlijk is deze niet geregistreerd.

 

 

@J33Bee ik ben ingelogd op de ONT kast... en zie staan ONT registration Status: O3(Serial-number state).... ofwel ik denk dat het kastje niet (goed) geregistreerd staat.

 

Kan de helpdesk dat doen

Tnx

Reputatie 4

Nee maar gewoon doorvragen dat iemand die dat wel kan jou gaat helpen. 

Nee maar gewoon doorvragen dat iemand die dat wel kan jou gaat helpen. 

Ik heb nu al zin in dat telefoongesprek :-)