Beantwoord

Extra Wireless Accesspoint voor Zyxel modem

  • 26 July 2019
  • 3 reacties
  • 1668 Bekeken

Reputatie 1
Onze slaapkamer boven de uitbouw heeft te weinig dekking van de T-Mobile Zyxel router. Dat is logisch en normaal. Al voor de overstap naar T-Mobile begin deze maand gebruik ik daar een oude ASUS Router RT-N66U als wireless access point in de daar voor bedoelde mode. Uiteraard heeft dit accesspoint een bedrade verbinding met de Zyxel modem.

De laatste paar maanden wordt het oude beestje wat instabieler en heeft vaker herstarts nodig, weigert verbindingen etc. maar werkt buiten dat prima.

Maar om het af te maken zou ik deze graag willen vervangen door een nieuw/ander access point en vroeg me af welke goed samenwerkt met de T-Mobile Modem.

Wel is het noodzakelijk dat er naast een utp verbinding met de modem nog minimaal 2 vrije (gigabit) poorten zijn. 1 voor de Amino en 1 voor de smart tv.
icon

Beste antwoord door paulklaverstijn 28 July 2019, 18:31

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Hoi @IsDitEenOrgineleNaam (ja, best wel),

Ik heb een Netgear R7000 gebruikt en nu een Ubiquity Nano HD. Beiden werken uitstekend. Gewoon aan de zyxel hangen. Heb de wifi in de Zyxel uitgezet. Werkt allemaal prima. De Ubiquity werkt erg prettig, makkelijk te installeren. Heeff geen extra utp-outlets. De R700 wel. Werkt ook goed.

Eigenlijk is alles beter dat de standaard meegeleverde routers.

Groet,
Paul
Reputatie 1

Zag dit topic van mezelf nog staan, en ik heb de Asus RT-N66U naar teverdenheid vervangen door een Ubiquiti Unifi AP-AC-LR, met  3x3 mimo, dual band long range access point i.c.m. een losse 5 poorts netgear unmanaged switch. De switch voorziet de Unifi, tv en tv-ontvanger van een utp verbinding, Die switch zit met een lange kabel (in de muur) rechtstreeks in de Zyxel in de meterkast.

Achteraf bleek de oude Asus router eigenlijk ook een behoorlijk starre stoorzender te zijn die de wifi van de Zyxel in de weg zat en andersom. Dus dekking is sterk verbeterd, en de Zyxel en Unifi zitten elkaar niet in de weg. Alles is er een stuk stabieler van geworden.

Reputatie 6

Hoi @IsDitEenOrgineleNaam ,

Fijn dat het is gelukt! Om verstoringen te voorkomen, kun je er uiteraard nog voor kiezen om op één van de twee apparaten de Wifi uit te zetten.

Reageer