Beantwoord

Filezilla langzaam

  • 13 January 2022
  • 14 reacties
  • 165 Bekeken

Hallo,

 

Mijn internet verbinding werkt normaal en ik haal bij alle speedtests op alle devices de maximale snelheid. Mijn iMac is aangesloten op een kabel. Daar upload ik via FileZilla naar Mijndomein. Dat gaat zo traag als dikke p03p. De Filezilla uploads zijn de reden dat ik ben overgestapt. Omdat het om een applicatie gaat biedt T-Mobile klantenservice geen ondersteuning en word ik naar het forum verwezen. Ik ben niet zo technisch en heb minimaal verstand van netwerken (Ik kan met een switch mijn internetkabel splitsen ;-)) en instelingen in de router of instellingen in FileZilla is totaal hocus pocus. (ik heb natuurlijk online wel even gekeken maar ik verander liever geen settings die ik niet begrijp dus er is niet veel veranderd.)

Dus ik hoop dat er een Jip en Janneke uiteg is om Filezilla net zo snel te krijgen als de verbinding (die er wel is)

Bij de vorige provider, KPN, was de snelheid goed zonder iets te hoeven doen. Verbinding maken met Mijndomein en gaan. Een hogere snelheid en lagere kosten is aantrekkelijk dus ben ik overgestapt. Eerst dacht ik dat het aan het Zyxel T50 modem lag dus heb ik ook een Linksys 5300 gekocht maar dat helpt niet. Om alles simpel te houden staat die nu werkeloos op de kast staan en wil ik eerst proberen om dit issue op te lossen. 

FileZilla is opnieuw geïnstalleerd, het modem is een paar minuten uit geweest. Mijndomein geeft aan dat ze niemand beperken bij het uploaden van data en geven verder geen advies over mogelijkheden. 

Van Mijndomein heb ik begrepen dat veel kleine bestanden uploaden vertraging op de lijn oplevert maar omdat het bij KPN vele malen sneller ging blijf ik toch van mening dat het aan de verbinding sftp verbinding met Filezilla ligt. Het gaat om tienduizenden kleine bestandjes, soms honderdduizenden. Alle andere dingen die ik doe zijn: browsers, Spotify, Netflix, Email en de rest van de standaard apps op telefoon etc, niks geks verder. Op de iMac is de plugin van Wetransfer geïnstalleerd die misschien een andere verbinding gebruikt maar daar upload ik met gemak 20GB in minder dan laten we zeggen 10 minuten, via Filezilla duurt het uren en uren, ik laat de computer vaak ‘s nachts doorwerken. 

 

Wie wil me helpen met deze vraag? Ik hoor graag wat er aan informatie nodig is om veder te komen.

 

alvast bedankt

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 13 January 2022, 22:36

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Reputatie 7

Als het kan zou ik alles zippen en dan overzetten en weer uitpakken. Je zet dan maar 1 bestand over en hoeft filezilla niet 100.000 x de verbinding op te zetten. Dat kost relatief meer tijd. https://filezillapro.com/docs/v3/basic-usage-instructions/limit-the-number-of-simultaneous-file-transfers/ kijk ook eens naar deze pagina

Dank je. 10 had ik ingesteld, sorry vergeten te vermelden. Zippen klinkt wel als een goede oplossing. ik bel morgen met Mijndomein hoe ik het bij kun uitpak. Dank je wel

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @mbaudoi, mooi dat je al goed op weg geholpen bent, succes morgen met het gesprek. Houd je ons op de hoogte van de uitkomst? Dankjewel en alvast een mooi, gezond weekend toegewenst! 😄👍

Hallo Jason en Hidden, Jammergenoeg kan ik geen .zip’s naar mijndomein sturen. uiteindelijk ben ik nog niet heel veel verder maar de verse installatie van Filezilla en de tweede router uit het systeem weghalen lijkt enigszins te helpen. Ik kijk het nog even aan.

 

Onderstaand de reactie van de servicedesk van Mijndomein. Zijn voorstel is hoe ik nu al werk maar die tijd is er niet in alle gevallen.

 

Reputatie 7
Badge +3

@mbaudoi 

De vraag is nu even, wat is langzaam … dus over welke snelheden hebben we het.

Hou er rekening mee, dat je endpoint (mijndomijn) met grote waarschijnlijkheid een load balancer heeft draaien op de aansluiting. Dit om te voorkomen dat jij de andere gebruikers amper ruimte (lees bandbreedte) overlaat om hun uploads te doen waar nodig.

Wat ik wil zeggen is, het probleem is met grote waarschijnlijkheid niet gerelateerd aan TMT, maar eerder aan de mijndomijn kant.

Reputatie 7

@mbaudoi doe je het om een nieuwe versie van de website uit te rollen en upload je de gehele site opnieuw ?

Als je niet kan u zippen via filezilla dan kan het vaak wel via het bestandsbeheer van het controle paneel :)

 

Ik draai een test en productie versie op de zelfde server. Zo kan ik in een paar sec wisselen naar de nieuwe versie (en weer terug) door alleen de naam van de map aan te passen

Hallo Pieter, ja het klopt dat langzaam relatief is. Ik vergelijk het met een upload naar Wetransfer en een upload bij (mijn oude provider) KPN glasvezel. Dat ging in minuten en nu gaat het in uren. Dus afgezien van cijfers is dat echt dramatisch exponentieel veel langer. Mijndomein geeft aan dat ze niet knijpen (dat woord gebruikten ze zelf toen ik om snelheden vroeg) Ik zal die chat niet delen omdat daar allemaal namen in die thread staan. Ik moet wel zeggen dat ik niet precies niet precies weet waar ik  het over hebt, ik het lastig vind om hulp te vragen. Bij Mijndomein gooien ze ook met getallen over snelheid en jou vraag kan ik dus ook niet duidelijk beantwoorden. Maar goed in ieder geval allemaal bedankt voor de betrokkenheid!

@mbaudoi doe je het om een nieuwe versie van de website uit te rollen en upload je de gehele site opnieuw ?

Als je niet kan u zippen via filezilla dan kan het vaak wel via het bestandsbeheer van het controle paneel :)

 

Ik draai een test en productie versie op de zelfde server. Zo kan ik in een paar sec wisselen naar de nieuwe versie (en weer terug) door alleen de naam van de map aan te passen

Het zijn elke keer nieuwe sites. Tussen de 5 en 18 GB per stuk. Ongeveer 1 per week. 

Is dat bestandsbeheer en het controle paneel bij Mijndomein of in FileZilla

Nou het gaat bergafwaarts met de snelheid op de beschreven Filezilla uploads. Dit is echt ondragelijk, ik hoor inmijn hoofd gewoon weer de modumpiepjes. Van Mijndomein nog wel een bericht ontvangen dat ik met PHP zelf iets kan maken maar dat gaat mijn pet te boven.

 

Als dit de rest van het jaar zo blijft betaal ik met alle liefde meer bij de KPN voor zogenaamd minder snelheid. 🥲 

De rest van de verbindingen haalt de hij de snelheid makkelijk en de speedtests slaan 900plus snelheden aan maar feitelijk gezien merk je het verschil niet bij normaal gebruik van internet. 

 

Reputatie 7

@mbaudoi  Zo’n script is natuurlijk zo gevonden op GitHub.

upload de zip en de unzippen.php en het gaat sneller als bij KPN

Mag wel zeggen dat het behoorlijk grote sites zijn dan.

👀 Dat is iets te nerdy voor mijn doen maar ik kan wel hulp vragen. Zijn inderdaad grote sites. de grooste tot nu toe is 16GB en de kleine rond de 1GB. Er zit NDA op dus ik kan het niet delen maar het zijn 3D kopieën van technische installaties. Bedankt voor de tip.

HIDDEN.NLD YOU ARE THE BEST 🎉

 

Reputatie 7

Hoi @mbaudoi,

Kunnen we concluderen dat met de laatste tip van @Hidden.nld het probleem is opgelost? Dat klinkt goed! 

Hoi @mbaudoi,

Kunnen we concluderen dat met de laatste tip van @Hidden.nld het probleem is opgelost? Dat klinkt goed! 

ja en de uitleg op Github was zo duidelijk dat ik geen hulp nodig had bij de uitvoering ervan. grandioos. SO voor Hidden