Beantwoord

Foutmelding Inloggen Zyxel Modem

  • 14 October 2019
  • 15 reacties
  • 3719 Bekeken

Reputatie 2
Beste,
Ik krijg sinds een periode als ik wil inloggen op het modem. via de vermelde gegevens. Een foutmelding en kom dus niet in het inlog scherm van de Modem.
192.16.8.1.1 is wat op het kaartje staat. echter krijg
This Site can´t be Reached!!

Graag hulp, om dit op te lossen. ik heb al in mijn firewall gekeken daar kan ik niets raars vinden..
Hij zou het gewoon moeten doen..
Ik heb ook de modem al gereset!
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

groetjes
Angel
icon

Beste antwoord door Dennis H. 14 October 2019, 20:13

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Pilarkus, supertof dat je jouw bevindingen met ons deelt en fijn dat het opgelost is! Nu kunnen andere users met een gelijksoortig probleem direct zien dat er een oplossing is. Succes nog verder en als je onze hulp kunt gebruiken, dan horen we het graag. De Community zit altijd voor je klaar. Stay strong and safe! 💪

Reputatie 1

Hey @Pilarkus,

Heb je misschien een VPN verbinding op de achtergrond lopen? Dat kan dit probleem namelijk ook veroorzaken. 


Nou een beetje laat, maar inderdaad. Ook al was het programma inactief, het blokkeerde de zichtbaarheid van apparaten op hetzelfde netwerk. Een simpele knop, in de geavanceerde instellingen van de vpn client software, om zetten deed dit probleem verdwijnen als sneeuw voor de zon. Het heet ook echt ‘zichtbaarheid van apparaten’. Thanks!

Reputatie 1

Hey @Pilarkus,

Heb je misschien een VPN verbinding op de achtergrond lopen? Dat kan dit probleem namelijk ook veroorzaken. 


Hoi @Piotr. Deze was inactief. Het programma afgesloten. De IKEv2. nog wel in de lijst van mogelijke verbindingen. Ik vermoed inderdaad dat wel iets in de war schopt. Met een andere VPN had ik hier geen last van. Ik ga later nog eens kijken hoe ik hieromheen kan werken. Bedankt voor de suggestie.

Reputatie 7

Hey @Pilarkus,

Heb je misschien een VPN verbinding op de achtergrond lopen? Dat kan dit probleem namelijk ook veroorzaken. 

Reputatie 1

Oh en firewall uitzetten haalt ook niets uit.

Reputatie 1

Hoi,

Hier precies hetzelfde. Default gateway 192.168.1.1 en internet werkt prima via wifi en bekabeld. Ik kan echter niet inloggen op het modem, zowel wifi als bekabelt. Verschillende browsers geprobeerd: Firefox, Edge en IE. “Kan geen verbinding maken met de server” -melding.

Het hele rare is: Via mijn mobiel kan lukt het wel. Chrome op android 9.

Het lijkt wel of de nieuwe firmware toegang blokkeert vanaf pc's.

Reputatie 7

Hi @SkyesAngel, om even uit te sluiten dat het aan de Wifi verbinding ligt, ben je bekabeld verbonden met de modem wanneer je probeert in te loggen? Zo niet sluit dan even een netwerkkabel aan en probeer te verbinden met het IP-adres dat je ziet via de methode van @Dennis H. dan moet het lukken! 

Reputatie 3

@SkyesAngel  Zou je op windows even een command prompt kunnen openen (windows toets +R) en in het veld daar CMD Typen en dan op OK klikken.

 

In de window die open is, type je: ipconfig (daarna druk je op enter)
Je zou nu iets als dit moeten zien:

C:\Users\xxxxxx>ipconfig

Windows IP Configuration


Ethernet adapter Ethernet:

   Connection-specific DNS Suffix  . : home
   Link-local IPv6 Address . . . . . : xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.156
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1

C:\Users\xxxxxx>

Staat jouw Default Gateway ook op 192;.168.1.1 ? en wat is het IPv4Adress?

 

 

Reputatie 7
Badge +15
Wisselen van kanaal kan ook makkelijk op de My T-mobile thuis pagina, indien je geen reset wenst kun je misschien eerst dit doen en kijken hoe het op een ander kanaal gaat @SkyesAngel ?
Reputatie 7
Badge +4
Hi @SkyesAngel

Zou je eens je tijdelijke cookies / internet bestanden kunnen verwijderen?
Stel nou dat het daarna nog steeds niet lukt, dan wil ik vragen een fabrieksreset uit te voeren. Hiermee weet je zeker dat bovenstaande inlogprocedure weer werkt.

Houd je ons op de hoogte?
Reputatie 2
Ik heb het met de Edge Browser geprobeerd.. Zelfs met Internet Explorer... Maar geen succes.. steeds dezelfde melding..

Het was in het begin ook niet zo..
Omdat ik wat problemen kreeg met de verbinding, probeerde ik in te loggen om te kijken.. Het wil hier nog wel eens druk zijn op een bepaald kanaal.. en toen kwam ik erachter dat ik niet kon inloggen meer.
Reputatie 7
Badge +15
Dat is vreemd ik heb ook een zyxel maar niet van T-mobile, probeer eens 192.168.1.1 met een andere browser. Ik heb net getest en kom er gewoon in.

Je internet verbinding is ook goed @SkyesAngel ?
Reputatie 2

Hoi, Wat jullie net benoemden met de Browser heb ik dus al gedaan en dat werkt niet..
Ik krijg dan dus de melding dat die pagina niet bereikbaar is..
Reputatie 7
Badge +4
Hallo @SkyesAngel,

Welkom Thuis en welkom bij de T-Mobile community!
Probeer het eens met deze gegevens:

Inloggen Zyxel
1. Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1 terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook).
2. Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem. Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.


Werkt het nu wel? Zo niet dan horen we het natuurlijk graag van je!
Reputatie 7
Badge +15
Hallo @SkyesAngel

Ik heb nog geen T-mobile thuis diensten maar bij zyxel is het meestal 192.168.1.1, bedoel je dit niet?

Reageer