Beantwoord

FRITZ!Box 7590 aansluiten op mediaconverter veilig?

  • 1 February 2020
  • 7 reacties
  • 1229 Bekeken

Op dit moment is de opstelling van mijn apparatuur zo:

> Glasvezelkabel > Mediaconverter > Zyxel VMG8825-T50 > FRITZ!Box 7590

De FRITZ!Box is ingesteld als IP-client. Nu wil ik graag de Zyxel weghalen uit de opstelling. Dus dan is de nieuwe opstelling zo:

> Glasvezelkabel > Mediaconverter > FRITZ!Box 7590

Is een factory reset van de FRITZ!Box 7590 en daarna het volgen van de instructies op deze pagina dan voldoende? Of moeten er (omdat de firewall van Zyxel nu ontbreekt) nog andere instellingen worden verandert in de FRITZ!Box 7590?

(Ik gebruik FTTH / glasvezel.)

@jibbewillem

icon

Beste antwoord door jibbewillem 1 February 2020, 10:15

Bekijk origineel

7 reacties

Hallo @wdezwijger ,

Je kunt de Zyxel er tussenuit halen. De firewall van de FRITZ!Box zal de beveiliging op zich nemen.

Ik draai zelf de 7590 zoals jij omschrijft in combinatie met een Repeater 3000. Ik heb nog geen problemen gehad, ook niet wat betreft beveiliging.

In de nabije toekomst komt er zelfs WPA3 versleuteling op de FRITZ apparaten. Een beta versie   voor de 7590 en 7490 is al beschikbaar om te testen. Dus je bent nog toekomstbestendig ook!

Dankjewel voor je snelle reactie @jibbewillem!

Hopelijk hebben mensen die hier naar zoeken er later ook wat aan. Ik ga ermee bezig om de FRITZ!Box 7590 in te stellen.

Ik wist nog niet dat AVM met WPA3 bezig is, erg fijn dat ze FRITZ!OS zo goed bijhouden. Ik zal zo gelijk even kijken naar de link over de beta versie.

Welke verbinding hebben jullie de maximale ?

Zijn jullie snelheden goed want hier op de zyxel nog nooit zo een onstabiele trage verbinding meegemaakt

Ik bedoel met de fritzbox rechtstreeks

Reputatie 7
Badge +5

wat minder nuttige opmerkingen

@Frikadel 
Dergelijke uitroepen zijn van generlei waarde. Alleen met een onderbouwing middels een verdere inkijk wat er ervaren of getest is en de manier waarop e.e.a. aangesloten is kan medeforummers inzicht geven en misschien als hulp laten optreden.

Je hebt al een een eigen topic hierover lopen

 

Modem niet vervangen door monteur

kabels nagekeken in huis en vernieuwd switches zijn inmiddels nieuw

in de centrale poort gewisseld nieuwe media converter geplaatst dus ik denk de modem maar tmobile wil daar niet aan word er doodmoe van

Reputatie 7

Hi @Frikadel, zojuist heb ik jou in dit topic van een antwoord voorzien: 

Ik spreek je daar graag verder, zodat de communicatie niet door elkaar loopt! 💪

Reageer