Beantwoord

geen connectie sinds vanochtend


Beste,

Sinds vanochtend heb ik geen signaal meer richting mijn Huawei mediaconverter, het lampje LOS brand rood. Ik heb de T-Mobile klantenservice hierover vanochtend gebeld omdat er geen storing bekend was en zij zag inderdaad dat er geen connectie was. Ze kon hier echter niks mee en zou dit doorzetten. Ik zou teruggebeld worden maar dat is nog niet gebeurd. 

 

Zouden jullie even kunnen nakijken wat de stand van zaken is en wanneer ik weer een connectie kan verwachten? 

 

Met vriendelijke groet,

Roy. 

icon

Beste antwoord door maffiabaas 1 April 2021, 12:47

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @maffiabaas, het lijkt erop dat de Huawei converter defect is, daarom hebben mijn collega’s een monteur op pad gestuurd. Ik zie dat je een afspraak hebt ingepland voor 29 maart aanstaande, dat is natuurlijk nog vier dagen van ons verwijderd: kan ik je tijdelijk geruststellen met een Unlimited Internet voucher? Hiermee kun je de komende dagen onbeperkt internetten en kun je met mobiele hotspot toch online blijven met je laptop/PC. Is dat een ideetje? 

Laat het me weten, dan stuur ik je de voucher code zo snel mogelijk toe! 😉

Goedemorgen @maffiabaas, het lijkt erop dat de Huawei converter defect is, daarom hebben mijn collega’s een monteur op pad gestuurd. Ik zie dat je een afspraak hebt ingepland voor 29 maart aanstaande, dat is natuurlijk nog vier dagen van ons verwijderd: kan ik je tijdelijk geruststellen met een Unlimited Internet voucher? Hiermee kun je de komende dagen onbeperkt internetten en kun je met mobiele hotspot toch online blijven met je laptop/PC. Is dat een ideetje? 

Laat het me weten, dan stuur ik je de voucher code zo snel mogelijk toe! 😉

Dag, bedankt voor je reactie! Gisteren idd een afspraak gemaakt met de monteur. Een code heb ik al ontvangen dus ik kan in ieder geval doorwerken en netflixen! Hopelijk wordt het maandag gefixt. 

 

Groetjes, Roy. 

Reputatie 7
Badge +16

@maffiabaas Ah top dat je al een voucher ontvangen hebt, dat maakt de wachttijd ietwat draaglijker.

Alvast een geweldig weekend toegewenst en houd me op de hoogte met betrekking tot de afspraak! 👍

Dag, de man van Guidion is geweest. Hij kan het probleem helaas niet oplossen omdat het probleem niet binnen de woning ligt. Hij denk dat de oorzaak in de wijkkast van KPN ligt. Hij zou dit gaan regelen, maar voorlopig nog geen verbinding dus.

Reputatie 7
Badge +4

Handig dat je ons op de hoogte brengt en jammer om te horen dat de Guidion monteur het niet meteen op kon lossen @maffiabaas.Ik ga ervoor zorgen dat KPN NetwerkNL morgen contact met je opneemt en zij zullen snel langs kunnen komen. Zodra zij langs zijn geweest verwacht ik dat je zorgeloos van ons internet kan genieten!

We are back online! Blijkbaar was ik losgekoppeld uit de wijkkast. Het fibermannetje heeft dit net hersteld. Hopelijk eenmalig haha. 

Reputatie 7
Badge +8

@maffiabaas Super fijn dat het euvel gevonden is en jij weer online bent! Mocht je in de toekomst toch weer vragen of hulp nodig hebben, dan staan we hier altijd op de Community voor je klaar om je verder te helpen! :grinning:

Dag,

 

Helaas is het weer zover, LOS lampje brandweer en wist vanaf dat moment direct dat ik weer los ben. Helaas moest er eerst iemand van Guidion komen ondanks dat deze dat probleem niet kan oplossen. Zit nu te wachten op Reggefiber, duurt inmiddels alweer drie dagen...   Kunnen jullie even kijken of er al een afspraak gemaakt is en zo ja wanneer? Off-line zijn is erg vervelend in deze tijd, zeker wanneer dit nu regelmatig gebeurd. Zo'n voucher voor je mobiel is leuk maar je kan daar niet je hele huis mee voeden.

 

Groetjes,

Roy. 

Poeh, gebruik je 5g maar zeggen ze dan om voetbal te kijken... Nou zal ik je vertellen de stream klapt er gewoon uit want de download snelheid is erg traag momenteel. Ongelooflijk dat het zo lang moet duren om de netwerkbeheerder in te schakelen, die weten nog van niks want T-Mobile heeft hun nog geen opdracht gegeven de verbinding te herstellen... 

 

Ik neem aan dat ik hier toch wel een compensatie voor ga krijgen en dat dit de laatste keer is. Ongelooflijk hoe traag het gaat.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @maffiabaas, het probleem is nog in onderzoek, sorry voor het lange wachten. De verwerkingstijd bij onze techneuten bedraagt gemiddeld nu twee tot vier werkdagen en omdat het doorgegeven wordt aan de netbeheerder duurt dit soms nog langer. Mag ik je verzoeken om, zodra dit hersteld is, een berichtje achter te laten in dit topic met de herstelmelding? Dan zorg ik er meteen voor dat je gecompenseerd wordt. De compensatie wordt dan op een volgende factuur in mindering gebracht op je maandkosten.

Een 4G/5G-verbinding werkt wanneer je het beperkt tot slechts enkele apparaten op de hotspot op zich prima, maar vormt geen totale ondersteuning voor het thuisnetwerk inderdaad. Kan ik je enigszins tegemoetkomen met nog een voucher voor Unlimited Internet?

Dag,

 

Inmiddels weer een paar dagen verder en de 4 dagen wachttijd zijn al ruimsschoots voorbij, zover ik weet is de netbeheerder nog steeds niet ingeschakeld want het nummer wat ik vorige keer moest bellen weet nog van niks…..

 

Wat zijn de vorderingen? 

 

Groet,

Roy. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @maffiabaas, sorry voor het lange wachten, er is eindelijk dan toch schot in de zaak gekomen. De netbeheerder heeft een afspraak ingepland om in de wijkcentrale de vezel te onderzoeken zodat het opgelost kan worden. Die afspraak staat voor morgen 15:00 ingepland. Het kan voorkomen dat de beheerder niet bij jou thuis hoeft te komen, in dat geval krijg je nadien te horen of het bezoek succesvol geweest is en zal je de oplossing per e-mail toegestuurd krijgen - althans de herstelmelding bedoel ik.

Wil je me morgenmiddag op de hoogte houden, alsjeblieft? Thanks!

Hoi @maffiabaas, sorry voor het lange wachten, er is eindelijk dan toch schot in de zaak gekomen. De netbeheerder heeft een afspraak ingepland om in de wijkcentrale de vezel te onderzoeken zodat het opgelost kan worden. Die afspraak staat voor morgen 15:00 ingepland. Het kan voorkomen dat de beheerder niet bij jou thuis hoeft te komen, in dat geval krijg je nadien te horen of het bezoek succesvol geweest is en zal je de oplossing per e-mail toegestuurd krijgen - althans de herstelmelding bedoel ik.

Wil je me morgenmiddag op de hoogte houden, alsjeblieft? Thanks!

Reggefiber is rond 13 uur in de wijkkast geweest en onze kabel was geknikt waardoor het licht niet meer door kwam. Hij heeft er een nieuwe connector opgezet en we zijn weer online. Hopelijk nu voor langere duur dan twee maanden, ik hoop dat het niet meer nodig is maar als het weer nodig is dat de melding gewoon direct door kan naar de netbeheerder.

 

Voor nu zijn we weer online. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @maffiabaas, bedankt voor je update en top dat ReggeFiber het hersteld heeft met een nieuwe connector. Indien dit ooit nog opspeelt, zullen we het zeker direct melden bij de netbeheerder zodat het meteen weer opgelost kan worden. 

Reputatie 2

ik zit nu met zelfde probleem, huwawei ont krijgt geen signaal! ook kpn wba gebied maar met pon apparatuur van t mobile in de wijkcentrale om 1000/1000 aan te bieden. wat dus niet werkt sinds minimaal half 6 vanochtend!

Reputatie 7

Hi @daveflash ,

Dank je wel voor je bericht! Ik begrijp dat er inmiddels contact is geweest met mijn collega’s op Twitter en dat de verbinding inmiddels weer helemaal aanwezig is. Excuses voor het ongemak en mocht je onverhoopt ergens tegenaan lopen, dan zit de Community voor je klaar! 🙌

Dag,

 

Inmiddels de factuur ontvangen van afgelopen maand en de compensatie welke hier is beloofd voor de dagen zonder internet is niet doorgerekend. Zouden jullie dit in orde kunnen maken? 

 

Groetjes,

Roy. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @maffiabaas, mijn vermoedens gaan uit naar het incorrect registeren van de losse compensatie bij Internet: er stond reeds een compensatie in voor de telefoonkaart. Ik maak alsnog de vergoeding voor de periode geen Internet aan - dit komt neer op 15 dagen maal het dagdeel van jouw abonnement, oftewel: € 25 : 30 x 15 = € 12,50.

Dit bedrag zal op de factuur van augustus óf september verrekend worden. Sorry voor het ongemak en de verwarring!

Reageer