Beantwoord

geen email

  • 1 November 2021
  • 16 reacties
  • 275 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,

 

Vandaag is bij mij T-mobile Thuis aangesloten en het werkt perfect, zowel tv als internet.

Alleen mijn email doet het niet meer (alle postvakken en aliassen niet meer) en het heeft het wel gewerkt, want net na de aanvraag kon ik ze al aanmaken en gebruiken.

Ook al os een mail naar een van deze adressen stuur, komt het terug. Heeft er iemand een oplossing?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 2 November 2021, 16:19

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

16 reacties

Reputatie 1

De emailaccounts en aliassen zitten bij lange na nog niet vol natuurlijk, ik ben nog maar pas begonnen.

Reputatie 1

Nog een update, dit geldt alleen voor e-mails van en naar een hotmailadres, niet alleen van mezelf, maar ook die van mijn partner. Als ik naar mijn werkadres mail, of van mijn werkadres terug naar een van mijn t-Mobilethuis adressen, dan werkt het wel.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @christ69, slim dat je het checkt op de Community!

Wanneer je een e-mail stuurt vanuit een T-Mobile e-mailadres naar e-mailadressen van Microsoft (denk aan hotmail.com, live.com en outlook.com) komt deze mail niet altijd aan bij de ontvanger. Je krijgt vervolgens een bounce message terug waarin wordt verteld dat je contact op moet nemen met jouw provider omdat het IP-adres op een blacklist staat, is dit ook bij jou het geval?

Er wordt momenteel gewerkt aan een oplossing. Jammer genoeg is deze niet op heel korte termijn te verwachten. Dit komt doordat wij hierin afhankelijk zijn van de beheerder van deze blacklist. 

Zodra er updates zijn, plaatsen we die in dit topic. Bedankt voor je geduld en melding!

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @christ69, er is nog geen oplossing in het nabije zicht. We blijven eraan werken zodat het probleem met blacklisting in goede banen geleid kan worden. Zodra er meer bekend is, zal ik het direct laten weten. Bedankt voor je geduld en een fijne, gezonde week toegewenst!

Reputatie 7
Badge +16

@christ69 Er is nog geen oplossing mogelijk, maar ik houd het in de smiezen en zodra er iets verandert, hoor je het direct.

Reputatie 7
Badge +16

@christ69 Nog geen update mogelijk, het lijkt een zaak te worden voor op de langere termijn. Zodra ik iets meer weet, hoor je het gelijk!

Reputatie 7

Hoi @christ69 ,

Ik heb een update en begrijp dat de e-maildiensten weer helemaal werken zoals bedoelt en zijn van de blacklisten af. Mocht je dit zelf ook zo terug zien, wil je het ons dan laten weten? We horen het graag! 

Hoi @christ69 ,

Ik heb een update en begrijp dat de e-maildiensten weer helemaal werken zoals bedoelt en zijn van de blacklisten af. Mocht je dit zelf ook zo terug zien, wil je het ons dan laten weten? We horen het graag! 

Helaas, vandaag weer e-mails gebounced van hotmail en live adressen. Het bekende riedeltje:

Unfortunately, messages from [37.143.82.179] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (S3150).

Dat duurt nu dus al bijna 4 maanden!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @PV22 

Zou je dat ip adres kunnen weghalen? Dit is een openbare community.

Hallo @PV22 

Zou je dat ip adres kunnen weghalen? Dit is een openbare community.

Dat is het ip adres van de betreffende server van T-mobile die op de block list staat. Me dunkt dat jullie dat moeten weten.

Reputatie 7

Hoi @PV22 ,

Thanks voor het laten weten. Ik ben erg benieuwd naar welke instellingen je gebruikt en vooral welke poort je hebt ingesteld bij de instellingen, wij hebben immers alle lichten op groen zien gaan. Ik zie het graag, en hopelijk kunnen we via die weg een oplossing vinden! 

Hoi @PV22 ,

Thanks voor het laten weten. Ik ben erg benieuwd naar welke instellingen je gebruikt en vooral welke poort je hebt ingesteld bij de instellingen, wij hebben immers alle lichten op groen zien gaan. Ik zie het graag, en hopelijk kunnen we via die weg een oplossing vinden! 

Incoming mail: imap.t-mobilethuis.nl port 993 Type versleuteling SSL/TLS

Outgoing mail smtp.t-mobilethuis.nl port 465 Type versleuteling SSL/TLS

Reputatie 7
Badge +16

@PV22 Dit zijn de juiste poorten inderdaad, heel vreemd. Ik probeer eventjes mee te denken en kom eigenlijk met een wellicht rare constatering, maar het kan natuurlijk ook goed zijn dat bij jou juist de IMAP-settings werken. Ik heb vernomen van een specialist dat het in enkele gevallen juist omgekeerd zou moeten werken. Kun jij dit testen?

Je kunt ook nog deze proberen natuurlijk (voor uitgaand):

 

@PV22 Dit zijn de juiste poorten inderdaad, heel vreemd. Ik probeer eventjes mee te denken en kom eigenlijk met een wellicht rare constatering, maar het kan natuurlijk ook goed zijn dat bij jou juist de IMAP-settings werken. Ik heb vernomen van een specialist dat het in enkele gevallen juist omgekeerd zou moeten werken. Kun jij dit testen?

Je kunt ook nog deze proberen natuurlijk (voor uitgaand):

 

Wat bedoel je met “omgekeerd”? Wat moet ik precies testen?

Reputatie 7

Hi @PV22, ik geef je graag wat meer duidelijkheid! Je hebt het nu op de standaard poorten staan. Zou je eens willen testen met de poortinfo van IMAP? IMAP heeft andere poortnummers. Kan je hiermee uit de voeten? Laat het gerust weten als je nog andere vragen hebt! 😊

Hi @PV22, ik geef je graag wat meer duidelijkheid! Je hebt het nu op de standaard poorten staan. Zou je eens willen testen met de poortinfo van IMAP? IMAP heeft andere poortnummers. Kan je hiermee uit de voeten? Laat het gerust weten als je nog andere vragen hebt! 😊

Berichten die ik verzend naar hotmail/outlook/live-adressen via jullie webmail worden net zo goed gebounded. Het heeft dus helemaal niets te maken met de poortinstellingen van mijn mailprogramma maar met het feit dat jullie server [37.143.82.179] (nog steeds!) op een blacklist staat!