Beantwoord

geen Glasvezel internet

  • 21 January 2022
  • 6 reacties
  • 99 Bekeken

Ik heb sinds twee weken glasvezel, via vaste lijn valt de verbinding steeds weg. Ook het afgelopen kwartier. Er is geen storing gebeld is zeist. 
Wat is er aan de hand.

sorry krijg de titel niet gewijzigd

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 January 2022, 23:09

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @joowildfire 

Wanneer het internet wel werkt haal je dan ook de snelheid die je hoort te halen bekabeld en zie je dan het wereldbol rood branden op de modem wanneer er geen internet is?

Verandert er ook iets op de mediaconverter wanneer er even geen internet is en gebruik je verder alleen de Zyxel dus geen switches, repeaters of een 2de router?

Ik had al devolo stopcontacten om via de kabel te werken. De modem kwam vanaf glasvezel n de meterkast omdat daar de glasvezel aangelegd was. Onhandige plek, dus is door t mobile opgelost met devolo dlan dingen die ik had. Voor tv kreeg ik een wifipunt, maar dat werkt niet. Nieuw tv kastje, werkt nog niet. Dus daar nu ook devoloplug in dlan. De devolo naast t modem kleurt rood en dan weer wit tijdens zo’n storing en  de WiFi en de dlan werkt dan niet. De devolopluggen zijn zonder WiFi behalve die op zolder. 
hoe meet ik de snelheid van bedraad internet en is de mediaconverter het tv kastje?? Daar ga ik dan op letten…

Het wereldbolletje op t modem knipperde maar is niet rood. Er knipperde nog 4 lampjes.

 

Reputatie 7
Badge +15

@joowildfire

De modem is dus de Zyxel en de mediaconverter is het witte Huawei kastje onder het glasvezelaansluitpunt.

Valt dus alleen het internet via de Devolo's weg?

Je zou anders ook eens de Devolo's kunnen verwijderen en kijken of alleen het modem wel stabiel is als je de WiFi daarvan gebruikt of internetten met een laptop die bekabeld is aangesloten op de modem, daarop kan je dan ook meteen een speedtest doen via de Ookla speedtest app.

Wat fijn dat er zo wordt mee gedacht. Probleem bij installatie was dus dat iets op modem aansluiten alleen kon als er een bos draden door het huis zou lopen. Zowel naar boven als naar de woonkamer. De WiFi van dat modem is onvoldoende voor elke ruimte buiten de gang. Beeldbellen daarmee kan gewoon niet. Loopt steeds vast. Huiswerk op laptop loopt ook regelmatig vast. Tussen modem en woonkamer is een muur danwel een gang van 3 meter. De vloeren zijn hout. Als hij weer knippert zal ik de netwerkkabel in t modem stoppen en in t tv-kastje. Nu werkt t normaal volgens mij, maar de speedtest zal ik straks doen. Dat is ook t probleem als er weer n monteur komt, als t dan werkt kan hij t ook niet oplossen. Dank voor t mee denken!

Reputatie 7
Badge +15

@joowildfire 

Je hoeft ook geen bos draden aan te leggen om alles op de modem aan te sluiten en de WiFi cliënten met de WiFi van de modem te verbinden 😅

Gewoon 1 iets op het modem aansluiten dat makkelijk kan of 1 iets met de WiFi van de modem verbinden om de stabiliteit te combineren.