Beantwoord

Geen glasvezel internet meer (Amsterdam)


Sinds vanochtend heb ik geen internet meer. Op de T-50 brand een rood lampje, op de media converter brand bij FO een oranje lampje. Wat kan ik doen behalve het aan-uit zetten van de netwerk apparatuur?

icon

Beste antwoord door Waqqas 12 July 2021, 15:19

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hansdevries 

Helpt het om de mediaconverter voor ongeveer een minuut van de stroom te halen En heb je gecontroleerd of alle kabels juist zijn verbonden? Internetkabel van de mediaconverter naar de WAN poort van de modem.

Hallo @Hansdevries 

Helpt het om de mediaconverter voor ongeveer een minuut van de stroom te halen?

Ik heb de media converter van het stroom afgehaald(+/- een minuut) idem. voor de zyxel t-50.De dip switches heb ik veranderd van 3-4 naar 1-6 helaas mochten al deze stappen niet baten.

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Hansdevries  Heb je al op de Storing kaart gekeken?

Hallo @Hansdevries  Heb je al op de Storing kaart gekeken?

Momenteel zijn er op mijn adres geen storingen bekend ook bij “allestoringen.nl” is er geen algemene storing bekend.

Reputatie 7
Badge +15

@Hansdevries 

Probeer het volgende eens :

Haal de mediaconverter van het stroom en zet de switches 3 & 4 weer aan en alle andere uit.

Verwijder ook de internetkabel en start de mediaconverter weer opnieuw, eenmaal opgestart sluit dan de internetkabel aan na ongeveer 20 seconden.

Mocht dit ook niet helpen voeg dan eens een foto toe van de lampjes op de mediaconverter.

@Hansdevries

Probeer het volgende eens :

Haal de mediaconverter van het stroom en zet de switches 3 & 4 weer aan en alle andere uit.

Verwijder ook de internetkabel en start de mediaconverter weer opnieuw, eenmaal opgestart sluit dan de internetkabel aan na ongeveer 20 seconden.

Mocht dit ook niet helpen voeg dan eens een foto toe van de lampjes op de mediaconverter.

Beste Waqqas, Ik heb de DIP weer op 3 & 4 gezet zoals je beschreven hebt. Ziehier de lampjes op de mediaconverter. 

Bedankt voor het meedenken!

 

Reputatie 7
Badge +15

@Hansdevries 

Het status lampje zou groen moeten branden, bij oranje zou het betekenen dat FO link of TX down is.

Reputatie 6

Hoi @Hansdevries, welkom op de Community! Ik zie dat je intussen ook telefonisch contact hebt gezocht en dat er vervolgstappen zijn genomen om het probleem op te lossen, super fijn!

Hoi @Hansdevries, welkom op de Community! Ik zie dat je intussen ook telefonisch contact hebt gezocht en dat er vervolgstappen zijn genomen om het probleem op te lossen, super fijn!

Helaas heeft Guidion het niet kunnen verhelpen, het probleem lijkt vergelijkbaar met de situatie 10 maanden geleden. Er lijkt sprake te zijn van kruising. Hoe kan dit probleem verholpen worden? En hoe zorgen we er voor dat dit probleem blijvend verholpen wordt? 

Reputatie 7
Badge +15

@Hansdevries 

Als het goed is heeft de monteur dit gemeld bij de backoffice zodat zij een KPN monteur inschakelen?

@Hansdevries

Als het goed is heeft de monteur dit gemeld bij de backoffice zodat zij een KPN monteur inschakelen?

Guidion heeft het terug gekoppeld met de BO, echter heb ik nog niks van KPN vernomen. Ik hoop dat dit probleem spoedig en blijvend opgelost kan worden. Kan Tmobile niet een een usb- mobiele netwerk dongle leveren, zodat ik tijdelijk via het Tmobile mobiele netwerk weer online kan? 

Reputatie 7
Badge +14

Ze leveren geen dongels, maar als je de klantenservice vraagt krijg je een 7 daagse unlimited data voucher voor een T-Mobile simkaart. Dan kun je via een mobiele hotspot van je telefoon toch data gebruiken.

Ze leveren geen dongels, maar als je de klantenservice vraagt krijg je een 7 daagse unlimited data voucher voor een T-Mobile simkaart. Dan kun je via een mobiele hotspot van je telefoon toch data gebruiken.

Ik zit helaas niet bij T-mobile met mijn mobiele abonnement ivm ongunstige voorwaarden mbt. gebruik in Zwitserland. Kan ik een T-mobile prepaid kaartje kopen en een 4g-usb modem om vervolgens deze direct op de T-50 aansluiten?

Reputatie 7
Badge +15

@Hansdevries

De snelste optie is langs een T-Mobile shop gaan en misschien willen ze je er wel 1 gratis geven als je alles uitlegt 🙂

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Hansdevries,

Jammer dat het nog niet is opgelost, maar ik ben blij om te zien dat er op korte termijn een KPN NetwerkNL monteur bij je langskomt! Kan ik je nog helpen met een vouchercode voor onbeperkt internet of is het je niet gelukt om een simkaart te strikken? In ieder geval zou dit snel opgelost moeten zijn. :relaxed:

Hi @Hansdevries,

Jammer dat het nog niet is opgelost, maar ik ben blij om te zien dat er op korte termijn een KPN NetwerkNL monteur bij je langskomt! Kan ik je nog helpen met een vouchercode voor onbeperkt internet of is het je niet gelukt om een simkaart te strikken? In ieder geval zou dit snel opgelost moeten zijn. :relaxed:

Zojuist heeft de KPN monteur het probleem verholpen! Er was iets mis gegaan met het afmelden van een andere aansluiting, waardoor ik geen verbinding meer had. Als het goed is wordt de administratie aangepast zodat dit niet nog eens gebeurt. Bedankt voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +4

Wat fijn om te lezen @Hansdevries! Zo te zien klopt het inderdaad dat er maatregelen worden getroffen om herhaling te voorkomen, en ik verwacht dat je hier niet weer last van zal hebben. Voor nu wens ik je nog veel plezier met ons internet toe. :smile:

Hoi @Hansdevries, welkom op de Community! Ik zie dat je intussen ook telefonisch contact hebt gezocht en dat er vervolgstappen zijn genomen om het probleem op te lossen, super fijn!

Helaas heeft Guidion het niet kunnen verhelpen, het probleem lijkt vergelijkbaar met de situatie 10 maanden geleden. Er lijkt sprake te zijn van kruising. Hoe kan dit probleem verholpen worden? En hoe zorgen we er voor dat dit probleem blijvend verholpen wordt? 

Helaas, Is er weer geen T-mobile dienst beschikbaar op mijn lijn, hoe gaan we dit blijvend oplossen?

Wat fijn om te lezen @Hansdevries! Zo te zien klopt het inderdaad dat er maatregelen worden getroffen om herhaling te voorkomen, en ik verwacht dat je hier niet weer last van zal hebben. Voor nu wens ik je nog veel plezier met ons internet toe. :smile:

De maatregelen die zijn genomen zijn helaas niet voldoende. Vandaag is er alweer geen T-mobile thuis diensten beschikbaar (oranje FO lampje). Helaas moet ik weer de hele, backoffice guidion, KPN monteur riedel gaan doorlopen. Hoe kunnen we dit zo snel mogelijk oplossen, en compenseren? 

Reputatie 7

Hi @Hansdevries,

Goed dat je bij ons aan de bel hebt getrokken! Ik ben direct aan de achterkant gaan kijken en zie dat er inmiddels weer een verbinding is. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak! Mocht je onverhoopt toch ergens tegenaan lopen, laat het vooral weten. De  Community zit voor je klaar.

Reageer