Beantwoord

geen verbinding FO lampje uit

  • 14 September 2021
  • 8 reacties
  • 397 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Goedenavond, 

Sinds vanmiddag heb ik geen internet en dus ook geen tv meer. Heb nu al bijna 1 jaar alles staan zonder problemen.

Heb vanavond gebeld met de klantenservice, deze kon niets voor me doen en zou het probleem doorzetten naar de techneuten.

Aangezien ik geen geduld heb, lees 2 tieners in huis, ben ik hier op het forum gaan kijken.

De router en converter meerdere malen een reboot gegeven. Ook de kanalen op de converter veranderd naar 3 en 4 maar het mag allemaal niet baten. Nog steeds 1 lampje te weinig op de switch. Fo link 

 

Kan iemand me hier verder mee helpen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Mvg Albert

 

icon

Beste antwoord door Sander 18 September 2021, 17:07

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Is er hier iemand die weet hoe lang dit kan gaan duren? Ik heb vandaag even gebeld maar kreeg te horen dat ik maar rustig moet afwachten en ik waarschijnlijk morgen wel iets te horen krijg.

Heb heel fijn een paar vouchers gekregen voor mobiel internet. Echter heb ik daar niets aan als ik moet thuiswerken op een vaste pc zonder WiFi.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ahilak 

Heeft de klantenservice je ook kunnen vertellen wat het probleem is en waarom er geen monteur langs moet komen?

De unlimited voucher kun je activeren op een (prepaid) T-Mobile simkaart en zo een hotspot maken zodat je er een apparaat mee kunt verbinden.

Net weer contact gehad met de klantenservice…

Volgens de backoffice was het probleem verholpen, hierover is echter geen contact geweest. En het probleem is niet verholpen. Ze hebben alleen gekeken of het modem online is. Dat was dus wel het geval maar het fo link lampje is nog steeds uit.

De beste man van de klantenservice heeft zich echt 100 procent ingezet maar het mocht niet baten.

Echter omdat de eerste klacht al gesloten is niet er nu weer een nieuwe worden aangemaakt en kan ik weer 2 dagen wachten totdat de backoffice er naar gaat kijken. 

Dit is echt niet te geloven. Zit je dan als klant met tv internet en 4 mobile abonnementen. Een een service van niets. Straks ben ik 1 week verder voordat ze er mee bezig gaan want in het weekend zullen ze ook wel niets doen. Thuiswerken gaat niet omdat dat op een vaste pc gaat zonder WiFi.

 

Ben er wel echt klaar mee zo

Reputatie 7

Hoi @Ahilak

 

Ik heb het voor je nagelopen en ik zie ook tegenstrijdige beirchten. Ik kan het modem gewoon bereiken, terwijl je aangeeft dat de Media Converter geen verbinding heeft. Ik wil dan ook voorstellen om alle apparatuur weer even bij de les te trekken. Wil je de volgende stappen  doorlopen?

  1. Haal de internetkabel uit de Media Converter.

  2. Haal de Media Converter voor 10 seconden van de stroom.

  3. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset knop van het modem in (naast de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan. Dit kan tien seconden duren. 

  4. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden. Wacht tot het modem weer is opgestart, dit kan drie minuten duren

  5. Verbind het modem weer met de Media Converter door de internetkabel aan te sluiten.

 

LET OP: een factory reset zorgt ervoor dat je alle instellingen terugzet naar de fabrieksinstellingen. Hiermee worden onder andere je wifinaam en wifiwachtwoord teruggezet naar de standaardinstellingen zoals deze op het modem te vinden zijn. 

 

Ik ben heel benieuwd wat het resultaat is van deze stappen. Kun je aangeven wat het FO lampje op de Media Converter aangeeft? En de LED lampjes op het modem? Wellicht kun je de switches van de Media Converter nog eens terugzetten naar 1 en 6 en de stappen herhalen. Mocht dit niet baten, dan ben ik erg benieuwd wat de techneuten kunnen achterhalen. Mijn collega heeft inderdaad heel voortvarend gehandeld en de zaak opnieuw onder de aandacht gebracht van de techneuten! 

Goedenavond Sander,

Bedankt voor je reactie. Ik heb net de stappen doorlopen maar helaas mag het niet baten.

De media converter stond gewoon weer op kanalen 1 en 6 trouwens.

 

Het fo link lampje blijft uit en op het modem blijft het 3e lampje rood

Reputatie 7

Hi @Ahilak, dankjewel voor je terugkoppeling! Ik heb meteen een kijkje genomen achter de schermen om je zo goed mogelijk verder te kunnen helpen. Ik ben onwijs blij om te zien dat het probleem vanmiddag is opgelost, yay. Kan je aangeven of jij dit ook zo ervaart? Ik hoop het enorm. Mocht jij nog andere vragen hebben, stel die dan gerust. Ik help je namelijk heel graag! 😁

Hoi Lisa,

Er is nog niets veranderd aan de situatie.

Ik heb gister avond nog een volledige herstart op het modem en media converter gedaan. Nog steeds geen verbinding. Nou kan ik dus vandaag weer gaan bellen en omdat het volgens de tech support is opgelost is het weer een nieuwe klacht en moet ik 2 dagen wachten voordat ze iets doen. Ik denk het dus niet. Hoe moeilijk is het om even contact op te nemen voordat je de case sluit??

Dit is toch wel de slechtste service op dit gebied die ik ooit heb meegemaakt.

Het fo-link lampje is gewoon nog steeds uit trouwens.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Ahilak, bedankt voor je update, ik zie dat er morgen een afspraak op de planning staat vanuit de netbeheerder. Om er zeker van te zijn dat er meer aan de hand is dan slechts de apparatuur: in de lijnmeting zie ik een actieve aansluiting terug, maar het lijkt er in dit geval op dat jouw aansluiting gekruist is met die van een andere verbinding. Dit kan de netbeheerder herstellen vanuit de wijkcentrale door de aansluiting in de juiste pop te prikken. Sorry voor het ongemak, maar het wordt morgenmiddag opgelost.

Houd je ons op de hoogte, alsjeblieft?