Beantwoord

Geen internet (4 dagen na installatie GPON)

  • 16 November 2021
  • 116 reacties
  • 2276 Bekeken

Reputatie 1

Afgelopen vrijdag is bij mij Tmobile ODF (GPON) geïnstalleerd, het heeft 4 dagen prima gewerkt maar plotseling heb ik geen internet meer.

Na een uur (!) aan de telefoon te hebben gezeten vertelde de telefoniste dat ze niets voor mij kon betekenen omdat er een probleem in de kabel zou zitten. Dat volgens de GPON converter de signalen prima zijn ,nam ze geen boodschap aan. Volgens haar was het een kabel probleem en geen Tmobile probleem.

Ze beloofde dat ik binnen een uur een sms zou krijgen om een afspraak te maken. Helaas, nu een paar uur later, heb ik nog steeds geen SMS gehad.

Zoals jullie kunnen begrijpen baal ik hier echt erg van, zeker nu iedereen thuis moet werken..

Had ik maar nooit voor Tmobile ODF gekozen.. Daarnaast vind ik het ook echt niet netjes dat er niet eerlijk wordt verteld wat de werkelijke problemen zijn.

Signalen;

 

Als ik in de log van de GPON converter kijk lijken de problem zelfs ontstaan te zijn direct na een firmware update (door Tmobile), dat maakt deze zaak nog een stuk kwalijker….

icon

Beste antwoord door J33Bee 6 January 2022, 16:37

Bekijk origineel

116 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Super leuk om te lezen! Heel graag gedaan @Wouter_groningen, die heb je ook meer dan verdiend. Maak er een heel mooi weekend van! ❤

Reputatie 1

Gisteren het :blossom::tulip:  ontvangen, bedankt daarvoor @Lisa.

Reputatie 1

Bedankt @Lisa!

Reputatie 7
Badge +2

Hi @Wouter_groningen, wat een ontzettend fijn nieuws zo aan het begin van deze nieuwe week! Helemaal top dat je dit laat weten. Ik had ook echt gehoopt dat dit minder lang had geduurd, maar vind het echt super dat jij inmiddels weer van een werkende verbinding geniet. Zojuist heb ik dan ook de vergoeding voor je in orde gemaakt, die je kunt checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Daarnaast heb ik ook een kleinigheidje geregeld omdat ik jouw geduld van de afgelopen tijd ontzettend waardeer. Ik hoop echt dat jij vanaf nu geen last meer hebt van dit issue! Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, weet dan dat je mij altijd aan mijn mouw mag trekken en dan help ik je graag verder! ✨

Reputatie 1

Ik ben weer online! :grinning:


In totaal is de KPN monteur wel bijna een uur bezig geweest. In het ticket stond op mijn patch te verwijderen ipv van de andere klant… Hierdoor had ik opeens een rood LOS lampje.
Uiteindelijk heeft de KPN network monteur een paar keer gebeld met Tmobile TD en is er uiteindelijk besloten om mijn aansluiting te verhuizen naar een compleet andere poort op de OLT. Hiervoor diende ook het serienummer van mijn ONT geregistreerd te worden op de andere poort. Hierna werkte mijn verbinding gelukkig.

 

Ik snap nog steeds niet waarom bovenstaande niet direct op dag 1 gedaan kon worden ipv dag 21, maar gelukkig ben ik weer online.

Reputatie 6
Badge +2

Hi @Wouter_groningen,

Fijn om te zien dat er met urgentie het ticket is opgepakt! Ik begrijp dat er specifiek is aangestuurd door onze technische dienst om de verstorende patch te verwijderen, waardoor de verstoring bij jou wordt opgelost. Wil je ons een update geven over het contact met de netwerkbeheerder? We horen het graag! 

Reputatie 1

Vandaag om 16:42 kreeg ik het (automatische) mailtje van T-Mobile dat mijn ticket is doorgezet naar een ‘externe leverancier’. Vervolgens kreeg ik om 17:06 al een telefoontje van KPN Networks om een afspraak te maken voor morgen. Heel netjes van KPN om het ticket binnen 30 minuten op te pakken, bij T-mobile moet ik soms zelfs al langer dan dat in de wachtrij staan voor de telefonische helpdesk.

Hopelijk kan ik morgen goed nieuws delen!

Reputatie 6
Badge +2

Hi @Wouter_groningen ,

Dank voor het delen van je ervaring. Het klopt inderdaad wat mijn collega je heeft verteld, normaliter dient de Guidion monteur ook de patching in de POP gereed te maken om ervoor te zorgen dat problemen zoals hier bovenstaande worden voorkomen. Wat betreft de monteur die op zaterdag, en in dit geval écht zaterdag is aangestuurd om het op te lossen, gaat het hierbij om een storingsmonteur en niet de installatiemonteur. Deze is dan ook echt op een andere datum aangestuurd. Ik baal enorm dat het niet is gelukt om met deze aansturing de boel op te lossen, waarvoor mijn welgemeende excuses. Wel wil ik kijken naar de juiste oplossing. Daarom heb ik direct de situatie neergelegd bij de technische dienst, waar ook mijn collega @Lisa contact mee heeft gehad om te kijken of we de netwerk schakeling zoals die is omschreven eventueel uit te voeren. Ik hoop daar zo snel mogelijk terugkoppeling van te krijgen. Weet dat ik je ook liever een stabiele verbinding zie hebben. Ik houd je via deze weg op de hoogte! 

Reputatie 1

Hi @Wouter_groningen, graag deel ik de volgende update met je! Ik en mijn collega hebben de hoofden bij elkaar gestoken om jou van een heldere terugkoppeling te kunnen voorzien. Ik leg je graag uit waarom we momenteel de patchkabel er niet uit kunnen halen bij de andere klant. Eind deze week staat de installatie afspraak met Guidion ingepland voor deze klant. Als mijn collega de opdracht om de patchkabel eruit te halen zou uitzetten, dan kan het zijn dat dat de netwerkbeheerder pas op maandag langs zou kunnen komen. Dan is de klant al opgeleverd en zou vervolgens weer offline gaan. Om deze reden zaten we in een tweestrijd, maar is het risicio toch te groot en is het niet wenselijk om de patchkabel eruit te trekken. 

We hopen dan ook ontzettend dat jij op zaterdagmiddag kan aangeven dat jouw verbinding weer werkt! De monteur gaat namelijk de oude NT eraf halen en plaatst een ONT, waardoor jouw verbinding weer aan zal springen. Mocht dit niet gebeuren en de afspraak met Guidion is niet doorgegaan, dan gaat mijn collega per direct de opdracht uitzetten om de patchkabel eruit te laten halen door de netwerkbeheerder. Ik hoop dat ik je zo wat meer achtergrondinformatie heb kunnen meegeven, zodat je ziet welke mogeljikheden we voor jou hebben uitgezocht. Voor nu wachten we dus nog af tot 8 januari. Fingers crossed dat jij ons die dag een seintje kan geven dat jouw verbinding weer up and running is! 

 

Hoi @Lisa, helaas bleek @J33Bee gelijk te hebben en was, volgens de helpdesk, de andere klant weer niet thuis. In eerste instantie moest ik volgens de helpdesk weer wachten tot de andere klant een nieuwe afspraak zou maken. Tijdens het gesprek heb ik meerdere keren gerefereerd aan je volgende belofte;

 "dan gaat mijn collega per direct de opdracht uitzetten om de patchkabel eruit te laten halen door de netwerkbeheerder” 


Helaas blijkt bovenstaande belofte niet in het ticket / systeem te staan en op dit moment niet in gang te zijn gezet.
 

Reputatie 1

Lijkt er op dat @Lisa vandaag niet werkt. Kan iemand anders mij helpen? @Sander @Joris @Boris @Jason 

Getriggerd door een brief van T-Mobile waarin aangekondigd de aanleg van een glasvezel netwerk (Open Dutch Fiber) in onze wijk kwam ik o.a. onderhavige (treurige) thread tegen.

Migratie problemen zijn weliswaar niet aan de orde, maar ik wacht desondanks af of Freedom Internet op het netwerk wordt toegelaten alvorens te overwegen over te stappen van Xs4all/KPN (VVDSL IPv4/6, 100/30 Mbits/s) naar glasvezel.

Bedankt dat je hier registreert om te delen dat dit topic mensen zoals jou helpt om ze te behoeden van een grote fout. Dit topic heeft inmiddels meer dan 1650 view, hopelijk zijn er ook vele andere die behoed worden.

PS. In je bericht benoem je heel specifiek IPv6; helaas bied T-Mobile dit niet aan en ze hebben ook geen plannen om dit aan te bieden. 

 

Idd. In tegenstelling tot Freedom geen vast IPv4 & native IPv6.

PS. Wat een onvoorstelbare klucht is jouw case...

 

Reputatie 4

Nee joh das een nieuw ticket. Dit ticket had alleen als opdracht bij de klant langs te gaan. Afgesloten met;

”Klant niet thuis”

Reputatie 1

Ze staan nog steeds voor de deur aan te bellen denk ik…

Dan had Guidon toch even naar de POP kunnen rijden om daar de stekker er van die klant uit te kunnen trekken?

Volgens @Lisa haar reacties in het topic “Structurele problemen en storingen GPON in de PoP bij omzetten WBA > ODF” kunnen Guidon monteurs ook patchen, dat is volgens haar namelijk de nieuwe werkwijze.

@Lisa waarom is dit gisteren niet gedaan? Ik begin de reden van de problemen steeds minder geloofwaardig te vinden.

Reputatie 4

Ze staan nog steeds voor de deur aan te bellen denk ik…

Reputatie 2

Oh wat erg, dit is echt om te janken, ik val van m'n stoel 😦 Van de week mail gehad met uitnodiging om te switchen van wba naar gpon. Op dat knopje ga ik dus niet drukken  Bedankt voor het delen van je ervaring @Wouter_groningen 👍 Top. Sterkte

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 1

@Lisa Het is inmiddels zaterdag avond en wij hebben nog steeds geen internet! Volgens jullie eigen website (https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/bestelling/installeren/installatie-door-monteur) werken de (Guidon) installateurs niet eens op zaterdag! Zijn jullie nu werkelijk aan het liegen over een mogelijk oplossingsdatum om mij aan het lijntje te houden?

Wat voor acties gaan jullie nu nemen? Hoe lang gaat dit duren?

Reputatie 7
Badge +2

Hi @Wouter_groningen en @J33Bee, ik ben het er echt mee eens dat dit al erg lang duurt! Ik heb echt bij mijn collega nagevraagd of er andere opties zijn om dit te fixen, maar zoals ik eerder aangaf dienen we voor nu inderdad morgen af te wachten aangezien we de andere klant niet te pakken krijgen. Graag had ik je ook van ander nieuws voorzien en wil ik echt dat dit issue niet vaker voor gaat komen. Wat betreft jouw opmerking @J33Bee, dit heb ik vandaag ook gelijk nagevraagd en de switch is altijd passief. Erg attent dat je dit onder de aandacht hebt gebracht in het andere topic. 

Kan ik je wellicht nog een extra code geven @Wouter_groningen? Laat het vooral weten! 

Reputatie 1

Getriggerd door een brief van T-Mobile waarin aangekondigd de aanleg van een glasvezel netwerk (Open Dutch Fiber) in onze wijk kwam ik o.a. onderhavige (treurige) thread tegen.

Migratie problemen zijn weliswaar niet aan de orde, maar ik wacht desondanks af of Freedom Internet op het netwerk wordt toegelaten alvorens te overwegen over te stappen van Xs4all/KPN (VVDSL IPv4/6, 100/30 Mbits/s) naar glasvezel.

Bedankt dat je hier registreert om te delen dat dit topic mensen zoals jou helpt om ze te behoeden van een grote fout. Dit topic heeft inmiddels meer dan 1650 view, hopelijk zijn er ook vele andere die behoed worden.

PS. In je bericht benoem je heel specifiek IPv6; helaas bied T-Mobile dit niet aan en ze hebben ook geen plannen om dit aan te bieden. 

Getriggerd door een brief van T-Mobile waarin aangekondigd de aanleg van een glasvezel netwerk (Open Dutch Fiber) in onze wijk kwam ik o.a. onderhavige (treurige) thread tegen.

Migratie problemen zijn weliswaar niet aan de orde, maar ik wacht desondanks af of Freedom Internet op het netwerk wordt toegelaten alvorens te overwegen over te stappen van Xs4all/KPN (VVDSL IPv4/6, 100/30 Mbits/s) naar glasvezel.

Reputatie 1

En weer een dag verder @Wouter_groningen respect dat je er “zo rustig” onder blijft. 
 

Ik heb het gevoel dat T-Mobile dit helemaal niet gemanaged krijgt, ze hebben of geen monitoring of ze krijgen dit niet inzichtelijk. Daar wil ik wel eens antwoord op krijgen. Wat kan men zien op de OLT wanneer er een bepaalde lijn (verdwaalde NT?) op de OLT de boel over de zeik helpt waardoor anderen geen internet hebben. 
 

Om nog maar niet te spreken over de (veel te) tragen follow up alhier. Echt beschamend slecht. 

@J33Bee Vandaag is het mijn 17e dag zonder internet alweer.. Voor mijn gevoel wil Tmobile (@Lisa ) wat ik ook doe toch helemaal niets doen dan maar wachten en hopen.. Inmiddels heb ik sinds mijn overstap op 14 nov langer zonder internet gezeten dan dat het internet gewerkt heeft.

 

Het enigste wat ik kan doen is overal slechte reviews achter laten en mond-op-mondreclame mensen behoeden om over te stappen. Ik heb ook al in de buurt app gevraagd of iemand die persoon is maar helaas zonder succes.

Reputatie 4

Heb de vraag ook hier gesteld. Dit schaar ik onder structurele problemen GPON. 

 

 

Reputatie 4

En weer een dag verder @Wouter_groningen respect dat je er “zo rustig” onder blijft. 
 

Ik heb het gevoel dat T-Mobile dit helemaal niet gemanaged krijgt, ze hebben of geen monitoring of ze krijgen dit niet inzichtelijk. Daar wil ik wel eens antwoord op krijgen. Wat kan men zien op de OLT wanneer er een bepaalde lijn (verdwaalde NT?) op de OLT de boel over de zeik helpt waardoor anderen geen internet hebben. 
 

Om nog maar niet te spreken over de (veel te) tragen follow up alhier. Echt beschamend slecht. 

Reputatie 4

@Lisa waarom kan de poort op de switch/OLT geen softwarematige shutdown krijgen bij die andere klant ipv van fysiek los halen in de PoP? Is die spullen boel alléén hardwarematig te managen?

 

Wat een kansloos gebeuren als @Wouter_groningen al 14 dagen geen diensten meer heeft door een verdwaalde NT van iemand anders…Sterker nog dan kan iemand moedwillig de zaak plat blijven leggen als ie dat zou willen. 

Reputatie 7
Badge +2

Hi @Wouter_groningen, terechte opmerking van je! We hebben ook e-mails gestuurd naar de klant, maar ook hier krijgen we geen gehoor op. We blijven het nog steeds proberen. Ik durf niet te zeggen of er onlangs dus wel contact is geweest met de klant. Mijn collega geeft in ieder geval aan dat we de klant echt niet te pakken krijgen. Ik hoop echt dat er voor het eind van deze week nog contact komt met de klant.

Hi @Huijs94, heel goed dat je ook via deze weg meer duidelijkheid vraagt! Ik vind het heel rot om te lezen dat jij niet weet waar je aan toe bent, dus ik ben gelijk met je mee gaan kijken. De netwerkbeheerder is vandaag langsgeweest en heeft alles gecontroleerd om ervoor te zorgen dat jij weer online komt. Het probleem blijft zich alleen nog steeds voordoen, dus ook hier zijn mijn collega's ontzettend druk bezig om de zogenoemde 'dader’ op te sporen. 

Sorry voor het ongemak! Ik ben het helemaal met jullie eens dat dit zo snel mogelijk opgelost dient te worden. Momenteel gaat Guidion zoveel mogelijk zelf patchen om deze issues tegen te gaan. Dus we willen er op die manier echt voor zorgen dat dit niet meer gaat gebeuren en meerdere collega's zitten er bovenop om dit te verhelpen! 

Reputatie 1

Hi @Lisa, ik snap dat jij er ook niet zoveel aan kunt doen, maar wat is dit voor service? Omdat iemand anders in huis een probleem heeft en daar de monteur pas zaterdag komt, heeft een andere klant totaal geen diensten meer. En moet deze tot zaterdag wachten voor die meer weet.

Zelf heb ik volgens mij van vrijwel hetzelfde probleem last. Alleen is er nog niks over bekend. Enkel dat er een monteur van Guideon en KPN is langs geweest. Het probleem nog niet opgelost. Zelf weet ik ook totaal niet waar ik aan toe ben. 

Hopelijk worden al deze structurele problemen een keer goed aangepakt en wordt ervoor gezorgd dat je niet meer afhankelijk bent van verbindingen van andere huishoudens.

 

@Huijs94 Waarschijnlijk ben ik niet de enigste die al meer dan twee weken geen internet heeft. Dus omdat één klant niet thuis was bij installatie hebben er tussen de 1 en 32 klanten voor drie weken geen internet. @Lisa Wat voor acties lopen er om dit in de toekomst de voorkomen?

Reageer