Beantwoord

Geen internet, knipperend PON lampje

  • 13 October 2021
  • 22 reacties
  • 466 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Omdat ik inmiddels al een dag zonder internet/glasvezel verbinding zit probeer ik via deze weg enige beweging te krijgen. 

Gisteren heb ik melding gedaan dat de glasvezel verbinding eruit ligt. Ik heb een knipperend PON lampje en dus geen connectie meer met de buitenwereld.

Via de chat is er toegezegd dat er een monteur ingepland gaat worden en dat ik daar bericht van krijg. Hier heb ik inmiddels een tweetal keren achteraan gebeld. Beide keren is er telefonisch toegezegd dat er "spoed” aan de melding wordt toegevoegd. 

Tot op heden heb ik nog geen enkele melding ontvangen van guidion om een monteur in te laten plannen. Inmiddels ben ik er wel aardig flauw van en vind ik het bijzonder vervelend dat het überhaupt meer dan 24 uur moet duren om een monteur in te plannen.

Voor mij is dit de zesde keer dit jaar dat er iets is met de verbinding en word ik als relatief nieuwe klant meer en meer ontevreden. Ik hoop dat jullie hier iets voor me kunnen betekenen. Alvast dank!

icon

Beste antwoord door Brian 15 October 2021, 13:37

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

22 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @vstrom77 

6de keer voor dit jaar? En hoelang heb je al GPON via T-Mobile

Misschien is het ook eens handig om dit onderwerp door te nemen zodat je weet wat misschien een mogelijke oorzaak is voor dit probleem.

Als je de laatste reactie van Lisa leest dan zie je dat er al flinke vorderingen zijn omtrent dat issue en een officiële statement volgt. Te hopen is dan dat de problemen op het T-Mobile netwerk flink afnemen.

Reputatie 1

@Waqqas Ik tel daarin ook de landelijke storingen mee die toch ook een aantal keren voorgevallen zijn. In totaal heb ik nu drie keer het probleem gehad als het gaat om het “GPON” probleem. De vorige twee keer was het probleem sneller opgelost (uit zichzelf) dan dat er een monteur nodig was. De lijn kwam uit zichzelf weer in de lucht. Nu dus niet.

Ik ben ook bekend met het topic dat jij voorstelt en ook uitgebreid gelezen. Ik kan alleen niet zoveel met de mogelijke oorzaak hiervan, er is hier inmiddels al voor de derde dag geen werkende internet lijn en er komt morgen pas een monteur. Waarbij ik vanmorgen pas het ticket heb gekregen om de monteur in te plannen. Ik vind twee dagen wachten om überhaupt een monteur in te plannen gewoon teveel. Ik heb er best begrip voor dat er drukte is en dat een storing voor kan komen. Maar dat proces kan toch echt wel anders.

Morgen komt er een monteur dus ik hoop dat ook de oplossing gevonden kan worden.:fingers_crossed_tone1:

Reputatie 7

Hi @vstrom77 Ik zie dat de monteur het vandaag helaas niet heeft kunnen verhelpen maar het goede nieuws is dat we de opdracht vandaag meteen al doorgezet hebben naar het netwerkteam. Ik verwacht dat je vandaag of morgen weer online bent. In de tussentijd kan je de mobiele internetvoucher gebruiken zodat je toch online bent. Excuses voor het ongemak!

Reputatie 1

@Brian Dank voor je reactie. Ik wacht in spanning af.

Reputatie 1

@Brian Kun je mij een update geven? Inmiddels zitten we hier op dag 6 zonder internet en vanuit mijn kant hoor of zie ik geen actie. Tot op heden werkt er nog niks hier en ik ben er nu wel zat van. 

Reputatie 7

Hoi @vstrom77 ,

Mijn welgemeende excuses! Ik heb het direct voor je gecheckt en zie dat het onderzoek momenteel nog open staat. Weet dat het netwerkteam op de hoogte is en we hard werken aan een oplossing. Mocht er een update mogelijk zijn, laten we het graag weten. Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, laat het vooral weten. Ik zit voor je klaar! 

Reputatie 1

@Brian @Boris Kan iemand mij nu vertellen wat er gaat gebeuren? Dit is dag 7 en het resultaat is dat er gewoon nog steeds geen verbinding is.

Ik heb vandaag een mail gehad dat ik gebeld ben en daarbij het verzoek om terug te bellen…. geen idee door wie, want ik ben niet gebeld. Tussen de middag zelf maar gebeld en daarbij het verzoek gekregen om de het huawei kastje en modem uit te schakelen. Huawei kastje na 30 seconden weer inschakelen en daarna weer het modem. Resultaat, nog steeds geen verbinding…..

Ik wil een werkende internet lijn anders ga ik de overstap naar een andere provider in gang zetten. Dit moet toch wel sneller mogelijk zijn. Sorry hoor maar ik ben hier echt klaar mee….

Reputatie 7

Hi @vstrom77, ik heb meteen één van mijn collega's van de technische dienst aan de mouw getrokken om je meer duidelijkheid te kunnen geven! Ik baal er net zo van als jij dat jij nog niet online bent, dus ik kan me jouw gevoel helemaal voorstellen. Nogmaals excuses hiervoor! Mijn collega's zitten er bovenop om de boosdoener te vinden en je weer online te krijgen. Mocht dat niet lukken, dan is er gelukkig een afspraak met Guidion ingepland voor 22 oktober. Ik hoop dan ook dat je uiterlijk dan weer online bent. Zo te zien ben je al voorzien van een voucher, maar laat het gerust weten als je er nog eentje wilt ontvangen. Dan stuur ik er met liefde nog één jouw kant op. Er wordt dus heel hard gewerkt om de oorzaak van het probleem te tackelen en dit heeft echt onze prioriteit!  

Reputatie 1

Hoi @Lisa, graag hoor ik hoe laat dat dan is, eventueel via privé bericht?

Reputatie 7

Hi @vstrom77, ik heb een nieuwe udpate voor je! Excuus, ik heb het in mijn vorige bericht niet helemaal goed gezegd. Guidion gaat de 22ste bij een andere klant langs en daarna zijn de problemen hopelijk verholpen. In onderstaand topic heb ik eerder een statement gedeeld die ook voor jou van toepassing is: 

Het blijkt namelijk dat een andere klant als het ware de ‘probleemveroorzaker’ is, waardoor jij zonder diensten bent komen te zitten. Er wordt al onwijs hard gewerkt achter de schermen om dit issue binnenkort definitief te verhelpen. Guidion kom op 22 oktober langs bij deze klant, waardoor alles aan jouw kant als het goed is weer op en top gaat werken. Zo ben jij helemaal op de hoogte van wat er speelt, want ik communiceer graag zo open en eerlijk mogelijk met je. Als jij hier nog vragen over hebt, stel die dan gerust. Ik geef je graag meer duidelijkheid! 

Reputatie 1

Hi @Lisa , dank voor de update. Openheid wordt uiteraard zeker gewaardeerd. Ik begreep niet uit je eerdere bericht dat de monteur voor een andere klant was bedoelt. 😉
Bijzondere in deze is wel dat de verbinding vanmiddag weer tot leven is gekomen. Of guidion komt eerder dan zijn planning of er is een ander wonder geschied 😉


Hopelijk behoren deze problemen echt snel tot het verleden want deze grappen gaan jullie serieus klanten kosten. 

Reputatie 7

Hi @vstrom77, heel graag gedaan! Nee dat klopt als een bus. Ik had het namelijk verkeerd begrepen van één van mijn collega's, dus vandaar dat ik het niet goed aan je heb doorgegeven. Wat ontzettend fijn om te lezen, yay. Dit ga ik gelijk terugkoppelen naar mijn collega, want dit is echt top nieuws. Super dat je dit naar mij terugkoppelt. Ik ben het helemaal met je eens dat dit snel opgelost dient te worden, gelukkig zijn we daar ook druk mee bezig. Maak er nog een super mooie dag van! 🎈

\ik eb precies het zelfde probleem en na tweedagen nog geen oplossing

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jwveld 

Heb je ook een Huawei ONT waarop het PON lampje knippert?

Zou je ook eens een foto kunnen bijvoegen van de Huawei ONT en je glasvezelaansluitpunt?

Hi Waggas,

Erg lastig met zonder internet.. en ik zag dat T-mobile op 17 december een monteur kan sturen. 

En de commentaren lezend zal dat het problem niet oplossen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. De helpdesk is niet erg bewegend en niet goed geïnformeerd. Verwijzend nar de backoffice oud, die weer niks kan zeggen over de oplostijd… In Corna tijd in de kou gezet te worden, niet kunnend werken is best een groot ding. 

 

Hallo Waggas.. ff check of de foto’s meekomen

 

En twee

 

Reputatie 7
Badge +15

@jwveld

Volgens de foto's is alles wel goed aangesloten, bij een knipperende PON lampje is er dus wel een signaal maar kan de ONT geen verbinding opzetten met de OLT.

Even het stroom van de Huawei ONT halen helpt ook niet? Anders is het toch maar afwachten op de reactie van een moderator of wachten op de monteur, je zou af en toe eens kunnen bellen naar Guidion om te vragen of er misschien eerder een plekje vrij is. Het telefoonnummer is 088 2000 151.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @jwveld,

Goed dat je de klok luidt want ik schrik van de datum van de monteur. Negentien december is simpelweg veel en veel te ver in de toekomst. Ik wilde meteen een veel snellere afspraak voor je regelen, alleen was ik blij om te zien dat het inmiddels met behulp van een telefonische collega is gelukt. Fijn, ik heb er vertrouwen in dat de monteur je heel goed kan helpen!

Halo Cal.

 

Het is gelukt allen de monteur komt dinsdag :-( niet blij super niet blij.. 

En ik vermoed dat hij het probleem niet kan oplossen.. 

 

Jan 

Reputatie 7

Hoi @jwveld ,

Ik heb goede hoop dat het met het bezoek van de monteur helemaal goed moet komen. Deze is namelijk met de juiste aansturing op pad gestuurd om je morgen van een werkende verbinding te voorzien. Ik heb dan ook goede hoop! Laat je weten hoe het is verlopen? Ik hoor het graag van je! 

Hallo allemaal,

 

Dank voor het meedenken en helaas moet ik melden dat ik toch gelijk gekregen heb.

 

Monteur komt: ½ uur te laat.. 

Kijkt 5 minuten in mijn kast en komt tot de conclusie: Kan ik niet oplossen.

KPN moet in de wijk-kast het oplossen. Ik ga het aanmelden, het duurt nu 2-5 dagen voordat KPN met mijn contact opneemt voor het plannen van een afspraak!@!!!!!!

Zit dus al een week zonder echt internet

 Boris / Cal en wie dan ook.. werk aan jullie service organisatie en de communicatie. 

De arme monteur is ook maar gestuurd, en weet het antwoord al. Super frustrerend.

 

Jan 

 

p.s. ik zie uit naar jullie reacties!!!!!